۱۲ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۵۷۲۷۶
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۶
کد ۵۵۷۲۷۶
انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۶

می‌خوای وام ندی، خُب بگو نمی‌دم!

این روزها جدا از مردم بسیاری از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی هم از شرایط بانکداری در ایران ناراضی هستند. این نارضایتی را هم در مجامع عمومی مطرح می‌کنند.
عصر ایران؛ مصطفی داننده - مردم برای چه از بانک‌‎ها وام می‌گیرند؟ تفریح، از سربیکاری، برای سرمایه‌گذاری و...؟ نه. مردم برای این که گره‌ای از زندگی خود باز کنند به سراغ بانک‌ها می‌روند تا از آنها وام بگیرند. هنگام صحبت کردن، به راحتی می‌شود گفت وام گرفتن اما وقتی به عمل می‌رسد باید از هفت خان رستم عبور کرد تا به چند میلیون پول رسید.

گاهی کار رستم دستان برای عبور از هفت خوان راحت تر از گرفتن وام از بانک‌هاست. می‌گویند به زوج‌های جوان وام می‌دهیم. (بماند که این وام، تنها و تنها بخش اندکی از مشکلات یک زوج جوان را می‌تواند حل کند.) اما وقتی زوج به بانک مراجعه می‌کند اولین سوالی که از آنها می‌شود این است که ضامن معتبر و مورد قبول بانک ( یک نفر برای هر کدام) دارید؟

زوج جوان احتمالا بعد از این سوال از خود می‌پرسند در این دنیای قحطی استخدام‌های رسمی، ضامن معتبر مورد قبول بانک از کجا بیاوریم.

می‌خواهی وام مسکن بگیری. افتتاح حساب می‌کنی. سند را گرو می‌گذاری و در آخر با لبخند به شما می‌گویند ضامن معتبر مورد قبول بانک هم معرفی کنید!!

می‌خواهی وام ندهی، خوب بگو نمی‌دهم!

واقعا بانک‌ها تکلیف خود را با مردم مشخص کنند. اگر نمی‌خواهند وام بدهند خود بگویند نمی‌دهیم تا اینقدر مردم با حجم عظیم مشکلات چشم امید بانک‌ها نباشند.

باور کنید مردمی که به سراغ شما می‌آیند برای گرفتن وام، مشکل دارند و از سر شکم سیری به سراغ شما نمی‌آیند. بماند آنها که از سر شکم سیری به بانک‌ها مراجعه می‌کنند به راحتی وام دریافت می‌کنند و پس نمی‌دهند.

این روزها جدا از مردم، بسیاری از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی هم از شرایط بانکداری در ایران ناراضی هستند. این نارضایتی را هم در مجامع عمومی مطرح می‌کنند. به اصطلاح در پشت بلندگو می‌گویند که بانکداری ما فلج است.

سوالی که مردم از خود می‌پرسند این است که چگونه است همه از شرایط بانک‌ها ناراضی هستند اما هیچ کس اقدامی نمی‌کند؟ مسئولان که انتظار ندارند مردم سیستم بانکی کشور را اصلاح کنند. این مسئولان هستند که باید هرچه سریعتر این سیستم فشل بانکی را به مسیر اصلی خود برگردانند.

هیچ کجای دنیا شبیه ایران بانکداری نمی‌کنند. در کشور ما وقتی از هفت خوان رستم عبور کنی و وام بگیری تازه ابتدای بدبختی است. وام گیرنده به جز اصل وام، در صورت تاخير بايد هم سود وام را بپردازد و هم جريمه تاخير.

فکر می‌کنید اگر در آلمان و یا ژاپن شما نتوانید بدهی خود را به بانک پرداخت کنید با شما چه می‌کنند؟ در این کشورها وام براساس نیاز از سود صفر تا پنج درصد اخذ مي شود. در آلمان حتی اگر اقساط پرداخت نشود سودی به اصل وام افزوده نمي شود و فقط وام گیرنده مورد باز خواست قرار می گیرد. حتی اگر وام گیرنده در جلسه باز خواست بانک مورد نظر، نداشتن شغل را بهانه نپرداختن وام مطرح كند به وي شغلی پيشنهاد مي شود تا بتواند اقساط وام خود را به موقع پرداخت كند.

بانکداری در ایران احتیاج به یک انقلاب بزرگ دارد. انقلابی که هرچه زودتر باید در دستور کار قرار بگیرد.

برچسب ها: بانک ، وام
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۲۶
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
4
114
ربا خوارترین بانک های دنیا در ایران هست
نزول پول میگیرند حسابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
خیلی شاکی و ناراحتم از این بانکها، خروم خور ترین صنفن، بعنوان کسی که تا حالا چندین وام گرفتم و با سود بالا و دیرکرد و هزار کوفت و زهرمار پس دادم
لعنت به این سیستم
Arash
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
59
ای آقا مشکل یکی دو تا نیست
درد بسیار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
3
46
من کارمند رسمی هستم و هر سال ضامن 7-8 نفر میشم، کی این ضمانت ها زندگیم رو نابود کنه نمی دونم! می خوام کار مردم راه بیافته ولی میدونم آخرش سر این ثوابا کباب میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
عزیز جان هر کسی در درجه اول مسئول زندگی خودشه. شما هم اگه می دونی آخرش کباب می شی، خوب قبول نکن.
بوشهر- دشتي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
3
26
من سال 89 ار بانك مسكن وام 20 ميليوني گرفتم همان اول كار گفتن چون وام اوراقي است بايد 3ميليون وام را بخري،. كلا 17 ميليون دستم گرفت الان كه هفت ساله، دارم ماهي 300 ميدم بانك ،،هنوز به 20 ميليوني كه گرفتم نرسيدم
!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
منم کارمند یک اداره دولتی هستم ولی برای ما فقط دو تا معرفی نامه برای ارائه به بانک صادر می کندد و تا تمام شدن کامل ضمانت آن معرفی نامه ای دیگر صادر می کنند. این یک بخشنامه در اداره کل میباشد. شما حالا چجوری سالی برای 7-8 نفر معرفی نامه ضمانت میگیری؟
عموعبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
2
40
سودی که بانکها بابت وام میگیرند واقعا کمرشکن است. من برای وام مسکن ۲۰ میلیونی باید ۳۷ میلیون پس بدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
2
31
جالبه ظاهرا ریس جمهور از بانکها حسابی راضی هست چون همه تیم اقتصادیش تغییر کرد جز سیف
یک معلم اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
25
با سلام؛ در نظر داشته باشید نرخ سودی که در کشور آلمان مثال زدید، نرخ سود "اسمی" هست. نرخ سود اسمی برابر با نرخ سود واقعی بعلاوه نرخ تورم (و ریسک) است. وقتی در کشوری مثل آلمان، نرخ تورم تک رقمی و همچنین ریسک کلی کم است، مشخصه که نرخ سود اسمی نیز پایین خواهد بود. اما متاسفانه در ایران، نرخ تورم دو رقمی یا نزدیک به دو رقمی است و ضمنا سطح کلی ریسک کشور هم بالاست. دوما در همان کشور آلمان که مثال زدید، اگر شخصی وام بانک را بازنگرداند (نورچشمی و شخص خاص و سفارش شده هم البته ندارند و برای همه قانون و مقررات اعمال می شود)، تقریبا تمامی فعالیت های مالی و تجاری و معاملاتی وی بلاک می شود و کسی جرات اینکار را ندارد (و لذا بانک نیز نیازی به سخت گیری بیش از اندازه و معرفی چند ضامن ندارد) . ضمن اینکه در صورت نکول، جریمه هم می گیرند. مضافا اینکه نرخ سود سپرده ها و وام ها را بازار و فضای رقابتی تعیین می کند نه بخشنامه دستوری بانک "غیر مستقل" مرکزی که باعث ایجاد رانت و یا تخصیص نامناسب منابع بانکی گردد. نهایتا اینکه اگر بانکی بد عمل کرد و ورشکسته شد، مدیران و سهامداران آن پاسخگو خواهند بود. این موارد سخت و ظاهرا اذیت کننده است ولی از نظر علم اقتصاد و تجربه موفق دنیا، اگر می خواهیم بانکداری صحیح داشته باشیم، همانطور که خودتان هم گفتیم نیازمند انقلاب و پذیرش واقعیت ها هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
39
خانه از پای بست ویران است،خواجه در فکر نقش ایوان است...
یک کارمند بانک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
34
8
خواهش می کنم به هیچ وجه شرایط ایران رو با دیگر کشورها علی الخصوص کشورهای توسعه یافته مانند آلمان مقایسه نفرمایید. به قول شما بانک‌ها در دادن وام سختگیری زیادی می‌کنند. با این همه سخت‌گیری، باز هم میزان مطالبات غیرجاری بانک‌ها بسیار بالاست.
در مجموع متنی که نوشته اید بیشتر احساسی است تا منطقی و علمی! از نظر اقتصادی و علمی بسیاری از مشکلاتی که عنوان فرموده اید جواب های قاطع و محکمی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
شما دفاع نکنی کی دفاع کنه!!
هیییییچ دلیل محکمی برای له کردن مردم نیست دوست من پس الکی دفاع نکن که خودتو خراب میکنی فقط
یک کارمند بانک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
دوست من، من نگفتم له کردن مردم خوبه و باید دلیل موجه براش آورد. این نوشته صرفا میگه چرا سر پرداخت تسهیلات سخت گیری انجام میشه، من عرض کردم که با این همه سخت گیری، بازهم بانک ها در وصول مطالبات خودشون ناتوانند. حالا شما میگی بیا شرایط رو آسان تر کن که بیشتر تسهیلات پرداخت بشه و کمتر برگرده بانک! خب منطقی نیست. به نظر باید دنبال راه حل های قانونی باشید که بازگشت پول به بانک تضمین بشه! نه اینکه همین تضمین نیمه کاره رو هم از بین ببریم!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
جناب کارمند بانک
وام های خرد توی سیستم بانکی شاید به 5 درصد کل وامهای بانکی هم نرسه و همه ی ما هم میدونیم که وام های چندین میلیاردی بدون ضمانت معتبر و با چه شرابطی و به چه کسایی اهدا میشه. بماند که خود کارمندان بانک ها سهمیه وام های چند ده میلیونی با سود خیلی پایین رو دارن هر سال. بانک ها اگه به جای خوابوندن سرمایه های مردم توی ملک و املاک سرمایه ها رو توی تولید و اشتغال صرف میکردن نگران نقدینگی و گشت پولشون نمیشدن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
17
حالا اینو گوش کنید من یک وام پنج ساله گرفتم سر یکسال خواستم تسویه کنم گفتند ما ابتدا سود پنج ساله رو میگیریم بعد میرسیم به اصل پول یعنی اگر بخوای زودتر تسویه کنی هم باید کل سود سنوات رو بدی
اقای یک کارمند بانک لابد برای این هم جواب قاطعی داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
اسم بانک را بنویس تا رسوا شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
خوب شاید خانم یک کارمند بانک باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
10
به غیر از بانکهای ایران اسلامی اکثر کشورهای کفر سیستم بانکی آنها از قوانین اسلامی استفاده می کنند مثل همینهایی که نوشتید.
مستاجرفرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
14
ربا خواری حرف اول درایران می زند وحتی قران ربا رامانند جنگ باخدادانسته است ..مراجع هم چندین باربیان کردند ولی کچاگوش شنوا ..درصورتیکه خیلی راحت هست شورای نگهبان این موردرابررسی وخلاف شرع رااعلام کند ..وام بیست میلیونی گرفتم 32میلیون پرداخت کردم ..که هنوزنیزادامه دارد..افسوس افسوس که گوش شنوایی است...ازسایت عصرایران ممنونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
6
آقای داننده خدا امواتت رو بیامرزه ، من هفته پیش بانک مسکن بودم علاوه بر رهن خونه، ضامن دولتی از من خواستن که حقوق دریافتیش از... تومن بالاتر باشه. مجبور شدم دو تا ضامن جور کنم که مجموع "کسر حقوقشون " به دو میزان ملیون قسط من برسه....به رییس بانک میگم خوب خونه تو رهن شماست پس ضامن دیگه برا چی ؟ میگه اگر قسط خودتون رو ندید عملا بانک مسکن چون یه بانک دولتیه هیچوقت دست رو خونتون نمیتونه بزاره برای همین هم ضامن مهمه ...
تمام قوانین کشور همینجوره، مثل قانون ممنوعیت ماهواره که اجرا نمیشه ولی هست...به نظرم باید یه فکری نه تنها برای موضوعی که مقاله نوشتید بلکه برای تمام قوانین ناکارامد اینجوری بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
6
براي گرفتن وام هفت خوان رستم بايد بري. ان هم با هزار منت وخواهش.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
7
10
عصری جان عزیز!
بنده نه کارمند بانک هستم نه دفاعی از بانکها دارم نه اساسا دل خوشی از بانکها و ....
اما بهتر است شما توجه کنید
1- قوانین بانکی و نحوه ارائه ضامن و میزان وام و .... تابعی از اقتصاد یک کشور است و اینگونه نیست که بانکها یا بانک مرکزی یا مسئولین اقتصادی هرچه خواستند بکنند یا هر قانونی وضع کنند و یا اساسا فعال مایشاء باشند .. این که البته واضح است و نیاز به استدلال ندارد و اصل موضوعه اقتصاد بانکی است ...
2- شما اگر پای حرفهای یک صندوقدار ساده بانک با دو سال سابقه بنشینید از دیدگاه بانکداری او به شما توضیح خواهد داد که چرا وامهای کلان به سادگی پرداخت می شوند و وامهای مثلا دو میلیونی و وام ازدواج با اینهمه سختگیری ... در شان رسانه وزین شما نیست حرفهای پوپولیستی را تکرار کنید که وا فریادا که چرا وامهای میلیاردی و کلان ساده اما وامهای کوچک به سختی پرداخت می شوند ( البته که اختلاس و .. شامل این گزاره نیست و اختلاس و پارتی بازی هم دربابر گردش مالی و اعتباری نظام بانکی رقمی نیست )
3- نوشته اند مردم مشکل دارند که مراجعه می کنند .... اساسا بانک برای حل مشکل مردم تاسیس نشده .. بانک نه بنگاه خیریه است نه موسسه کارگشایی ... بانک یک موسسه انتفاعی مالی است که در درجه اول به امنیت سرمایه و سود خود می اندیشد . ادامه دارد ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
آقای ضد پوپولیییست دلم برای این حیوونی بانک ها کباب شد
کارمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
2
7
نویسنده محترم متن بالا بیشتر از آن که به صورت علمی مقاله خود را به جلو ببرند و قواعد علمی تنظیم خبر را رعایت کنند متاسفانه همچون جناب احمدی نژاد از روی احساس این متن را قلم زده اند. خواهشمندم نگارنده محترم یک بار دیگر متن را بخوانند تا به گفته بنده پی ببرند. با این که با تمامی گفته های شما موافقم ولی متن شما میتوانست محکم تر و علمی تر باشد تا احساسی تر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
این متن بی تردید ناظر بر مطلب آقای داننده است نه مطلب آقای علیرضا ( که من هم با آن موافقم) ... حرفه ای تر بود اگر مطالب آقای علیرضا پشت سر هم منتشر می شد .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
6
ادامه ...
اشکال کار اینجاست که اساسا متولی مسائلی مانند کمک هزینه ازدواج و .... کار بانکها نیست و در دنیا موسسات دیگری متولی این موضوع هستند ... از این دیدگاه این ایراد وارد است که مسئولین باید ساز و کاری سوای نظام بانکی برای این موضوع در نظر بگیرند ... بانکها قوانین و هنجارهای خود را دارند که با موضوعی مانند کمک به ازدواج جوانان چندان سنخیتی ندارد .
4 - شما رسانه وزینی هستید و ارتباطات کسترده ای دارید .. قطعا افراد بهتری بودند که در این خصوص مطلب بنویسند و قدری علمی تر و واقع بینانه تر با این موضوع برخورد کنند . اینکه آقایی به اسم داننده همه چیز دان باشد و راجع به همه چیز نظر بدهد و شما هم منتشر کنید بی تردید در شان رسانه شما نیست . ایشان بیشتر اقای قر زننده هستند تا آقای داننده ... علم و تحلیل علمی اینگونه نیست عزیزان ... این گونه تحلیل کردن باد هواست و من همچنان معتقدم رسانه عصر ایران جای وزیدن این بادها نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
شما هم کارند بانکی؟
مهرداد
Seychelles
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
11
زمان قدیم درایران بوسیله زورگیری وراهزنی درجاده ها جیب مردم راخالی میکردند الان با تاسیس بانک موسسات اعتباری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
5
به این سادگی ها نیست که این مساله را بشه حل کرد. همه چیز بهم گره خورده.
ناشناس
Germany
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
5
6
بعضیا دقیقا منظورشون اینه که وام بگیرن بدون ضامن !! آخه مرد حسابی شما خودت پولتو همینجوری به کسی میدی ؟ بانک ها که بنگاه خیریه نیستن.
و اما در مورد نرخ سود وام که برمی گرده به قیمت تمام شده پول برای بانک
در حال حاضر با نظارت اندکی که بانک مرکزی داره هرچقدر هم میگن نرخ سود پایین اومده اما کافیه یه سر به بانک های سطح شهر بزنید متوجه میشید ،هر بانکی زورش بیشتره سودش هم بیشتره ...فقط زورشون به بانک های خصوصی میرسه .
در ضمن من کارمند بانک خصوصی هستم وبه شغلم هم افتخار میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
همون پس کارمند بانکی!
مهدی بی اعصاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
3
نداشتن شغل را بهانه نپرداختن وام مطرح كند به وي شغلی پيشنهاد مي شود تا بتواند اقساط وام خود را به موقع پرداخت كند
ابنا شغلو ایجاد کنن وام پیشکشون
ناشناس
United States of America
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
5
ای داداش تو هم دلت خوشه تو ایران اگه ژن خوب داشته باشی همه کارات حله.
ناشناس
Australia
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
3
به نظر من باید قانون فکری بحال این موضوع بکند فقط مقصر بانک نیست بانک بعنوان وکیل مردم پول را بعنوان تسهیلات پرداخت می کند و چاره ای هم ندئارد در حال حاضر که ضامن بگیرد بگذریم که بعضی ها واقعا مشتریان را بنا به دلایل عجیب و غریب اذیت می کنند اما کاش راهی پیدا می شد تا کسی که بدحساب است زندگی اش قفل شود و ضامن بیچاره فقط گرفتار نیاید
قانون گذارباید فکری بحال این موضوع کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
5
بانکها خیلی خوبند من هر وقت رفتم بهم با نهایت احترام و کوتاهترین مدت وام دادند ضامن هم نخواستند تازه گفتند اقساطش رو هم نمیخواد بدی آخه ددی من خودش ریس بانکه.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
4
نه فقط نظام بانکی که کل ساختار اقتصادی کشور ما بیماره ولی خداییش کجای ما به ژاپن و آلمان شبیهه که چنین قیاس مع الفارقی می کنید شما؟ گذشته از سیستم بانکی، آیا مردم ژاپن و آلمان به سوء استفاده گری و بد حسابی (شما بخوانید زرنگی) ما هستند؟!!!!!! و هزاران پارامتر دیگر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
3
مو به گوم وام سی کنه سی آقازاده ها ,مو و تو که آدم حساب نمی شیم
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
6
چرا همه به بانك فشار ميارن، بانك ها بايد ٢٠ درصد سود پرداخت كنن به مشتري ، بعدا بابت تسهيلات قرض الحسنه با سود ٤ چرا نبايد ضامن معتبر بگيرن؟
انصافم خوبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
2
همه مسئولین از بانکها انتقاد میکنن اما کاری انجام نمیشه‌. چرا فقط انتقاد میکنن؟
حمیدرضا مهربان
Saudi Arabia
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
1
از بانک مسکن وام مشارکت در دوران ساخت گرفتم به مبلغ 40 میلیون تومان ، همان اول 8 میلیون تومن بابت اوراق پرداخت کردم ، در حین اخذ مرحله ای وام تقریبا 3 میلیون تومان هم هزینه محضر و کارشناس و غیره از من کسر شد و عملا 29 میلیون تومان دستم را گرفت ، موقع قسط بندی به من اعلام کردن بابت سود دوران مشارکت وام شما شده 54 میلیون تومان ، برایم قسط بندی کردند هر ماه 912 هزار تومان برای 136 ماه! جمعا 124 میلیون تومان دارن بابت 29 میلیون تومن پولی که 1.5 سال دستم بود ازم دریافت میکنن ، و اونوقت رییس بانک مرکزی با وقاحت تمام صحبت از این میکنه که سود بانکی ربا نیست!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
0
3
وقتی این مطلب را خواندم ناخودآگاه این بیت یادم آمد:
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
گیرم بانکها را هم اصلاح کردیم ، بقیه مشکلات چی؟
مشکل یکی دوتا نیست،خانه از بیخ وبن ویران است،
جهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
سلام این چن روزه گرفتار بودم عصر ایران رو ندیدم الآن هم ممکنه این مطلب درج نشه چون از موعدش گذشته منتهی اگه ننویسم میترکم.برادر من جانبازه واز من خواهش کرد بعنوان ضامن فرزندش که عقد کرده بودند نامه کسر حقوق بگیر ،گرفتم به انضمام تصویر کارت ملی، شناسنامه و لی باک علاوه براینها تصویر سند یا اجاره نامه منزل رو هم خواستن گفتم من مستاجر نیستم و منزل هم بنام همسرمه و الآن در گرو بانکه،دردسرتون ندم انقدر بردن و اوردن که این بنده خدا رو پشیمون کردن و این بانک کشاورزی بود در تهران.اما طبق روال معمول در کشور از طریق یکی از دوستان با مرجعه به یه بانک دیگه و ارائه ی مدارک و تکمیل فرمای مربوطه بعد از یکماه بالاخره موفق شدیم برای این زوج جوان درخواستمونو تسلیم بانک کنیم اما اون بانک واقعا رفتارش با یه جانباز در خور شماتت هست و البته کسی هم قطعا پاسخگو نیست.
وبگردی