فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۴۶۶۳
انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۸

روشی شگفت انگیز برای کاهش خطر سرطان پستان

عصر ایران
مطالعه ای که در نشریه Cancer Research منتشر شد، نشان داد که بی تعادلی در باکتری های روده می تواند موجب رشد و سازماندهی سلول های سرطانی شود که خطر بیماری را افزایش می دهد.

زمانی که درباره روش های کاهش خطر سرطان پستان فکر می کنید، احتمالا ترک سیگار، دنبال کردن یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان، انجام ورزش، کاهش استرس، و حذف مواد شیمیایی سمی را مد نظر قرار می دهید، اما ممکن است توجهی به روده خود نداشته باشید. در شرایطی که تمام موارد مذکور روش های مهمی برای کمک به پیشگیری از سرطان پستان هستند، پژوهشی جدید نشان داده است که شرایط روده انسان نیز ممکن است عاملی کلیدی در ابتلا به این بیماری باشد.

روشی شگفت انگیز برای کاهش خطر سرطان پستان

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، مطالعه ای که در نشریه Cancer Research منتشر شد، نشان داد که بی تعادلی در باکتری های روده می تواند موجب رشد و سازماندهی سلول های سرطانی شود که خطر بیماری را افزایش می دهد. پژوهشگران دریافتند که باکتری های مضر موجود در روده موجب التهاب شده و خطر گسترش سرطان پستان را افزایش می دهند. رشد بیش از حد باکتری های مضر به نام دیسبیوزیس (Dysbiosis) شناخته می شود.

به گفته پژوهشگران، این نوع پژوهش ها همچنان در ابتدای راه قرار دارند و از این رو نمی توان با قطعیت کامل گفت که آیا مصرف غذاهای تخمیر شده بیشتر یا مکمل های حاوی پروبیوتیک می تواند به مقابله با دیسبیوزیس و پیشگیری از سرطان پستان کمک کند یا خیر، اما این امکان فراهم شده است تا نقش باکتری های مضر، شرایط روده و سرطان مورد بررسی قرار بگیرد. در همین راستا، پژوهش های آینده به کشف روش هایی برای استفاده از این دانش جدید کمک خواهند کرد.

پژوهش های اولیه در زمینه انواع دیگر سرطان نیز ممکن است حاوی برخی سرنخ های مشابه باشند. بنابر پژوهشی که در نشریه پزشکی Hepatogastroenterology منتشر شد، مصرف مکمل پروبیوتیک به بهبود حرکات روده و اجابت مزاج در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ کمک کرد. دانشمندان این گونه نتیجه گیری کردند که یافته های آنها امکان پیشگیری از کارسینوم کولورکتال با پروبیوتیک ها را نشان می دهد.

همچنین، ما می دانیم که پروبیوتیک ها می توانند در عوامل ضد سرطان، حداقل درباره سرطان روده بزرگ، نقش داشته باشند، و همچنین به طور بالقوه اثربخشی شیمی درمانی را افزایش داده و آثار ناخوشایند پرتو درمانی در درمان سرطان را کاهش دهند.

پژوهشی دیگر با حضور افراد سیگاری که قطعا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان قرار دارند، نشان داد که مصرف مکمل پروبیوتیک اثر مثبتی بر سیستم ایمنی این افراد داشته است. بنابر پژوهشی که در نشریه the British Journal of Nutrition منتشر شد، مصرف روزانه پروبیوتیک Lactobacillus casei Shirota فعالیت سلول های قاتل طبیعی در بدن افراد سیگاری را افزایش داد.

شاید مساله ناخوشایندی به نظر برسد، اما سلول های قاتل طبیعی یکی از سلاح های سیستم ایمنی بدن انسان در برابر سرطان و بیماری های دیگر هستند، از این رو، افزایش تعداد آنها به ویژه در بدن افراد سیگاری که به طور معمول از سطوح پایین‌تر این ترکیبات ایمنی برخوردار هستند، ممکن است به محافظت از آنها در برابر سرطان کمک کند.

6 روش طبیعی برای غلبه بر دیسبیوزیس

- از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده حاوی دی اکسید تیتانیوم پرهیز کنید. این افزودنی غذایی در بسیاری از غذاهای رایج، به ویژه ماست و ماست وگان یافت می شود. پژوهش ها نشان داده اند که این ماده باکتری های روده را به سلاح های برای بیماری تبدیل می کند و باکتری های روده علیه خود شما وارد عمل می شوند. پژوهشی که در نشریه Frontiers in Nutrition منتشر شد، نشان داد که دی اکسید تیتانیوم می تواند موجب دیسبیوزیس شود. از این رو، پیش از مصرف روزانه ماست اطمینان حاصل کنید که فاقد این ماده سمی است.

- مصرف غذاهای تخمیر شده، مانند ماست، ماست های گیاهی، کلم ترش، کیمچی، میسو، و دیگر غذاهای حاوی باکتری های زنده را افزایش دهید. باکتری های مفید موجود در این غذاها از رشد بیش از حد باکتری های مضر ساکن روده پیشگیری می کنند.

- مصرف قند خود را کاهش دهید. قند باکتری ها و مخمرهای مضر را تغذیه می کند. قطع یا محدود کردن مصرف خوراکی های شیرین می تواند شما را به مسیر درست بازگرداند.

- گیاهان دارویی از جمله ارگانو، آویشن، و جینسنگ که به نابودی میکروب های مضر کمک می کنند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

- یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان را دنبال کنید. بنابر مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد در نشریه Nature منتشر شد، رژیم غذایی تنها طی دو روز می تواند ریزجانداران ساکن روده را تغییر دهد.

- گوشت و لبنیات کمتری مصرف کنید. مطالعه دانشگاه هاروارد نشان داد که مصرف گوشت و لبنیات بر نوع و فعالیت ریزجانداران ساکن روده تاثیرگذار است و التهاب را افزایش می دهد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
جنجال لباس دوم بلژیک؛ از شاهکار هنری تا پیژامه بچگانه (+عکس) نتانیاهو از دیدارهای ترامپ در نشست گروه هفت کنار گذاشته شد بازگشت ۹۳ درصد حجاج ایرانی به کشور  مقام‌های اسرائیلی: توافق احتمالی با ایران، منافع و مصالح امنیتی ما را در معرض خطر قرار می‌دهد آغاز جام جهانی برای قهرمان آسیا مقابل چغرترین تیم اروپا جلسه اضطراری کابینه امنیتی اسرائیل در سایه مذاکرات ایران و آمریکا رشیدی کوچی: تندروها به زباله دان تاریخ خواهند پیوست ویترین معمارانه جام جهانی 2026؛ نگاهی به 16 استادیوم بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان (تصویری) رسانه صهیونیستی : اسرائیل برای توقف عملیات زمینی در لبنان آماده می شود تعادل گمشده؛ شبکه‌ های اجتماعی و چالش‌ های روانی نسل نوجوان  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: هنوز جنگ اقتصادی را باور نکرده‌ایم/ اگر می‌خواهیم پیروز شویم، باید از تحلیل‌های غلط دست برداریم غریب آبادی: یک سال گذشت، ایران نه شکست و نه عقب نشست فرهنگستان زبان فارسی واژه «گوشینه» را جایگزین «هدفون» کرد استارت مقتدرانه یا شگفتی‌سازی؛ نگاهی به نبرد ترکیه و استرالیا زمزمه محبت و دروغ مصلحتی؛ جبار باغچه بان (+صدا)