فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۸۷۸۰
انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۷

نوشابه های گازدار باعث تشدید علائم ام اس می شود

نوشابه های گازدار باعث تشدید علائم ام اس می شود

محققان هشدار می دهند افراد مبتلا به بیماری ام اس که روزانه 290 کالری نوشابه گازدار یا سایر نوشیدنی های حاوی قند را مصرف می کنند با علائم شدیدتر بیماری شان روبرو هستند.

به گزارش مهر، بیماری ام اس یک بیماری پیشرونده عصبی است که در آن، سیستم ایمنی به اعصاب حمله کرده و موجب بروز انواع علائم نورولوژیکی می‌شود.

مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که بیشترین مصرف نوشابه‌های قندی و گازدار را داشتند در مقایسه با کسانی که به ندرت از این نوشابه‌ها مصرف می‌کردند و میانگین مصرف نوشابه شأن در روز ۷ کالری بود، ۵ برابر بیشتر با ناتوانی شدیدتر مواجه بودند.

«الیسا می یر گردینگ»، از بیمارستان سنت جوزف آلمان، در این باره می‌گوید: «بیماران مبتلا به ام اس باید بدانند که رژیم غذایی و برخی خوراکی‌های خاص می‌تواند بر روند پیشرفت بیماری شأن تاثیر گذارد.»

محققان در این مطالعه از ۱۳۵ فرد مبتلا به ام اس خواستند که پرسشنامه‌ای در مورد رژیم غذایی شأن تکمیل کنند.

محققان تاکید می‌کنند باید مطالعات بیشتری در مورد تأثیر نوشابه‌های حاوی قند بر طول مدت بیماری انجام شود.

ارسال به دوستان
پس از زلزله مهیب: ارتش آمریکا وارد ونزوئلا شد استاندار مازندران: در حمایت از تیم ملی فوتبال فعالیت ادارات فردا ۶ تیر با تاخیر آغاز می‌شود نطق توجه‌برانگیز ونس درباره جنگ با ایران (فیلم) آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران