۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۳۴۹۵
تعداد نظرات: ۲۷۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۸
کد ۶۷۳۴۹۵
انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۶-۰۳-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ اگر امکان مالی به‌دنیا آوردن فرزند در خارج از مرزهای ایران (کشورهایی که به فرزندان متولد شده اقامت یا شهروندی می‌دهند) داشته باشید، این کار را انجام می‌دهید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز، می‌خواهیم در مورد به‌دنیا آوردن فرزند در خارج از کشور با هم گفت‌وگو کنیم.

عصرایران- این روزها به واسط حضور رامبد جوان و نگار جواهریان در کانادا، بحث به دنیا آوردن  فرزند در خارج از کشور بسیار داغ است.

برخی از مردم این کار را یک مسئله عادی و عده‌ای دیگر آن را مقابل وطن پرستی نامیدند.

حالا در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز، می‌خواهیم در مورد به دنیا آوردن فرزند در خارج از کشور با هم گفت‌وگو کنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ اگر امکان مالی به دنیا آوردن فرزند در خارج از مرزهای ایران ( کشورهایی که به فرزندان متولد شده اقامت یا شهروندی می‌دهند)داشته باشید، این کار را انجام می‌دهید؟

1- اگر امکان مالی به دنیا آوردن فرزند در خارج از مرزهای ایران ( کشورهایی که به فرزندان متولد شده اقامت یا شهروندی می‌دهند)داشته باشید، این کار را انجام می‌دهید؟ چرا؟

 

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۷۵
در انتظار بررسی: ۱۹۶
غیر قابل انتشار: ۴۷
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
49
513
بله البته صد در صد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
موضوع ریاکاری هست که در جامعه زیاد شده!!
جهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
اگر خارج از مرز های جمهوری اسلامی بخوام انتخاب کنم هرات گنجه کابل بلخ کاشغر باکو بخارا سمرقند خجند ماری(ترکمنستان)را انتخاب میکنم
سلطان شبان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بنده هنوز موفق به ازدواج نشدم و زن ندارم ولی اگر همچین چیزی بود شخصا حاضر بودم بکرزایی کنم تا تابعیت بگیرم و از جایی که هیچ امیدی به فردام ندارم بزنم بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
سلام بله انجام میدم چون فرزندم حداقل با آرامش زندگی میکنه
و از زندگی بهره کافی را میبره . و این بهره به معنی کیفیت زندگی که هر انسان شایسته اونه و نیاز داره به آن در دنیای امروزی است .
مصطفي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
وطن پرستي و وطن دوستي در گرانيست كه به هركس ندهند فقط تاريخ را بخوانيد ببينيد كه حكومت ها همه رفتند وليكن نام سردارن و حافظان اين مرز و بوم هميشه به يادگار ماند رفيق عزيز يك سري به گلستان هاي شهدا بزن و كمي هم تاريخ بخوان ببين ايران چه بود و چه شده اما به اين فكر ميكنم كه گذشتگان كه اينچنين افكاري نداشتند ايران و اين خاك اين شد واي به حال ساكنان آينده ايران .
مرتضي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
به نظرم هيچ چيزي مثل يك اصالت نيست و هيچ كسي اصيل بودنش را با يك پاسبورت و تبعيت عوض نمي كنه به نظرم اين دوستاني كه اونطرف وضع حمل مي كنند ته ريشه شون اصالت ايراني ندارند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
کلا جهان سومی و عقب مانده ایم دیگه. یه دفعه از اونور بوم می افتیم و یه دفعه از اینور بوم. وقتی ضریب هوشی ما ایرانیها حدود 80 باشه و حداقل 20 واحد از مردم کشورهایی مثل ژاپن و امریکا و المان و چین و فرانسه و ... پایین تر باشه دیگه هیچ انتظاری نمیتونیم از این مردم داشته باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
33
350
حتما
پاسخ ها
وحید.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
منم صد در صد این کار رو انجام میدم.به هیچ کس هم ربطی نداره.کاری هم که رامبد و نگار کردن به هیشکی ربطی نداره.چون ریاکاری نبوده. و رامبد هیچ وقت نگفته خارج بده.
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بجز رامبد تا حالا چندین سلبیتی این کار کردن چرا مردم به عمل اونها واکنش نشون ندادن بله رامبد نگفته خارج بده ولی وقتی میاد میگه ایران به به وچه چه مردم نمی تونن این کارش رو قبول کنن
مسافر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
33
406
اگه امکان داشته باشم شبانه خودم خانوادم از این کشور میبرم چون هیچ ارامش و شادی در این کشور نیست ایران دوست دارم اما زندگیم بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
به هيچ وجه اين كار رو نميكنم-
ان شالله ايراني اسلامي واقعي ميسازيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
حتما برو، چون اونجا باید چند جا کار کنی تا بتونی زندگی کنی، برای همین دیگه وقت نمیکنی، فکر کنی
دایی کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
35
386
بله هزار درصد این کار را خواهم کرد و حداقل فرزندم را از این فلاکت نجات خواهم داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
26
320
بله حتما
علایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
25
325
صد در صد اینکار رو انجام میدم
ولی فرق منی که اینکارو انجام میدم با رامبد جوان اینه که نرخ به روزخور نیستم
نوید
Netherlands
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
20
298
بدون لحظه ای تردید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
21
293
اگر راهي پيدا بشود در اولين فرصت خواهم رفت
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
20
273
صد در صد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
20
209
به جای اینکار مهاجرت میکردم .
كاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
19
261
قطعا اينكار را انجام ميدم
بحث بر سر عدم دورويي و رياكاريست نه مسائل شخصي؛ حق هر كس هست كه براي زندگي خودش و خانواده ش بهترين تصميم را اتخاذ كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
16
188
عدم حس امنیت آینده و بزرگترین دلیل برای اینجور تصمیم ها هست. خصوصا اگر فردی حس کنه که به آنچه می خواد نرسیده و یا توجه کافی به عنوان یک شخص بهش در جامعه انجام نشده. پس نمی خواد اول اینکه چیزی که خودش تجربه کرده رو بچش تجربه کنه و دوم اینکه آینده بهتری براش بسازه . هیچ کس از فرزند عزیز تر نیست و قطعا هر کسی بهترین رو می خواد. ساده بگیم :) راه فراره ...
ايمان مولايي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
18
201
بله ، چون تابعيت كشور جديد تابعيت مضاعف محسوب ميشود و لطمه اي به تابعيت ايراني فرزندم وارد نميشود ،
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
19
222
بله حتما این کار و میکنم برای رفاه بچه ام و خانواده ام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
264
42
اصلا
پری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
18
184
بله قطعا اگر امکاناتش را داشتم فرزندانم رو نجات میدادم ازاین مملکت...ولی نه پول نه امکانش رو داشتم وهردوفرزندم زاده وطن هستند...البته من هیچگاه شعار وطنم پاره تنم ندادم ونخواهم داد..ما متاسفانه انتخابی درمحل تولد خود نداشتیم..وطن جایی است که خودت انتخابش کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
19
188
تا اين جا همه موافق بودن من حتي تا آن جا پيش ميروم كه اگر قرار باشد بچه در ايران به دنيا بيايد اصلا بچه دار نشوم
سایه روشن
France
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
18
179
بله حتما اینکارو میکنم باوجود اینکه خیلی مملکتمو دوست دارم ولی نه تنها بچه ام بلکه خانوادمو هم از این کشور میبرم تا کمی روی آرامش و ازادی ببینیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
18
175
100 درصد بلههههههه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
19
167
میشع روزی برسه با خانواده ام از ایران بدم. فقط برم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
230
50
نطر سنجی عصر ایران اصلا ملاک نیست.
چون همیشه افراد همفکر خود را جذب میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
اتفاقا مخالفان نظرات این سایت ها بیشتر به آنان مراجعه می کنن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
اشتباه فکر میکنی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
شما با دلایل منطقی نظرت رو بگو تا بتونی ما رو متقاعد کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
البته این موضوع برای فارس و تسنیم هم صادقه
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
درست و صحییح است. منم نظرم همینه .همیشه برای مطالعه و رصد خبر ها به سایت عصر ایران میام ولی نمیدونم چرا برای یک موضوع انقدر پا فشاری میکنه. رامبد موضوعش بحث زایمان نیست . ایشون ریا کاری کرده ،ایشون مردم فریب داده، ما در کشوری زندگی میکنیم که به اشتباه یا درست یکسری قواینی دارد که باید رعایت کنیم، همسر ایشون دبیر جشنواره سینما کشور جمهوری اسلامی ایران است. درست؟ چرا ایشون به قانون اساسی کشور توجهی ننموده و با وضعیت غیر اصول کشور در جایی ظاهر شده . این میشه ریا یعنی به چیزی که میگن پایبند نبوده و تفکرات و ذهن ایشان با جملات و زبانشان یکی نیست. عصر ایران عزی مردم از این ناراحتن. انقدر موضوع به بیراهه و اینکه کسی میخواد بچه دار بشه در کشور خارج نبر.ممنون اگر لطف کنید پیام بنده درج شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
من موندم واقعا که چطوربعضی ها میان در مورد رعایت قوانین کشور در خارج از کشور حرف میزنن. یک اینکه اگر خودت میتونستی در بهترین شرایط به فکر انجامش می افتادی دو اینکه اگر یک روزی در این شرایط قرار گرفتی حق داری انتخاب کنی سوم اینکه با این جور دیدگاه پیش بری همین میشه که امریکا میگه چون من میخوام ایران رو ادم کنم (یعنی کاری که من دوست دارم رو بکنه و کاری که دوست ندارم رو نکنه ) بقیه هم باید باهاش همون جور رفتار کنن که خودش برای خودش قانون کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
کاملا با مجتبی موافقم. بنظرم عصرایران دانسته یا نادانسته داره بحث رو منحرف میکنه. چون اصلا بحث سر این نیست که در کشوهای دیگر فرزند بیاوریم یا نگیریم یا از آنها تابعیت بگیریم یا نه؟ بلکه دقیقا بحث دورویی است. جایی که به تو تریبون میدهند که تبلیغات کنی و پول دربیاوری حرفهای کیهن پرستانه و صدا و سیما پسند میزنی ولی وقت عمل که شد به همه آنها پشت میکنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
لزوما همه مخاطبین عصر ایران با نظرسنجی هایش موافق نیستند.مخالفان هم وجود دارند.حرف شما معتبر نیست.
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
كاملا صحيحه نظرت اما خوب هر سايت ديگري هم اين نظرسنجي رو انجام بده باز اين نكته برقراره كه افراد همفكرش مراجعه ميكنند بهش ديگه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ملاک تویی
اصلا تو خوبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
19
167
ما مجبور تو این کشور زندگی میکنیم. چون امکان رفتن برایمان میسر نیست. والا این کشور جای زندگی نیست
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
151
58
به هیچ وجه، در ایران می مونیم و توی ایران هم میخوایم دفن بشیم. البته اگر شرایط طوری بود که مجبور به زندگی در یک کشور خارجی برای چند سال باشم و در این زمان بچه دار بشم همونجا بچه رو به دنیا میارم.
اما اینکه توی ایران زندگی و کار و کاسبیم باشه و فقط برای زایمان برم یه کشور دیگه، به هیچ وجه. اینو نوعی بی غیرتی میدونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
20
147
صد در صد. هیچ آینده ای در انتظار این سرزمین نیست. نه تنها بچه...
بلکه خودم مهاجرت میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
168
42
به هیچ عنوان این کار را نمی کردم چون معتقدم در حق فرزندم خیانت کرده ام.
فرزند من ایرانی است و افتخار میکنم ( علیرغم شرایط نا گوار فعلی) فرزندم شناسنامه ایرانی داشته باشد. همیشه وضع اینگونه نخواهد بود.
پاسخ ها
جوگیر دوران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
اگه شرایطش را میداشتی اینو میگفتی یه چیزی والا منم الان مثل شما بشدت وطنپرست شده ام
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
در هر صورت شناسنامه ايراني خواهد داشت.
s
| Germany |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
ممکنه بفرمایید دقیقا به چه دچیز افتخار میکنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
160
39
خير به هيچ عنوان بزرگترين مايه فخر ما ايراني بودن است حال صحنه را خالي كنيم و بدليل مشكلات موجود ايراني بودن خود را بفروشيم هرگز اگر اين بود 7300 سال قدمت نداشتيم فرار و مهاجرت اين چنيني فرار از سختي و عافيت طلبيست اما ما هستيم مي مانيم و فرزندانمان كشور را اداره خواهند كرد به حول و قوه الهي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
داداش من تو هزار نسل هم در جاي ديگه توليد كني، باز هم ايراني هستي!!!
منصور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
152
درکشوریکه یک شبه پس اندازیکه با هزاران خون دل برای مخارج پیش بینی نشده جمع کرده ای به یک پنجم کاهش می یابد و آرزو و برنامه ریزی برای آینده به سرابی بیش نمی ماند ،بدنیا آوردن فرزند جنایت درحق آن کودک است.پس بهتر که مکان مناسبی برای اینکار بیابیم.
حتی کبوترها نیز برای تخم گذاری بدنبال جای امن و راحتی میباشند.
ولی نکته اینجاست که افرادی چون رامبد جوان که توصیه بلبخند وشاد بودن و بیخیال غصه بودن میکند دوچهره دارد .تاسف
پاسخ ها
R...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بسيار عالي
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
11
112
اگر از لحاظ مالی امکانش رو داشتم و شرایط شغلی من و همسرم اجازه این کار رو می داد حتما این کار رو می کردم هرچند که دوست دارم دخترم با فرهنگ ایرانی سالم بزرگ بشه ولی واقعا آینده ای براش تو ایران نمی بینم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
فرهنگ ایرانی را خوذمان میسازیم همه این دوستانی که از فرهنگ ایرانی مینالن و دوست دارن فرزندشون در یوتوپیا رشد کنه! به نوعی دارن به جلو فرار میکنن... درون همه این دوستان یک رامبد جوانه پس چرا کار ایشون را ناپسند میشماریم در صورتیکه خودمون هم مثل ایشون هستیم... ما باید به ایرانی بودن خودمون افتخار کنیم به زبان شیرینمون به شعرا به فرهنگ به مردم... به فرزندانمون یاد بدهیم که همه چیز با تلاش بدست میاد و کشور را شماها باید بسازید.. با فرهنگ درست زندگی آشناشون کنیم تا روزی غربیها به زندگی ایرانیها غبطه بخورند. واقعا متاسفم برای افرادیکه همه چیز رو حاضر و آماده میخوان و به فرزندانشون هم چنین تفکری القا میکنند.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
81
موضوع اینه ک حرف و عمل باید یکی باشه نمیتونم جلو چشم ۸۰ میلیون بگم من عاشقتونم ایران ایران ترو دوست دارم بعد برم کانادا باید لحظات خوش زندکیم رو با اونجایی ک دوسش دارم ثبت کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
این دو کار همدیگر را نفی نمی کند
محسن خلیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
کاملا حق با شماست. هنرمندی که از حمایت مردم به شهرت رسیده، نه تنها باید به شعور مردم احترام بگذارد، بلکه باید در مشکلات و محرومیت های اجتماعی که مردم با آن روبرو هستند، از حقوق مردم حمایت کند‌.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
12
88
بدون تردید و درنگ صد در صد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
12
94
هر انسانی فقط یک بار زندگی میکنه دوست ندارم فرزندم مثل من زندگیش رو درگیر سیاسی بازیو اقتصاد خراب کنه پس این هدیه منه به اون که فقط زندگی کنه
صد در صد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
11
87
صدالبته این کار را می کردم -
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
10
73
ما گذشتیم و گذشت آنچه تو با ما کردی تو بمان و دگران وای به حال دگران
اگه شرایط مالیم مساعد بود مهاجرت میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
35
39
نه. ولی نظرات رو که میخونم تا الان اکثر گفتند بله. اگه بله دیگه اعتراضتون علیه رامبد جوان دیگه چه صیغه ای ؟!! شماها با خودتون چند چندین؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
به رامبد نیست. رامبدم کار خوبی کرده در حق فرزندش. تو هم بودی شرایطش رو داشتی میرفتی. با خودمون تعارف که نداریم. این مملکت هر روز شرابطش بدتر میشه خوب نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
یه کم دقیقتر بخوان توی کامنتها توضیح دادن چرا به رامبد جوان اعتراض می کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
دوست گرامی
اعتراضات به رامبد بخاطر صداقت نداشته ایشان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
تو با خودت چند چندی که نفهمیدی موضوع اعتراض به رامبد چیه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
کسی به رامبد اعتراضی نکرده. اتفاقا دقیقا کار خوبی کرده. شما با خودتون چند چندی
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
63
بهتره سوالتون رو اینطوری بپرسید
آیا کسی هست موقعیتش رو داشته باشه و این کار رو نکنه
پاسخ ها
رها
| Poland |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بله خیلیا هستن بیشمارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
11
72
100 درصد بله
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
19
68
حتی اگر ترکمنستان وارمنستان وآذربایجان هم باشه درنگ نمی کنم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
51
چرا که نه! چه اشکالی برای این کار وجود دارد وطن را ما تعیین نمی کنیم بلکه محدودیت های ما در زمان تولد وطن را برای ما تعیین می کند پدر مادرما اگر بخاطر جنگ بخاطر مهاجرت بخاطر فقر بخاطر تفکری خاص ومشکلات سیاسی یا اجتماعی یا حتی بخاطر ثروتی که دارند به نقطه ای دیگر بروند ودرآنجا فرزند خود را بدنیا بیاورند آن فرد می تواند تابعیت آن کشور را داشته باشد وبه همه ارزشهای آنجا احترام بگذارد یا بخشی از ارزشهایش را قبول داشته باشد وبخشی دیگررا نداشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
78
20
کامنتها را خواندم و متاسفانه اکثر دوستان احساساتی نظر میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بله صد در صد اگه ممکن باشه خودم و خانواده ام هم اینجا نمی مانم چون این کشور آرامش نداره
پری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
حقیقا من احساسی نظرندادم...واقعا شرایط ایران خیلی اسفناکه خیلی...آموزش وپرورش افتضاح...بچه دبستانی ها افتادن به رقابت برای ورود به تیزهوشان ونمونه و..........آقازاده ها مدارس خاص با امکانات خاص...اگرکسی امکانش رو داره باید بره ..فقط بره بخاطر آینده وامنیت وآرامش بچه هاش
بهنام
| Netherlands |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
واقعیت خیلی تلخ تر از این است
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
10
56
صد در صد
ع،. ش
Germany
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
11
60
بله حتما پچه امو خارج از كشور به دنيا مياوردم، ولي رامبد جوان ادم رياكاري هستش وگرنه هركسي اختيار زندگي خودشو داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
13
50
البته. ما چند ساله بچه دار شدن را به تعویق انداختیم تا فرصتی پیش بیاد و در کشور دیگه ای بچه مون به دنیا بیاد. چون دوست داریم بچه مون در شرایط بهتری زندگی کنه و پاسپورتی رو داشته باشه که آزادی عمل بیشتری داشته باشه و در آینده خودش آزادانه بتونه در مورد محل زندگیش تصمیم بگیره.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
لطف میکنی بگی چند سال عقب انداختی و درآمدت و سطح زندگیت چیه؟؟ و چه توقعی داری یعنی منظورت از فرصت چیه؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
11
45
بله حتماً
بانو
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
52
سلام به نظر بنده دارید موضوع رو عوض میکنید مسئله تولدفرزند در خارج نیست بلکه ریا کاری هست.
هرکسی اختیار داره با پول خودش هرکاری بکنه و هرجایی رو برای تولد فرزندش انتخاب کنه مثل خیلی از هنرپیشه ها که از تهیه کننده های خصوصی دستمزد میگیرن و هرکاری با پولشون می تونن بکنن اما امثال رامبد جوان و مدیری و ... در حال که میدونن مردم تلویزیون ایران رو دوست ندارند از بودجه که از بیت المال میگیره راضی نیستن و این تلویزیون خلاف نظر و درد مردم داره کار میکنه براشون ذره ای اهمیت نداره و فقط به فکر پول هستن و ابزار دست دروغگویی
والا هرچقدر از سهم من از بیت المال در دستمزد رامبد جون باشه حلالش نمیکنم اگه تلویزیون خصوصی بود کسی چیزی نمیگفت نه این صدا و سیما
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
احسنت بر شما
علیرضا حسامی افشار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
42
سلام.بدون شک و تردید
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
9
43
بله حتما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
51
قطعا بله. گرچه خودم بارها و بارها به فکر رفتن افتادم اما گفتم کجا بری بهتر از وطن. اما حالا پشیمانم که نرفتم. حالا در میان سالی با 25 سال کار. باموقعیت اجتماعی نسبتا خوب اما در آمد ناچیز. نه خانه نه ماشین و نه رفاه مالی نه آرامش خیال
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
43
با شرایط اقتصادی موجود، اگر امکان داشته باشد، بببببببببببببببببللللللللللللللللللللللللللللللللللللللله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
41
حتی اگر 25 درصد آنچه را که برای اینکار لازم بود داشتم لحظه ایی شک نمی کردم. اینجا فقط منتظر مرگم
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
36
بله چرا که نه ، اگر شرایط مالی بنده هم مانند سلبریتی های ایرانی و آقای رامبد جوان بود حتما حتما فرزندم را در کشور های اروپایی و آمریکا به دنیا می آوردم .
با 32 سال سن در ایران امید به زندگی پایینی دارم و آیندم قابل پیش بینی نیست چرا باید همچین شرایط نابسامانی و صد البته بدتر برای فرزندم ایجاد کنم وقتی که فرزندم 18 ساله می شود و شرایط زندگی از الان من خیلی خیلی بدتر خواهد شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
10
49
من فرزند اولم در انگلیس دنیا آمد و فرزند دوم در ایران خیلی ها اون موقع به من گفتند دو تا بچه رو پشست سر هم به دنیا بیار که هر دو در انگلیس دنیا بیان ولی این کار رو نکردم چون برام مهم نبود... شرایط طوری بود که در انکلیس بودم برای تحصیل و بعد هم برگشتم به کشور عزیزم ایران...هر کسی آزاد است انتخاب کند ولی نه برای افرادی که حرفشون ی چیز و عملشون ی چیز دیگه.. اگه میای تو رسانه ملی پول در میاری و شعار میدی.. باید انتظار این که کارهات زیر ذره بین باشه رو هم داشته باشی وقتی سمتی داری یا مشهوری نمیتونی هر کاری دلت خواست بکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
درود. اصل قضیه اینه. کسی حق نداره نون و آب این کشور را بخوره و مردم را بازی بده بعد دلش هرکاری خواست بکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
39
صد درصد
هانیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
54
20
خیر با اینکه توانایی مالی دارم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
9
40
100%
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
45
100 درصد. شک نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
44
7
بعد از تطهیر نجفی به در و دیوار میزنید تا جوان را نیز تطهیر کنید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
40
یک میلیون درصد. حتما.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
14
21
وضعیت کشور ما طوری شده است که انسان فکر میکنه خارج از ایران همه جا بهشت است! این زنگ خطری است برای مسئولان که تفکر کنند چه چیزی عامل بوجود آمدن این حسی از خود بیگنگی و عدم تعلق به ایران در مردم بوجود بیاید! ولی با همه این اوصاف هیچ کجای دنیا وطن خود آدم و مایران نمیشود! بیشت این افراد بخاطر چشم هم چشمی و مقایسه خود با دیگران دست به اینکارها میزنند! هرچند افراد اختیار زندگی خودشون را دارند ولی کارهای این چنینی از افرادی که خودشان را بعنوان الگو برای مردم مطرح می کنند پسندیده نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
بیشتر به cofetime اعتقاد دارن
ایران‌ آزاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
55
22
نظرات هموطنان برای من خیلی عجیب است و جای تعجب دارد.من فوق لیسانس هنر از امریکا هستم ولی بعد از ازدواج و بارداری برای تولد فرزندم به ایران آمدم.برایم بسیار حائص اهمیت بود که فرزندم در خاک وطنش ایران به دنیا بیاید.به ایرانی بودن افتخار می کنم .عاشق خاک وطنم هستم.هیچ ربطی به حکومت ندارد.ایران هزاران سال با حکومتهای مختلف پابرجا بوده و خواهد بود.متاسفم برای کسانی که با رسیدن به پول ، وطنشان را فراموش میکنند.جانم فدای خاک پاک ایران.همان بهتر کسانی که دوست ندارند در ایران فرزندی به دنیا بیاورند از ایران برای همیشه بروند.ایران وطن همه ماست مادر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
آیا بعدش برای زندگی هم در ایران موندید؟ آیا فرزندتون به تبعیت از تابعیت والدینش بعدا امکان گرفتن تابعیت آمریکا یا جای دیگری رو نداشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
درود بر شما. به نظر من دوری از ایران یعنی اینکه کسی پدر و مادرش را فراموش و از یاد ببره و شخص بی پدر و مادر یعنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
الآن فرانسه تشریف دارین جناب وطن پرست؟
شما باید اول باید بگی که تابعیت کشور خارجی رو داری یا نه، اگر داری که بیخود منت نزار، چون خیالت از تابعیت فرزندت راحت بوده و می دونستی به هر حال تابعیت خارجی رو داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
دوست گرامی
اگر شما واقعا عاشق ایران هستی، چرا برای گرفتن فوق لیسانس هنر رفتی آمریکا؟ اینجا دانشگاهی با رشته مورد نظر شما نبود؟ واقع بین باشیم و صداقت داشته باشیم بهتر نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
این جمله صداقت در گفته های قبلی را غیر باور می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
خیلی بده که آدم حرف و عملش یک نباشه و دروغ بگه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
میدونستی تو خیلی خوبی؟؟؟؟
آره خوب ی وطن پرستی بیاد کشورش رو که مهد تاریخ و هنر و فرهنگ و تمدنه رو ول کنه بره کشوری که تا دندون واسه وطنش دندون تیز کرده درس بخونه و الانم بیاد بگه خارج از کشور جیزززه و فقط میهن پرافتخاره خودم، یا زیادی ساده لوحه یا زیادی زبل و دغل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
30
بدون شك
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
30
بله قطعا اینکار رو می کردم
و البته برای همه این حق رو قائلم که برای زندگی شخصی خودشون هر تصمیمی که دوس دارن بگیرن و این تصمیم رو مغایر با میهن دوستی نمیبینم چرا که این تصمیم تو شرایط متزلزل اقتصادی ایران خیلی منطقیه
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
31
بلی صدرصد حتما
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
17
11
عصر ایران تا یه کاری نکنی مردم بیخیال رامبد زنش نشن ولکن ماجرا نیستی خخخ. اقای شما راست میگی اگه تونستیم میریم خارج واسه تولد فرزند. آره تو راست میگی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
28
100 درصد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
33
در نهایت تاسف و با چشمانی اشکبار باید بگم بعله ، این کار را انجام میدهم
Navid
Germany
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
32
هفتصد هزار درصد این کارو انجام میدم...!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
30
1000000000% میرم
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
35
من دارک فکر میکنم هنوزم میشه رفت تو بشکه و از کشور قاچاقی خارج شد و نجات پیدا کرد یا نه

ولی عصرایران ما رو با رامبد جوان مقایسه نکن چون قیاس مع الفارق میشه ، اکثر ما یه روز بودن تو خارج برامون آرزوئه ولی ایشون هر زمان اراده کنه میتونه هر کشوری باشه
در ضمن ما مردم عادی هی دم به ثانیه وطن وطن و دورویی نکردیم ولی ایشون دم به ثانیه اهنگهای وطنم پاره ی تنم میخوند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
29
چرا نکنم!!؟؟؟؟
همدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
25
بله صد در صد

من خودم ارزوم بود بچه هامو تهران یا شیراز به دنیا بیارم که نشد متاسفانه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
30
10
خیییییییییر
لیلا
Netherlands
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
26
من حتما اینکار رو میکردم اگر امکانش رو داشتم و حسرت اینکه چرا دو فرزندم رو نتونستم ولو با تابعیت و شهروندی درجه دو، کشوری با ثبات تر به دنیا بیارم تا همیشه با من خواهد بود.

اما عصر ایران!
این چه جور سوال پرسیدنیه! من با رامبد و نگارها و تنابنده ها و ... یه فرق دارم. رگ گردنم جلوی چشم میلیونها بیننده تلویزیونی برای ایران باد نمیکنه!
بنابراین این سوالتون بدون توضیحات خیلی مشمئز کننده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
27
بله حتما صد در صد بدون شک
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
35
11
قطعا خیر. افتخار می کنم که نام ایران در شناسنامه فرزندم باشه
محمد
India
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
23
بله.
اگر امکان مالی داشته باشیم بیشتر از صد در صد این کار رو خواهیم کرد.
مطمنا به کسی هم که این کارو میکنه خرده نمیگیریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
23
بله حتما.ما که سوختم حداقل نسل بعد از ما راحت باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
21
7
همه می دانیم در دوران بارداری یک مادر بهترین تغذیه برای خود و کودک درون شکمش خون سالم و هوای تمیز است و ایشان و کودکش این همه مدت از آب و هوای این کشور تغذیه کرده اند و حال برای بدنیا آوردن بچه اش راهی کشوری دیگر شده است! این یعنی نمک نشناسی و بی احترامی به وطن و مردمانش که اگر تائید و پذیرش آنها نبود امثال رامبد به اینجایی که هستند هرگز نمی رسیدند!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
16
17
خلاصه اینکه فک نکنید ایران کشورخیلی بدیه. اره چند سال پیش امکانات اونجا با اینجا خیلی فرق داشت ولی الان خداروشکر تو ایران اکثر چیز ها هست. من کسایی رو می شناسم که رفتن و پشیمون شدن و شاید باورتون نشه با وجود داشتن تابعیت دائم برگشتن ایران! ایران برای کسایی که وضع مالی معمولی یا بالا دارن اتفاقا کشور بدی نیست. یک خانواده رو می شناسم به خاطر سردی محیط اجتماعی کانادا ، به استرالیا مهاجرت کردن. اون طوری ها هم نیست که بنز و بی ام و داشته باشن اونجا هم اختلاف طبقاتی وجود داره البته از ایران کمتره. من هم اول رفتم اونجا فک می کردم خیلی جای خفنیه و سیستم آموزشیش خیلی قویه. اونجا اغلی کسایی که موفقیت های المپیادی اینا میارن چینی ها، و مردم کشور های اسیای شرقی هستن. من خودم پدرم اونجا توی یک شرکت مهندس با درامد متوسط کار می کرد اما با داین وجود برای خرید معمولا از والمارت کنیدین تایر سیرز و سیرز اوتلت اون هم با تخفیف استفاده می کردم. تنها چیزی که تو ایارن بیش از اندازه گرونه ماشینه. وگرنه از نظر مواد غذایی و لباس با ایران فرقی ندار. (مثلا تو ایران میوه خیلی ارزون تره)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
18
بله - بله - بله
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
16
البته صددرصد با این وضعیت آینده ای کاملا مبهم درانتظار شما وفرزندتان خواهد بود پیرو مقاله قبلی عصر ایران هرکجا بجز اینجا
یاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
18
صد در صد انجام میدم شاید روزنه امیدی باشد برای فرار از این وضعیت نا امیدی روز کشور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
18
حتما
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
16
حتما این کارو میکنم چون انتخاب بیشتری برای زندگی بهتد به فرزندم میدم ، خودم که توی این مملکت خیلی محدود بودم
AT
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
19
شک نکنید که اگه بتونم انجام میدم و اگه بشه کلا از این مملکت میرم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
16
صددرصد این کارو میکردم مخصوصا کانادا بچم که میشد ۱۸ سالش برای اقامت کانادا رو میگرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
16
شک نکنید که حتما این کار رو میکردم.
وقتی میشه با این کار آینده روشن تری برای فرزندم ایجاد کنم، چرا این کارو نکنم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
15
بدون شک صد در صد این کار را میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
15
بله حتما
من قراره 6 تا بچه داشته باشم
و هر کدوم تو یه کشور
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
12
همۀ این ها رو گفتم تا بدونید مهاجرت به کانادا تضمین موفقیت بچۀ شما نیست. اگه می بینید که بچه تون تو ایران درس خونه و اختمالا نتیجه می گیره، مبادا مهاجرت کنید که استعدادش هدر میره. شاید بگید مگه میذارن تو کانادا استعداد کسی هدر بره؟؟ نه. ولی اونجا باقی موندن تو خط درس خوندن با ایران فرق داره. محیط مدرسه تو فاز اینکه کی درس خونه و کی درس خون نیست قرار نداره. باز هم برای بار سوم میگم من کاری با کسایی که تو ایران مشکلات اقتصادی شدید یا بیکاری دارن ندارم. آدم های موفق هم هستن اما کلا مسیر موفقیت با ایران فرق داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
14
بدون شک انجام خواهم داد.
ناشناس
Netherlands
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
11
14
خیر. معتقدم اگر فرزندی داشته باشم خودش باید برای داشته هاش زحمت بکشه تا قدر بدونه و مسئولیت پذیر بار بیاد. ضمنا اکثرا در کنار دل سوختن برای بچه هدف پشت پرده ای دارن و اون هم استفاده از اسپانسرشیپی بچه هست، ولی نمی دونن تا 18 سالگی بچه خبری نیست و اونزمان هم بشدت شانسیه. بهرحال، من با عقاید دیگران کار ندارم که چی برای بچه شون مصلحت می بینن، اما ریاکاری آقای جوان کریه ترین جنبه این قضیه ست که الان به حاشیه رفته وگرنه بمن و هیج احد الناس دیگه ربطی نداره کسی بچه اش رو در نقطه صفر مرزی بدنیا بیاره، در کانادا به دنیا بیاره یا کره ماه!
شیراز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
17
به نظرم یکی از اشتباهاتم این بود که دخترم رو تو ایران به دنیا آوردم .الان هم گفتم اگه خواستم مجدد بچه دار شدم حتما جایی غیر ایران به دنیا بیارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
23
من الان اینقدر بی کارم که نشسته ام و علاوه بر شرکت در نظر سنجی نظرات بقیه دوستان را هم می خوانم و یکی از علتهای بیکاری من و اکثر دهه شصتی ها همین سیاست های است که اجرا شده و دارد می شود اگر می توانستم بروم حتما این کار را میکردم
همین جا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
19
اگه اینکار رو انجام ندم به عقلم باید شک کرد.
ژاله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
24
فقط اینو بگم که دختر12 ساله ام بعدازجریانات آقای جوان گفت مادر رامبد بهترین کارو درحق دخترش کرد ایکاش شما هم میتونستید اینکارو بکنید. توجه کنید دختر12 ساله ...چرا باید یه کودک به این سن این حرف رو بزنه؟ چون داره تفاوت ها رو میبینه..سیستم مزخرف آموزش وپرورش رو میبینه..محدودیت رو میبینه که بهش اجازه نمیده تاسرکوچه تنها بره چون آتناهارو دیدم..بنیتاهارود دیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
16
بله حتماچون اینده فرزندم را تضمین میکنم
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
19
با سلام
به طور قطع این کار را می کردم.
ایران برای من بسیار عزیز و دوست داشتنی است. ولی آیا این کافی است؟
متاسفانه در ایران اخلاق، فرهنگ، اصول، عقلانیت، مردم سالاری و به طور عام همه چی از بین رفته است و کوچکترین آینده ای برای نسل های بعد متصور نیست.
باید به امثال آقای جوان دست مریزاد گفت که برای نسل بعد خود دوراندیشی کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
9
9
من صد درصد این کار رو نمیکنم نه اینکه بگم بخاطر وطن دوستی و این جور چیزا بخاطر این که همین الانش هم با این وضعیتی که خودمون داریم میبینیم کی میتونه به فردای خودش یک درصد اطمینان داشته باشه که بخواد یه بچه رو هم بیاره به این دنیا بعد نگران تحصیلش باشه نگران اموزشش باشه نگران اسیب های اجتماعیش باشه تازه همه اینا به یه طرف از کجا معلوم ادم حسابش کنن همین الانش هم فقط کسایی که خیلی پولدارن ادمن توی این کشور اونایی که یکم پولدارن یا پولدارن میشن کسایی که میتونن یه خونه و یه ماشین متوسط داشته باشن .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
15
هم فال هم تماشا .هم بچه دار شدنش خوبه هم کردش دور دنیا دیگه آدم چی میخواد بهتر ازاین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
14
بلا شک چنین کاری را انجام میدادم و فرزندم را در خارج از ایران به دنیا میاوردم و دلیلی بر رد این پیشنهاد یا امکان نمبینم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
14
اگر استطاعت مالی داشته باشم حتما این کار را انجام میدم. البته بغد از ازدواج:)
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
بله حتما این کا رو را انجام میدم.
الان هم تو فکر رفتنم. دارم برای دو سه سال اینده برنامه ریزی می کنم. از ما که گذشت حداقل بچه هامون خسر الدنیا و الاخره نشن.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
11
بدون شک این کار رو میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
15
لحظه ای درنگ نمی کنم همین حالا هم پشیمانم که چرا روزهای جوانی و میانسالی نرفتم . تنها چیزی که کمی آرامم می کند تا کمتر خودم را سرزنش کنم عشق به هموطنانم است.
علی رضا
United States of America
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
13
با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم در کشور و ابهام و نگرانی در خصوص آینده بنده هم به اتفاق خانم تصمیم داریم بچه دوم را انشالله در کانادا به دنیا بیاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
10
بله.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
27
7
وطن هتل نیست که بد باشه تغییر دهیم باید ماند ساخت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
11
خسته شدیم. بخدااااااا
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
13
صد درصد بلی. چون نه آینده خودم معلومه و نه آینده بچه ام.
ما حتی واسه مایحتاج و حقوق اولیه زندگی هم مشکل داریم
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
آره حتما این کارو می کنم
اولویت هم کشاورهای اسکاندیناوی مثل: ایسلند، نروژ، فنلاند و سوئد هستش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
12
حتما
برای یک بچه بعد از سلامتی مهمترین پارامتر امید به آینده است که در ایران وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
11
100%
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
1
2
ربطی به رامبد نداره
در هر حال جواب من ضرب ه نه مثبت
آيت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
14
بله . به رفتن از اين مملكت هم فكر ميكنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
چو دانی و پرسی سوالت خطاست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
21
اندیشه دهۀ 90: فرار و مهاجرت!
اندیشه دهۀ 60: می مونیم و کشورمون رو می سازیم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
11
یک میلیون درصد اینکار رو انجام میدادم اگر پولش رو داشتم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
12
100 %
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
12
بالای صد در صد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
13
بله
صدردصد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
17
صدر درصد گند ترین کشورهای اروپایی باز هم بهترن نیوزلند هم بد نیست ولی مردم رو گول زدن بده
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
13
4
هیچ وقت و به هیچ وجه این کار رو نمی کنم... برای یک بچه هیچ چیزی مهمتر از هویت و گذشته و تاریخش نیست .
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
11
بله. برای اینکه فرزندمان اینده بتواند انتخاب های بیشتری داشته باشد. لازم به ذکر است که یک فرد در ایران به دنیا بیاد و هیچگونه پایبندی به ملتش و خاکش نداشته باشد باز هم یک ایرانی نیست، لذا مکان تولد تعیین کننده اصلی برای ملیت یک شخص نمیباشد.
یه نفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
15
غیرت یعنی شهید بابایی که دورۀ خلبانی اش رو تو آمریکا گذرونده بود و می تونست بعد از انقلاب و زمان جنگ برگرده آمریکا و با بهترین امکانات و ثروت استخدام بشه.
ولی موند تا باشیم...
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
11
100 درصد و بی تردید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
کانادا رفتن با پول مردم اگر نباشه حرام نیست. یادتون نره کانادا خانه دوم وطن پرستا هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
13
صد البته
من هنوز پدر و مادرمو بابت اینکه می‌تونستن زمان بچگیه ما به کانادا برن و اقامت بگیرن ولی اینکارو نکردن نمی‌بخشم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
17
چرا باید فرزندم رو در کشوری به دنیا بیاورم که براش هیچ برنامه هییییییچ آینده هییییچ امیدی وجود نداره
وقتی دارم پدر و مادرم رو بابت به دنیا آوردن خودم سرزنش میکنم چرا اشتباه مجدد کنم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
16
دیدگاه همه دوستان محترم ولی یه سوال: ما از وضع کشور می‌نالیم ولی خودمون چقدر برای بهتر شدنش تلاش کردیم؟ آیا با خرید غیرضروری دلار به کرون شدنش کمک کردیم یا نه؟ تا حالا پارتی بازی نکردیم؟ فساد نکردیم؟ آیا وقتی پراید پنجاه میلیون شد خریدیم یا نخریدیم؟ به این چیزها هم فکر کنیم بد نیست
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
14
تا یکی دو سال پیش اصلا به مهاجرت (حتی در صورت داشتن شرایط مالی) فکر نمیکردم. الان بر عکس شده اگه اینجا وضعم هم خوب شه، اگه بتونم با دست خالی میرم اون طرف؛ خسته شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
10
بله قطعا اگر می تونستم خودم هم می رفتم
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
با اي شرايط صد در صد
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
11
12
به هیچ وجه
بنام ایران و به پاس احترام به تمام جوانان سرزمینم که تا بدینجا بر فراز قلل ایستاده است درایران انجام میدهم.
ولی تبعیض ، دروغ ، ریا و گرانی تا کمرمان را بیشتر از این نشکسته بداد برسید.
ای مسئولین بداد برسید
متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
مسئواین خوابن. مزاحم خوابشون نشو. بزن بریم
ناشناس
Canada
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
20
این کار را دو سال پیش انجام دادم. خودم و خانمم استعفا دادیم و مهاجرت کردیم و پسرم خارج از کشور به دنیا اومد. الان هم از همه جور حمایت دولتی برخوردار هست. ذره ای هم پشیمون نیستم.
کلاه قرمزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
9
صد در صد
امیررضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
بله حتما" در کشور پایدار و مرفه که به وی تابعیت آن کشور اعطا شود مثل کانادا به دنیا می اوردم. چرا که خوشبختی او را تضمین کرده ام.
چه کسی دوست دارد که بچه اش در آینده از فقط از دنیا درس بخواند و سپس با خروسها بیدار شود و با سگها بخوابد و برای لقمه ای نان باقی عمر را بدود و کار کند برای بانکها و سود پول بدهد تا بتواند به یک ماشین و خونه بسیار معمولی برسد(تازه اگر شانس باهاش یار باشد) این دو واجبات زندگی هستند که در کانادا و در بسیاری از کشورهای دیگر ، دستیابی به آنها بسیار راحت و منطقی می باشد. ضمنا به دلیل پایداری اقتصادی همه چیز قابل برنامه ریزی است و تحصیل رایگان هم در بهترین سطح بدون دخالت مادر و پدر وجود دارد و ...
امیر
Netherlands
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
بله اینکارو می کردم. توجه کنید که این یک تابعیت مضاعف است و در عین حال که بچه تابعیت ایران رو داره همزمان شهروند کشور دیگری نیز می شود و نباید این دو رو در مقابل هم دید بلکه در طول هم هستند.
ناشناس
Romania
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
9
بله ، 100 درصد انجام میدهم،‌با این وضعیت در این کشور هیچ آینده برای ما فرزندانمان وجود ندارد.
فرهاد
United States of America
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
12
8
ببینید من خودم تحصیل کرده دبیرستان علامه حلی هستم ولی یه چیزیو میدونم اونم اینکه هم دوره ای های من از وضعیت خیلی غر میزنند اما چشمشون رو روی این واقعیت میبندن که این کشور از فضا و آسمون که درست نمیشه. باید کاری کنیم کم کم نخبه‌ها برگردن وگرنه غیر ازین باشه که غر زدن آسون ترین راهه. تا مردم درست نشن، تا مردم الگوی فکری نداشته باشن اوضاع به همین منوال خواهد بود حالا شما بیا بگو من میخوام برم. خب بری که چی بشه؟ انگل که نیستیم. بنابراین نه فقط بچه ام رو تو ایران به دنیا میارم که همین جا هم پرورشش میدم تا گامی کوچک برای اصلاح سیاسی که ثمره اش را در چند قرن دیگر ممکن است ببینیم برداشته باشم. اینکه کم تحملیم اشکال ندارد اما پرتوقع نباشیم. من خودم n تا آدم دیدم که با تحصیل مهندسی به زندگی متوسط در ایران راضی نشده اند بلکه فقط و فقط برای رویاپردازی رفته اند.باور کنید کار هست کار بلد نیست به عنوان یه نخبه بهتون میگم.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
10
بله حتماً این کار را انجام میدهم
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
9
مهمترین وظیفه یک پدر تامین اینده فرزندش میباشد. اگر قرار باشد نقش پدری را بدرستی انجام دهم بایستی تحت هر شرایطی اینده فرزندم را در کشوری دیگر جستجو کنم.با شرایط فعلی کشور نه تنها هیچ اینده خوبی برای فرزندان بلکه هیچ امنبتی متصور نیستم.
رهآ
Poland
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
2
بنظرمن بیشتر حالت مدو رقابت بخودگرفته ومثلا راه گریزی برای آینده فرزندبه دنیاامده.و وثتی پای منافع شخصی درمیان باشدمهین دوستی واین جور مسائل معلوم میشود که شعاری بیشتر نبوده آنهم برای منفعت شخصی امادرهر حال بایدپذیرفت که چارچوب های صدا و سیما هرکسی را فراری میدهد حالا بماند که انهم بحثی مفصل دارد....
حسين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
15
به شدت پشيمونم كه چرا اين فكر به ذهنم نرسيد و سال گذشته بچه دومم به دنيا اومد
اگر اطلاعات كافي داشتم حتما مقدمات بدنيا اومدن بچه دومم رو توي يه كشور ديگه مثلا كانادا انجام ميدادم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
15
هر جایی غیر از ایران.
سیاوش پرویزی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
1
9
این یه مسئله شخصی هست. متاسفانه یه مشکل اساسی که ما داریم از نظر رفتاری همینه که به مسائل شخصی دیگران کار داریم. مصداق بارزش رفتار کاملا اشتباه مهران مدیری در برنامه دورهمی بود و از همه می پرسید عاشق شدی؟ عاشق کی شدی؟ چیکار کردی باهاش؟ کار بدی کردی عایا؟؟؟؟ من نمیدونم چرا اینقدر کنجکاوی داریم در مورد مسائل شخصی بقیه. اینکه من اگه امکانشو داشتم این کارو میکردم یا نه مسئله شخصی خودمه جوابم نمیدم. هر کاری هم بکنم به بقیه ربطی نداره اصلا. اینستاگرام تقریبا داره هیچ حدی و مرزی برای بی اخلاقی باقی نمیذاره. ادمهایی که معلوم نیست کی هستن و چقدر تایم دارن معلوم نیست دارن چیکار میکنن. و حکومت هم به خاطری اینکه صدای مردمو بشنوه بدون خشونت و به بعضی سیاست ها خط دهی کنه و اینکه مردم بخش زیادی از خشونت ذهنیشونو اونجا تخلیه میکنن فیلترش نمیکنه و گرنه فیلترش میکرد. همه این بحثها از دل اینستاگرام در میاد. هر کسی هم در هر موردی دلش میخواد چه تخصص داشته باشه چه نداشته باشه نظر میده. بقیه هم الا ماشاالله دنبال می کنن بیست میلیون اکانت هر روزی متوسط نیم ساعت وقت میذارن تو این فشا خروجیش هم میشه این. فضولی تو زندگی خصوصی دیگران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
18
بله حتما، هرجای دیگری غیر از ایران، حتی کشورهای همسایه نظیر آذربایجان و ارمنستان وضعیتشان از ایران خیلی بهتر است
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
10
12
بله و پدر و مادرم محکومند که این کار رو برای من نکردند !
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
14
بدون شک این کار رو انجام میدم.
بهرامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
20
6
با سلام بنده بهیچ وجه چنین کاری نخواهم کرد.
بینام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
10
اگر شرایطش فراهم باشه کاملا منطقیه این کار.... کشوری که همیشه سر پیچ بحران است و افراد از آینده مبهم و متزلزل رنج میبرن چرا که نه!؟ حداقل این امکان را برای نسل بعد از خودت فراهم کنی که اگر خواست بمونه اگرنه بره... ولی در مورد رامبد جوان که متهم به ریاکاری است اولا مگر ریاکار کم داریم توی کشور مگر خیلی از ما تا به حال دچار ریاکاری نشدیم چیزی که بهش عقیده نداریم رو در شرایطی مجبوریم وانمود کنیم برای اینکه طرد نشیم برای اینکه ارتقا پیدا کنیم و... دوم اینکه پیام اینکه بیایید شاد باشیم حتی الکی چه ربطی به ریاکاری داره نمی‌فهمم...
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
16
یه زمان تو وبلاگم نوشتم :
کوچه پس کوچه های شهر را قدم می زنم
و چشم در چشم کودکانی می اندازم
که هیچ آینده ای ندارند !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
11
100 درصد بدون شک قطعا حتما
ناشناس
France
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
19
من به ایرانی بودنم افتخار میکنم ولی قطعا ترجیح میدم فرزندم تابعیت کشوری مثل کانادا رو داشته باشه. به نظرم با اینکه کشورهای غربی مدینه فاضله یا بهشت نیستن اما ایران متاسفانه تبدیل به شکنجه گاه روح و روان انسان ها شده.
رز
India
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
1
12
این کار رو نمیکردم.ولی بحث رامبد از مردم عادی جداست رامبد تو تلویزیون به مردمش در مورد زندگی در ایران حرفی رو میزنه که خودش در زندگی شخصی بهش اعتقاد نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
17
با دیدن کامنتها همین الان باید برم دست پدر و مادرم را ببوسم که کاری کردند شناسه اروپایی داشته باشم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
23
من تجربه و نظر خودم رو می گم.
نمیدونم آیا برای سفر کاری یا تحصیل یا تفریح اراده کردید به یک کشور خارجی بروید یا نه! آیا می دونید برای گرفتن ویزا اکثر کشورها (بخصوص اروپاییها) به شهروندان دارای پاسپورت ایرانی سخت میگیرند و خیلی هم بدرفتاری می کنند! آیا می دانید به ندرت پس از وقت زیاد و هزینه های زیاد به ایرانی ها ویزا می دهند! آیا می دانید دو کشور آمریکا و کانادا کشورهایی هستند که اگر در خاک آنها بچه ای به دنیا بیاد، بهش شناسنامه و پاسپورت اونجا رو می دهند؟ آیا می دانید یک ایرانی که در کانادا بچه ای به دنیا میاره می تونه هم شناسنامه و پاسپورت ایرانی داشته باشه و هم کانادایی؟ آیا می دانید با پاسپورت کانادا سفر به 200 کشور جهان بدون ویزا براحتی میسر هست؟ با همه این اوصاف و این امکانات، بعنوان یک فرصت برای آینده می توان بهش نگاه کرد.
بهر حال پاسخ من هم مثبت هست و حتما اگر می تونستم بچه خودم را در کانادا به دنیا می آوردم و برمیگشتم ....
اینکه در آینده بچه ات مجبور نباشه توی صف ویزا بره و یک عمر برای سفرهای خارجی راحت تصمیم بگیره و هرجا خواست بره، فوق العاده است.
وگرنه همه ما ایرانی هستیم و ایران را دوست داریم و هر جای دنیا که باشیم دوست داریم در همین کشور بمیریم و به خاک سپرده بشیم.
سهيل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
11
قطعا
ساجد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
11
به طور حتم از ایران میرفتم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
10
صد در صد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
13
چو دانی و پرسی سوالت خطاست
رضا
United States of America
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
14
من احتمالا این کار و انجام بدم،و بنظرم تقابلی هم با وطن دوستی نداره
همنجور که احتمال داره یه نفر هم برحسب اعتقادات مذهبیش،تصمیم بگیره که نجف یا کربلا بچه شو به دنیا بیاره
سارا
Netherlands
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
15
7
نه. چون حس خود کم بینی رو به فرزندم القا خواهد کرد. اگر هر کسی این کار رو بکنه از اینی که هستیم داغون تر خواهیم شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
13
من چون نمی خوام یکی مثل خودم ناچار پا به این مملکت بزاره ، بچه بدنیا نیاوردم ولی اگر امکاناتش برای هر کشور دیگه مهیا بشه حتما اینکارو می کنم
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
14
7
هرچندزندگی کردن ودست وپنجه نرم کردن بامشکلات توکشورم شاید بیشتراز اکثر کشورها باشه،اما وطنم رو دوست دارم واینکارو به هیچ وجه انجام نمیدم،دلیلش هم اینه که ما افرادموفق کمی توی ایران نداریم وباتلاش وامیدبه آینده میشه همه چیزبدست آورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
13
حتما میرم
همایون
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
13
بدون کوچکترین تردید
بابک رحمانپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
12
صد در صد بخاطر آینده فرزندانم انجام میدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
13
شک نکنید یک لحظه درنگ نمیکردم....
AliShah
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
16
با اين اوضاع آشفته اقتصادي. شك نكنيد و صد در صد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
15
من صددرصد اینکار رو انجام میدم و حتی اگه بنوتم کلا مهاجرت میکنم
هرجایی غیر از ایران
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
16
بدون هیچ گونه تردیدی
خیلی راحت یک پاسپورت معتبر به فرزندم هدیه مدم
علی حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
12
بله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
12
فرهنگ ایرانی را خوذمان میسازیم همه این دوستانی که از فرهنگ ایرانی مینالن و دوست دارن فرزندشون در یوتوپیا رشد کنه! به نوعی دارن به جلو فرار میکنن... درون همه این دوستان یک رامبد جوانه پس چرا کار ایشون را ناپسند میشماریم در صورتیکه خودمون هم مثل ایشون هستیم... ما باید به ایرانی بودن خودمون افتخار کنیم به زبان شیرینمون به شعرا به فرهنگ به مردم... به فرزندانمون یاد بدهیم که همه چیز با تلاش بدست میاد و کشور را شماها باید بسازید.. با فرهنگ درست زندگی آشناشون کنیم تا روزی غربیها به زندگی ایرانیها غبطه بخورند. واقعا متاسفم برای افرادیکه همه چیز رو حاضر و آماده میخوان و به فرزندانشون هم چنین تفکری القا میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
12
حق انتخاب محل زندگی از اولین اصول آزادی های فردی و اصول بیانیه حقوق بشر است
بنده فکر نکنم جایی دیگر بتوانم زندگی کنم واگر امکان مالی برام فراهم باشه بهترین زندگی را همینجا می سازم به قول ناصرالدین شاه (هر کجا پول است آنجا دلگشاست ! )
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
17
عصر ايران سلام
قطعا همين كار را خواهم كرد و متاسفم كه چرا زودتر به اين فكر نيفتادم
ضمنا" به نظر مناسب است اين نظر سنجي در قالب نمودار و ارائه درصد مشاركت كنندگان در صفحه اصلي ، ارائه و ثبت گردد .
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
17
بنظرم بخاطر این مردم میرن بچشونو کشورهای مرفه بدنیا بیارن که اونجا آینده بچه تضمین شده هست و کار و مسکن اونجا تضمین شده هست.
حسین
United States of America
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
14
به خاطر شرایط نامشخص ایران حتما این کار را انجام میدهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
17
با این شرایطی که برای این مملکت بوجود آوردن تردید نمی کردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
16
من خودم اگه امکان داشتم دوست دارم در یک کشوری زندگی کنم که ثبات اقتصادی داشته باشه
حتی اگه سرزمین مادری ام نباشه چون فقط یکبار شانس زندگی کردن داریم نه بیشتر
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
18
با سلام و احترام من به عنوان هیئت علمی دانشگاه باید عرض کنم بله حتما این کار را می کردم.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
15
100% انجام می دم.
ایلیا
Sweden
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
16
به سرعت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
18
صد در صد
تا توانستم ندانستم چه سود
چون که دانستم ،توانستن نبود
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
11
شک نکنید
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
2
19
هر کس در زندگی شخصی خودش حق دارد هر کاری که به صلاح خودش و فرزندش هست انجام دهد ...ولی ریا کاری و ایران ایران... برای مردم گفتن و از این راه نان در بیاورد و مشهور شود و سپس 100 درصد خلاف صحبت های خودش عمل کند این جالب نیست...؟؟؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
11
حتما
یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
19
در شرایط فعلی و با وضعیت موجود بدون تردید اینکارو میکردم.
شعار وطن پرستی ندیم.ما به راحتی حقوق همدیگرو ضایع میکنیم.طبیعت رو خراب میکنیم.ما از وطن پرستی فقط حرفش رو داریم.
بعنوان یک پدر نسبت به اینده فرزندم مسئولم.وقتی هیچ امیدی توی کشور خودم نسبت به بهبود اوضاع ندارم حتما از ظرفیت مالی خودم استفاده میکنم که اونو در جایی متولد میکنم که بتونه ار حقوق فردی و اجتماعی که براش در نظر میگیرن استفاده کنه.
اینکه اون بعدا چه انتخابی میکنه به خودش مربوطه :
ایران یا اونجا !
تعریف من از میهن اینه:
جایی که ارزش های انسانی و حقوق فردی و انسانی و احتماعی و ظرفیتهای اقتصادی و مالی برای یک فرد فراهم بشه.وقتی بتونم فرزندم رو در چنین جایی تحویل خاک بدم حتما اینکارو میکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
19
صد در صد در خارج از ایران و در یکی از کشورهای پیشرفته مثل کانادا این کار رو میکردم
عقیق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
12
1
باید در آن موقعیت قرار گرفت بعد تصمیم گرفت
یعنی افراد باید در عالم واقع موقعیت رامبد جوان و امثالهم باشند و بعد از آن در مورد این کار اظهار نظر کنند بطور مثال آقای دایی و دیگر افراد مه تمکن مالی دارند در این خصوص اظهار نظر کنند پیروز باشید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
18
1) بدون تردید انجام میدهم
2) سعی میکردم در ابتدا با خودم و در درجه دوم با اطرافیانم رو راست باشم
3) اگر لگوی کسی باشم سعی میکردم حرف و عملم یکی باشد اتامرون الناس بل البری و تنسون انفسکم؟ آیا انسانها را به انجام کار های خوب توصیه میکنید و خود را فراموش میکنید؟
4) ایشون حق دارن که برن بچه خودشون رو هر جا دوست دارن به دنیا بیارن ولی کی باید جواب جوانان و موجوانانی که ایشون رو الگوی خودشون قرار دادن رو بده ؟
این ها با توجه به فضایی که صدا و سیما براشون ایجاد کرده و معروف شدن به عنوان یکی از الگوهای جامعه و به خصوص افراد کم سن شناخته شدن . الگو یعنی چه ؟ وقتی الگو هستی حق نداری باعث دلسردی جوانان و نوجوانان بشی , حق نداری دو رو باشی و فضیلت رو راستی رو از بین ببری
چطور میشه از بچه هامون انتظار داشته باشیم که در اینده آدم های رو راستی بار بیان ؟
فرزندان خودمون رو با توجه به پیشرفت تکنولوژی نمیتونیم توی خونه های خودمون حبس کنیم و فقط پدر بزرگ و مادر بزرگ و دائی و عمه و خاله رو نشونشون بدیم. بچه با یه جستجوئی کوچیک تمکام اطلاعات مورد نیاز خودش رو به دست میاره.
میگن وقتی یه جامعه رو بخای از بین ببری سعی کن نسل نوجوان و جوان اون رو از اصول اخلاقی دور کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
16
ازدواج نکردم ولی سالهاست میخوام از ایران خارج شم ولی امکانات و پولش تیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
16
شک نکنین... حتما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
15
صد در صد بدون لحظه ای تردید.ما که زندگی نکردیم حداقل بچمون زندگی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
5
13
صد درصد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
14
1
چرا خود رامبد جوان در مورد علل و دلیل این کارش توضیح نمی دهد تا ذهن ها روشن شود شاید دلیل قانع کننده ایی داشته زود قضاوت نکنیم اجازه دفاع این کار را به ایشان بدهیم ...رامبد جوان انسان بی منطق و قانون گریزی نیست ...زندگی شخصی اوست شاید تحت انتظار همسرش و علی رغم میل باطنی این کار را انجام داده و مجبور بوده به اصرار همسر؟؟!!
الوین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
13
بدون شک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
16
شک نکن. صد درصد. همین الان هم آماده ایم!!!
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
3
16
“یا چنان نمای که هستی ، یا چنان باش که می نمایی”

― بایزید بسطامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
16
سلام
بله من هم حتما همین کار را میکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
19
بله هم فرزند هم نوه ونتیجه واصلا ایل وتبار مادر وپدر وپدربزگ ومادر بزرگ.علی برکت الله ما تو این کار هم به حول قوه الهی رکورد میزنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
19
بله حتما دوست ندارم فرزندم در نظام آموزشی ایران تحصیل کنه .افسرده میشه
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
16
حتما این کار را میکردم چون از لحاظ اقتصادی و رفاه هیچ تضمینی در داخل کشور نیست
ع.الف
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
19
بله این کار را می کردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
17
حتما این کار رو انجام میدادم.
حمیدح44
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
20
بله قطعا
در غیر اینصورت اصلا بچه نمیخوام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
16
حتما اینکار را خواهم کرد - تا حداقل فرزندم در آرامش و با آینده ای مشخص و تامین بزرگ بشه
میترا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
11
بله حتما،به دلیل اینکه زایمان در ایران چه طبیعی و چه سزارین خیلی سخت و فاقد امکاناته اگه هم امکانش باشه خیلی هزینه بر است
اگه شرایط زایمان برای خانمها در کشور مهیا بشه خیر تمایلی ندارم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
28
20
هيچ جا نميرم!

غربت سخته... مث خودكشي ميمونه
ميري چون نمي خواي اينجا باشي ... ولي .. بعدش معلوم نيس


اونجا آدمايي هستن كه تو باهاشون هيچ اشتراك فرهنگي احساسي و تاريخي نداري


خيال مشترك... كلمات عبارات ضرب المثل ها

اينا رو نمي گم از سر شكم سيري


بابا آدم دوست صميمي ميخواد
چقدررررر طول ميكشه ...
مگه ميشه؟؟؟
من كه هروقت چن روز برم... برگشتم خاك ايران رو مي بوسم

بچه ها

صبركنيد!
ايران رو بيايد نگهش داريم

فرار نكنيد!
بياين با خوب و بدش بسازيم

ولي بمونيم... همينجا خوبه به خدا... طاقت بياريد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
19
حتما این کار رو میکردم . بچه ام آینده و رفاه بهتری نسبت به من داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
4
21
بله چون ادعایی هم ندارم ولی رامبد مبلغ خلاف این نوع تفکر بوده . اگر بگوییم که ایشان کار شغلیش رو انجام می داده و ربطی به ایده اش نداره پس صد بار صدا وسیما مقصر است که از همچون کسی جهت فرهنگ سازی استفاده کرده وبلعکس سبب سر خوردگی و بی اعتمادی و.............در جامعه میشود
رضا اردبیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
10
22
حتمادرکشورهای ترک زبان این کارراانجام می دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
22
بله صد در صد این کار را می کردم. ما که نتونستیم ولی براوو به اونایی که اونور آب به دنیا آوردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
20
بله حتما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
22
حتما این کار میکردم کور از خدا چی میخواد دو تا چشم بینا والا بمونم اینجا چی بشه برا مملکتی که حتی برا فرداتم نمیتونی برنامه ریزی کنی
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
26
من اگر امکان مالی همچین کاری رو داشتم حتما این کار رو می کردم و حتی اگر امکانات مالی خیلی بهتری داشتم در کل از این کشور برای آینده فرزندم از این کشور می رفتم.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
9
27
بنده اگر توان مالی داشتم به مناطق اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا، کشورهای آسیای شرقی می رفتم، ازدواج می کردم و همانجا هم بچه دار می شدم.
رامبد جوان حق دارد و به کسی هم ربطی ندارد.
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
33
متاسفم که از اطلاع نداشتم . وگرنه خانه ام را شده بود می فروختم تا بچه ام تو یه کشور اروپایی یا آمریکایی بدنیا بیاد
مانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
36
ببخشید مگر مغز خر خورده ام که امکانش باشد و چنین کاری نکنم؟!!!
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
35
فکر کنم‌ خیلی‌ها هم موفق به دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی شدند برای زایمان در کانادا ، کلا رابطه خوبی بین کانادا و رانت و آقازاده ها هست جالب اینکه که این کشور هنوز سفارتش رو در ایران حاضر نشده باز کنه و داره از تحریم ایران همچنان دلار کسب میکنه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
33
100%
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
35
بله منم حتمن اينكارو ميكنم بخاطر آينده فرزندانم . چه بسا كه خيلي از آقازاده ها و سلبريتي ها همين كار كردند و دراند انجام ميدند.
سعید
Myanmar
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
6
37
بله
صد در صد
یک لحظه غفلت نمی کنم
ن ت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
8
37
بله حتما
چون هیچ امیدی به آینده این مملکت نیست.
ناشناس
Germany
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
7
36
صد در صد
کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس) کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید طراحی کوپه، قدرت پیکاپ؛ یکی از عجیب‌ترین خودروهای امسال رونمایی شد(+عکس) شهردار تهران: ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد نبردی تماشایی در آلیانس آرنا؛ بایرن و رئال در نیمه نهایی به تساوی 2-2 رضایت دادند هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد خانواده فرانتس بکن باوئر مهمان ویژه دیدار بایرن مونیخ و رئال مادرید (+عکس) آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد کاخ سفید: همچنان با حمله اسرائیل به رفح مخالفیم
وبگردی