فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۰۶۰۶۲
انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۷

درختان شیراز شناسنامه‌دار می‌شوند

«برخورد شهرداری شیراز با مالکی که درخت توت کهنسال موجود در پیاده‌رو را قطع کرده بود» این عبارت به همراه عکسی از پلمب مغازه فرد خاطی در فضای مجازی واکنش‌هایی را به همراه داشت.

به گزارش تسنیم، «برخورد شهرداری شیراز با مالکی که درخت توت کهنسال موجود در پیاده‌رو را قطع کرده بود» این عبارت به همراه عکسی از پلمب این واحد که با حکم دادستانی همراه بود، دست به دست در فضای مجازی چرخید و تحسین دوستداران محیط زیست و فضای سبز را به همراه داشت.

قاسم اکبری، شهردار منطقه 2 شیراز که این اقدام در منطقه استحفاظی وی رخ داده است، در گفت‌وگو با تسنیم علت این کار را اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز اعلام کرد و اظهار داشت: براساس قانون حفظ و گسترش فضای سبز و باغات هیچ کس حق ندارد درختانی که در معابر عمومی است، قطع کند.

به گفته وی در گذشته همه درختان حتی درختانی که در منازل مسکونی قرار داشتند، دارای شناسنامه بودند که اطلاعاتی از سن و اندازه درخت در آن وجود داشت اما در 2 دهه اخیر این کار توسط شهرداری‌ها رها شده بود که به تازگی دوباره احیا شده و در حال انجام است.

شهردار منطقه 2 شیراز از اقدامی برای حفظ فضای سبز در این منطقه سخن می‌گوید و آن هم این است که اگر فردی برای دریافت مجوز ساخت و ساز مراجعه کند، درختان محیط مورد نظر توسط کارشناسان شهرداری شمارش و نوع و سن درختان یادداشت می‌شود تا زمانی که افراد می‌خواهند پایان کار بگیرند باید این درختان را حفظ کرده باشند.

اکبری می‌گوید:اگر فردی اقدام به قطع یکی از درختان معابر عمومی کند جریمه‌های برای آن مشخص شده که یکی از آنها این است براساس سن درخت باید در همان مکان یا مکان دیگری درخت بکارد.

به گفته وی درختانی که در معابر عمومی قرار دارند، علاوه بر زیبایی بصری که در محیط شهر ایجاد می‌‌کنند نقش مهمی در کاهش دما، ایجاد سایه و کاهش آلودگی هوا دارند و باید این امور فرهنگ‌سازی شود تا مردم نسبت به قطع درختان حساس شوند.

شهردار منطقه 2 شیراز با بیان اینکه برخی از مغازه‌داران تصور می‌کنند که معابر عمومی و پیاده‌رو ملک شخصی‌شان به حساب می‌آید، می‌گوید: این افراد برای اینکه نمای مغازه‌شان بهتر دیده شود اقدام به قطع درختان می‌کنند که با این اقدام شهرداری با همکاری دادگستری و انعکاس آن در فضای مجازی مردم متوجه می‌شوند که قطع درختان با برخوردهای جدی همراه است.

اکبری درباره جریمه فرد خاطی گفت: این فرد ابتدا باید جریمه نقدی که مشخص شده را پرداخت کند و تعداد درختی که قانون مشخص می‌کند به جای 2 درختی که قطع کرده، بکارد.

برچسب ها: شیراز ، درختان
ارسال به دوستان
تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند