فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۸۷۸۰
انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۷

نوشابه های گازدار باعث تشدید علائم ام اس می شود

نوشابه های گازدار باعث تشدید علائم ام اس می شود

محققان هشدار می دهند افراد مبتلا به بیماری ام اس که روزانه 290 کالری نوشابه گازدار یا سایر نوشیدنی های حاوی قند را مصرف می کنند با علائم شدیدتر بیماری شان روبرو هستند.

به گزارش مهر، بیماری ام اس یک بیماری پیشرونده عصبی است که در آن، سیستم ایمنی به اعصاب حمله کرده و موجب بروز انواع علائم نورولوژیکی می‌شود.

مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که بیشترین مصرف نوشابه‌های قندی و گازدار را داشتند در مقایسه با کسانی که به ندرت از این نوشابه‌ها مصرف می‌کردند و میانگین مصرف نوشابه شأن در روز ۷ کالری بود، ۵ برابر بیشتر با ناتوانی شدیدتر مواجه بودند.

«الیسا می یر گردینگ»، از بیمارستان سنت جوزف آلمان، در این باره می‌گوید: «بیماران مبتلا به ام اس باید بدانند که رژیم غذایی و برخی خوراکی‌های خاص می‌تواند بر روند پیشرفت بیماری شأن تاثیر گذارد.»

محققان در این مطالعه از ۱۳۵ فرد مبتلا به ام اس خواستند که پرسشنامه‌ای در مورد رژیم غذایی شأن تکمیل کنند.

محققان تاکید می‌کنند باید مطالعات بیشتری در مورد تأثیر نوشابه‌های حاوی قند بر طول مدت بیماری انجام شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران خسارات سنگین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در بحرین (+عکس) تصمیم درست در بن‌بست سفری به دنیای مرموز چشمان زیبا و کمی هم ترسناک (تصویری) ادعای پلیس مونته‌نگرو: بازداشت یک ایرانی با درخواست اف‌بی‌آی عراق شایعه خروج از اوپک را تکذیب کرد مرسدس بنز 300CE-24 AMG؛ زیبایی خالص (+عکس) مرسدس بنز S600 ؛ تک رنگ در جهان (+عکس) ونزوئلا یک روز بعد از دو زلزله شدید (عکس) / کمبود امکانات و کندی امدادرسانی / پیش بینی هزاران کشته واکنش وزارت خارجه به بیانیه مشترک روبیو و شورای همکاری خلیج فارس پس از زلزله مهیب: ارتش آمریکا وارد ونزوئلا شد استاندار مازندران: در حمایت از تیم ملی فوتبال فعالیت ادارات فردا ۶ تیر با تاخیر آغاز می‌شود