فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۶
کد ۵۴۲۹۰۸
انتشار: ۲۱:۲۱ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۶

علی دایی: با برده‌داری در فوتبال مبارزه کنیم

عصر ایران
رساندن فریاد به گوش AFC و فیفا کار ساده ای خواهد بود اما انتظار ما این است این گره با سر پنجه قانون و مقررات مصوب خود فدراسیون در ایران باز شود و لابی‌های پشت پرده یا خودرایی افراد ناآگاه که خود را به اشتباه دارای قدرت تصمیم‌گیری برای تمام فوتبال موثر واقع نشود؛ فعلا منتظر می‌مانیم.»
سرمربی سایپا به تغییر رویه سازمان لیگ مبنی بر قانونی ندانستن انتقال بازیکنانی که کمتر از 50 درصد دریافتی داشته و با وجود قرارداد به تیم دیگری رفته‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی در بیانیه‌ای پیرامون این موضوع نوشت:

«در مقررات نقل و انتقالات ایران بندی وجود دارد که بر اساس آن اگر بازیکن یا مربی در پایان فصل کمتر از 50 درصد مبلغ قراردادش را دریافت کرده باشد، می‌تواند یک طرفه قراردادش را فسخ کند.

البته اطلاع موثق دارم وقتی این مقررات برای بازبینی به فیفا ارسال شده نسبت به آن ایراد جدی مطرح کرده و پرسیده‌اند اگر بازیکن یا مربی فقط یک سال قرارداد داشت این بند به چه درد او می‌خورد؟ فیفا برای ممانعت از ترویج برده‌داری در مقررات خود بندی دارد که اگر یک ماه حقوق بازیکن و مربی به تعویق بیفتد یا یک ماه از زمان یکی از اقساط پرداختی بگذرد و پرداخت صورت نگیرد حق فسخ برای بازیکن و مربی ایجاد می‌شود و تاکید دارد همه فدراسیون‌ها هم باید این بند را در مقررات داخلی خود بگنجانند. حالا تیم‌هایی که یک سال با فریب و حیله و نیرنگ به هر دلیلی حق بازیکن و مربی را نادیده گرفته‌اند انتظار دارند قانون هم به کمک آنها بیاید؛ بابت این خلف وعده‌ها به آنها پاداش هم بدهد و مثلا بازیکنی که قراردادش 200 میلیون بوده و 30 میلیون گرفته بابت جدایی 500 میلیون هم به باشگاه بدهد؛ این یعنی ترویج روشی که دوست ندارم نام عامیانه آن را بگویم.

در طول فصل اعلام شد اعتصاب، نظم لیگ را به هم می‌زند و همه هم سعی کردند با خواسته‌های فدراسیون همراهی کنند اما از این به بعد انتظار از آقایان تاج، بهاروند، تورک، وثوق احمدی و براتی که دو عزیز آخر در کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز صاحب منصب هستند و رویه‌های بین‌المللی را به خوبی می‌دانند؛ این است که مقابل زیاده خواهی‌ها و بی قانونی‌ها بایستند و عمل به قانون و مقررات را مثل همیشه در دستور کار قرار دهند.

رساندن فریاد به گوش AFC و فیفا کار ساده ای خواهد بود اما انتظار ما این است این گره با سر پنجه قانون و مقررات مصوب خود فدراسیون در ایران باز شود و لابی‌های پشت پرده یا خودرایی افراد ناآگاه که خود را به اشتباه دارای قدرت تصمیم‌گیری برای تمام فوتبال موثر واقع نشود؛ فعلا منتظر می‌مانیم.»
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: علی دایی
ارسال به دوستان
ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد بلژیک با درهم‌کوبیدن نیوزیلند برای رقبا خط‌ونشان کشید سایه سنگین اتفاقات ۱۹۸۲ بر دیدار اتریش و الجزایر انصارالله یمن: توافق لبنان و رژیم صهیونیستی، ائتلاف برای نابودی مقاومت است قهرمانی مقتدرانه تیم ملی فوتسال زنان ایران در کافا نبرد سرنوشت‌ساز کرواسی و غنا برای صعود در جام جهانی کنسرت‌ها تا پایان ماه صفر تعطیل شدند؟ عراقچی: ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید پرسپولیس شد تردد بیش از ۲۱ هزار زائر از پایانه مرزی خسروی