فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۶
کد ۵۴۲۹۰۸
انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۶

علی دایی: با برده‌داری در فوتبال مبارزه کنیم

عصر ایران
رساندن فریاد به گوش AFC و فیفا کار ساده ای خواهد بود اما انتظار ما این است این گره با سر پنجه قانون و مقررات مصوب خود فدراسیون در ایران باز شود و لابی‌های پشت پرده یا خودرایی افراد ناآگاه که خود را به اشتباه دارای قدرت تصمیم‌گیری برای تمام فوتبال موثر واقع نشود؛ فعلا منتظر می‌مانیم.»
سرمربی سایپا به تغییر رویه سازمان لیگ مبنی بر قانونی ندانستن انتقال بازیکنانی که کمتر از 50 درصد دریافتی داشته و با وجود قرارداد به تیم دیگری رفته‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی در بیانیه‌ای پیرامون این موضوع نوشت:

«در مقررات نقل و انتقالات ایران بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر بازیکن یا مربی در پایان فصل کمتر از 50 درصد مبلغ قراردادش را دریافت کرده باشد، می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند.

البته اطلاع موثق دارم وقتی این مقررات برای بازبینی به فیفا ارسال شده نسبت به آن ایراد جدی مطرح کرده و پرسیده‌اند اگر بازیکن یا مربی فقط یک سال قرارداد داشت این بند به چه درد او می‌خورد؟ فیفا برای ممانعت از ترویج برده‌داری در مقررات خود بندی دارد که اگر یک ماه حقوق بازیکن و مربی به تعویق بیفتد یا یک ماه از زمان یکی از اقساط پرداختی بگذرد و پرداخت صورت نگیرد حق فسخ برای بازیکن و مربی ایجاد می‌شود و تاکید دارد همه فدراسیون‌ها هم باید این بند را در مقررات داخلی خود بگنجانند. حالا تیم‌هایی که یک سال با فریب و حیله و نیرنگ به هر دلیلی حق بازیکن و مربی را نادیده گرفته‌اند انتظار دارند قانون هم به کمک آنها بیاید؛ بابت این خلف وعده‌ها به آنها پاداش هم بدهد و مثلا بازیکنی که قراردادش 200 میلیون بوده و 30 میلیون گرفته بابت جدایی 500 میلیون هم به باشگاه بدهد؛ این یعنی ترویج روشی که دوست ندارم نام عامیانه آن را بگویم.

در طول فصل اعلام شد اعتصاب، نظم لیگ را به هم می‌زند و همه هم سعی کردند با خواسته‌های فدراسیون همراهی کنند اما از این به بعد انتظار از آقایان تاج، بهاروند، تورک، وثوق احمدی و براتی که دو عزیز آخر در کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز صاحب منصب هستند و رویه‌های بین‌المللی را به خوبی می‌دانند؛ این است که مقابل زیاده خواهی‌ها و بی قانونی‌ها بایستند و عمل به قانون و مقررات را مثل همیشه در دستور کار قرار دهند.

رساندن فریاد به گوش AFC و فیفا کار ساده ای خواهد بود اما انتظار ما این است این گره با سر پنجه قانون و مقررات مصوب خود فدراسیون در ایران باز شود و لابی‌های پشت پرده یا خودرایی افراد ناآگاه که خود را به اشتباه دارای قدرت تصمیم‌گیری برای تمام فوتبال موثر واقع نشود؛ فعلا منتظر می‌مانیم.»
برچسب ها: علی دایی
ارسال به دوستان
مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده