فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۸۷۸۰
انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۷

نوشابه های گازدار باعث تشدید علائم ام اس می شود

نوشابه های گازدار باعث تشدید علائم ام اس می شود

محققان هشدار می دهند افراد مبتلا به بیماری ام اس که روزانه 290 کالری نوشابه گازدار یا سایر نوشیدنی های حاوی قند را مصرف می کنند با علائم شدیدتر بیماری شان روبرو هستند.

به گزارش مهر، بیماری ام اس یک بیماری پیشرونده عصبی است که در آن، سیستم ایمنی به اعصاب حمله کرده و موجب بروز انواع علائم نورولوژیکی می‌شود.

مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که بیشترین مصرف نوشابه‌های قندی و گازدار را داشتند در مقایسه با کسانی که به ندرت از این نوشابه‌ها مصرف می‌کردند و میانگین مصرف نوشابه شأن در روز ۷ کالری بود، ۵ برابر بیشتر با ناتوانی شدیدتر مواجه بودند.

«الیسا می یر گردینگ»، از بیمارستان سنت جوزف آلمان، در این باره می‌گوید: «بیماران مبتلا به ام اس باید بدانند که رژیم غذایی و برخی خوراکی‌های خاص می‌تواند بر روند پیشرفت بیماری شأن تاثیر گذارد.»

محققان در این مطالعه از ۱۳۵ فرد مبتلا به ام اس خواستند که پرسشنامه‌ای در مورد رژیم غذایی شأن تکمیل کنند.

محققان تاکید می‌کنند باید مطالعات بیشتری در مورد تأثیر نوشابه‌های حاوی قند بر طول مدت بیماری انجام شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
یافته شگفت‌انگیز هوش مصنوعی: آب شاید در سطح مولکولی ترکیبی از دو مایع باشد علت حذف حق عائله‌مندی همسران بازمانده چیست؟ دوقطبی سینمای حکومتی و زیرزمینی چرا مغز ما از اخبار بد خسته می‌شود؟ کاهش ۸.۳ درصدی تلفات تصادفات در نوروز امسال خانه‌های ناآرام/ روایتی از افزایش خشونت خانگی پس از جنگ پیام ایران از رختکن سیاتل به دنیای فوتبال (+عکس) چهرۀ «کریم‌خان میرپنج» فرماندۀ سواره‌نظام در دوران ناصرالدین شاه کدام تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۶ بیشترین تعداد لژیونر را دارند؟ (+ اینفوگرافیک) انیماتور اسپایدرمن در حادثه قطار درگذشت آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ ادامه خروج سرمایه از صندوق‌های بیت‌کوین چرخه بی‌پایان هک بانکی/ علت افزایش حملات سایبری به سیستم بانکی کشور جان بولتون، اعتراف در پرونده اسناد سری / احتمال 5 سال زندان ، جریمه 2 میلیون دلاری و قطع حقوق بازنشستگی آیا خاطرات را می‌توان خورد؟ اگر صعود کنیم، حریف بعدی مان کدام تیم است؟