۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۴۷۹۲
تعداد نظرات: ۸۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۴۷۹۲
انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۲-۰۴-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ با زیست شبانه در تهران موافق هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد طرح زیست شبانه در تهران با هم گفت‌وگو می‌کنیم.

عصرایران- مسئله زیست شبانه سال‌هاست که در پایتخت مطرح است. زیست شبانه یعنی اینکه اصناف متقاضی بتوانند در ساعات پایانی شب هم به مردم خدمات بدهند، مانند فروشندگان مواد غذایی.

زیست شبانه سال‌هاست که در شب‌های ماه رمضان در شهر تهران و در سایر شهرهای انجام می‌شود. اعضای شورای شهر تهران در پیشنهادی اعلام کردند که بهتر است این طرح در شب‌های به غیر از ماه رمضان هم انجام شود.

شورای شهر تهران اعلام کرد که این طرح در ۵ محور پایتخت از جمله میدان ولیعصر- فاطمی، میدان قدس- تجریش، صادقیه، نازی‌آباد و تهرانپارس اجرا می‌شود.

بعد از اعلام نظر شورای شهر، پلیس مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که چیزی به نام طرح حیات شبانه نداریم، گفت: خاموشی تمام واحدهای صنفی به غیر از اغذیه و آبمیوه فروشی‌ها راس ساعت ۲۴ است.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران هم در زمره مخالفین این طرح است. او  در ارتباط با طرح زیست شبانه گفت: مخالف حضور فرزندانم در زیست شبانه هستم. خودم نیز شب‌ها ساعت ۱۰ می‌خوابم و ۵ صبح بیدار می‌شوم بنابراین تمایلی به این طرح ندارم.

حالا می‌خواهیم در 90 دقیقه گفت‌وگو در این مورد با هم گفت‌وگو کینم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ با زیست شبانه در تهران موافق هستید؟

1- با زیست شبانه در تهران موافق هستید؟

2- بهترین مناطق تهران برای زیست شبانه کدام است؟

3- از تجربیات خود در این باره بنویسید؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۸
در انتظار بررسی: ۶۴
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
33
118
واقعا باید اجرا بشه من دوستدارم شب برم بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
زیست شبانه فقط برای قشر مرفه جامعه خوبه. قشر ضعیف و متوسط که باید از صبح تا شب دوندگی کنند تا یه لقمه نون حلال دربیارند و شب ها با استرس آینده به زور بخوابند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
روزا چکار می کنی؟!
شبلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
سلام. آقا یه طرح خوبی اومده.... ون هاش از قبل پیش فروش شده.... قیمت اجاره مکانش معلوم شده..... سیستماتیک، چارت سازمانیش معلوم شده.... حالا شما هی بیا آیه یاس بخون....
مسئولین هم که خوابن....دیگه چی میخواین؟؟؟...
ناشناس
Canada
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
46
51
آقا من الان در ایالت کبک کانادا زندگی می کنم (شهر مونترال) در روزهای عادی استور ها و سوپر استورها ساعت 8 یا 9 تعطیل می کنند و در روزهای تعطیل آخر هفته (شنبه و یکشنبه) ساعت 5 بعد از ظهر. بعد دیگه شهر آروم میشه و صرفا یک سری بارها و یک سری کلاب های خاص باز هستند. آدم های حسابی اغلب بین ساعت 9 تا 11 شب می خوابند. زیست شبانه به اون معنی که شما می گید اینجا هم وجود نداره. البته ایالتهای دیگه کانادا ممکنه یه ذره متفاوت باشن
پاسخ ها
پاپک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ما چیکار داریم به کانادا ؟ ما چیمون شبیه کاناداست که زیست شبانه مون شبیه اونجا باشه ! مگه ما بار و کازینو داریم ؟ ما فقط می خواهیم در شب ها در حدّ آزادیِ همین نظام خودمون خوش بگذرونیم
وحید میرزایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
سلام تو کانادا 8ساعت کاری داریم مابقی در اختیار شخصه به خونه و زندگی و تفریح میرسه اما زن و بچه ما گناه نکردند که من برای حداقل های زندگی باید 12ساعت(حد اقل)در محل کارم حاضر باشم زیست شبانه فرصتی است که باخانواده تفریح مختصری داشته باشیم و از استرس هاوافسردگی ها تا حدی دور باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
آقا پاپک امثال شما که همه چیز این مملکت رو با کانادا و اروپا مقایسه می کنی چی شده الان کانادا ملاکتون نیست
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ساعت کاری اغلب افراد در کانادا از حوالی 8 صبح هست تا حداقل 4 بعداز ظهر. ولی در بیشتر موارد (جاهایی که مثل دانشگاهها و بانک ها و یک سری ادارات ) ساعت 6 تا 7 محل کار رو ترک می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
31
31
زیست شبانه فقط شب بیداری و در خیابان چرخیدن نیست
زیست شبانه مفهوم و معنی و شرایط خاص خود را دارد که به دلایل کاملا روشن امکان برقراری این شرایط در ایران وجود ندارد
زیست شبانه خوب است ولی در ایران فایده ای ندارد
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
21
77
چکاره هستند که احساس میکنند میتوانند روش زندگی برای ادمها تعیین کنند. بحث ایشون این نیست که خودش دوست داره ساعت 10 بخوابه. میگه همه باید اینجوری زندگی کنند!!! اینها اگر میتونستند که در شخصیترین مسائل ما هم تصمیم گیری میکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
هر کشوری براساس قانون و مذهب و فرهنگ، روش زندگی مردم رو تعیین می کنه یعنی چه که چکاره هستند؟ زیست شبانه منحصر به یک فرد نمیشه بلکه سبب ولنگاری و انحراف بچه های این کشور میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
10
51
تهران رو کار نداریم چون دخلی به ما نداره، ولی تو شهرستان ما موافقم یعنی در کل کشور متناسب با شهر و فرهنگ اون شهر تفریحات شبانه و مفرح با هماهنگی نیروی انتظامی باشه و هر چند بار مثلا هر هفته یک بار در یک مکان شهر جشنی شبانه برقرار باشه تا مردم یکم شادباشند، هر چند صدا و سیما تلاش مستمر داره با سریال ها و برنامه هاش حال مردم رو بد کنه ولی این برنامه های شاد در شهرها باید در جهت خنثی کردن این هدف باشند و مردم رو علی رغم میل صدا و سیما شاد کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
4
11
تهران رو کار نداریم چون دخلی به ما نداره، ولی تو شهرستان ما موافقم یعنی در کل کشور متناسب با شهر و فرهنگ اون شهر تفریحات شبانه و مفرح با هماهنگی نیروی انتظامی باشه و هر چند بار مثلا هر هفته یک بار در یک مکان شهر جشنی شبانه برقرار باشه تا مردم یکم شادباشند، هر چند صدا و سیما تلاش مستمر داره با سریال ها و برنامه هاش حال مردم رو بد کنه ولی این برنامه های شاد در شهرها باید در جهت خنثی کردن این هدف باشند و مردم رو علی رغم میل صدا و سیما شاد کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
47
موافقم افرادي كه درساعات روز به خاطر گرفتاري كار يا گرما نمي توانند به تنهايي يا با خانواده به خريد يارستوران يا به مراكز تفريح و سرگرمي بروند مي توانند از اين ساعات استفاده كنند بخصو ص شبهايي كه روزهاي بعد از آن اداري نيست و افراد مي توانند دير تر از خواب بيدار شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کسی که روز کار میکنه که دیگه رمقی براش نمیمونه برای زیست شبانه بخصوص که اغلب مجبورند که حداقل دو نوبت کار کنند.یعنی تا دیروقت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
هموطن محترم11:50 . چه اصراری داری که همه مثل شما باشن .خوب شما بخواب . ما هم از صبح سرکاریم ولی ماشین نیستیم که ، دوست داریم پنجشنبه جمعه ها جایی باشه که کمی از خستگیها مون کم بشه و انرژی بگیریم برای کار. فکر کردید همه بیکارن فقط شما کار دارید نه به خدا .
دانیال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
11
46
واقعا این حق هر کسیه که تا هر ساعتی خواست بیدار باشه و کار کنه!! اینکه حق به این سادگی محل مناقشه است از عجایب ایرانه.
یارو خودش سر شب می خوابه فکر می کنه همه باید همین کارو کنن اینم از عجایب ایرانه(عجیب نیست مشکل سطح فرهنگه از فرهنگ پایین بیشتر از این انتظاری نباید داشت)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بحث کار کردن نیست آقا دانیال! همیشه یک دوگانه مطرح میشه و با استدلال اینکه اصناف باید کار کنند (همین چیزی که شما فرمودید) بستر لازم رو برای بروز مشکلات و انحرافات فراوانی باز میشه
علش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
20
15
زیست شبانه؟؟؟
ایران؟؟؟؟
یه چیزی شنیدن این مسئولین
زیست شبانه واسه بارسلونو امستردامو پوکتو این جور جاهاس
تو ایران اگه انجام بشه خنده داره
ناشناس
Germany
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
56
38
موجب سلب آسایش همسایگان و ساکنین محلات خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
60
43
از نظر فرهنگی، امنیتی، و بیولوژیکی کاملا مردوده.
ناشناس
Germany
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
55
29
زیست شبانه برای مرفهین بی‌درد شاید خوب باشد.
احد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
59
38
باسلام. من با زیست شبانه بهیچ وجه موافق نیستم. خودم در برخی از کشورهای غربی آنرا دیده ام . این موضوع با سبک زندگی سالم و متعارف در تضاد بوده و به فرهنگ لاابالیگری کمک خواهد کرد.
اسد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
53
31
سلام
این کارنه باطبیعت وفیزیولوژی بدن سازگاراست ونه بادستورات دینی ونه ازلحاظ روانشناختی ،بنظرمیرسد موضوعات علمی رادرمرحله اول باعلو اثبات شده تطبیق بدهند اگرجایگاه علمی وتجربی داشت آنگاه نظرسنجی کنند درغیراین صورت نظرسنجی جایگاهی ندارد
تهامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
26
40
اصل سیستم بدن انسان برای زیست شبانه طراحی نشده است.
هرچقدر ساعت خاموشی و خواب زودتر باشد. از ان طرف سحرخیزی افزایش پیدا می کند. باید فرهنگ تنبلی و خوابیدن تا لنگ ظهر را از بین ببریم.
هرچقدر ساعت تعطیلی وخواب شبانه را جلو بکشیم. سلامت ونشاط اجتماعی و اقتصادی افزایش بیشتری پیدا می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
شما نسختونو برای خودتون تجویز کنید کسی جلوتونو نگرفته شما میتونی هر ساعت که دوست داشتی بخوابی ولی نمیتونی براس همه این نسخه رو تجویز کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
آقای 11:51 کل استدلال های امثال شما در برابر منطق صحیح همین هست که گفتی؟
یعنی چه که نسخه برای خودت بپیچ؟ این نسخه منحصر به نظر یک فرد نیست یک قانون طبیعی و فیزیولوژی بدن هست، قرار نیست امثال مرفهین بی درد و فاسدی جامعه رو با اینطور سبک زندگی هایی به لجن بکشن بعد بگن شما نسخه خودت رو بپیچ!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
29
37
اصلا و ابدا----آدم شبا استراحت میکنه روزا کار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اگر کاری باشه
هدف اصلی این طرح در این اوضاع و احوال وانفسا برای ایجاد اشتغال و رونق بازار هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
24
31
به نظرم پیشنهاد خوبیه
سوتک
Germany
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
32
طرح موقت رو که خدا از آدم عاقل نگرفته! اگر پذیرش داشت و جریان یافت دائم بشه
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
18
27
جوانی که شغل مناسب داشته باشد و بتواند تشکیل خانواده بدهد، نیازی به زیست شبانه ندارد...آقایون شورای شهر به جای تغییر نام دادن چند خیابان و مطرح کردن موضوعاتی از این دست به فکر اقدامات اساسی برای تهران باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چه ربطی داره
اینم یه طرحه کجاش با طرح های اساسی مد نظر شما تزاحم داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جنا 11:27 چه ربطی داره؟
یعنی دوغ و دوشاب یکی هست؟
به جای حل مشکلات شهری طرح مشکل دار و ایجاد کننده مفسده مطرح بشه هیچ فرقی نداره؟
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
36
35
به شدت مخالفم
چون شب بهترین فرصت برای استراحته
هم در آموزه های دینی
هم در علوم اجتماعی
هم در علوم پزشکی
به شدت به خواب شبانه توصیه شدیم
حتی در علوم روانشناسی دنیای غرب هم زیست شبانه به شدت منع شده
و در آینده ای نزدیک کشورهای اروپایی مانع از اجرای همچین طرح هایی خواهند شد و فقط جامعه ی تقلید کار ما دچار بحرانی به نام زیست شبانه خواهد ماند!!
مثل عمل سزارین که از غرب به جامعه ی ما وارد شد و بعدها علم پزشکی مانع از اجرای آن در جوامع غربی شد اما همچنان در ایران به پزشک پول بیشتری میدن تا فرزندانشون رو سزارین به دنیا بیارن!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
واقعا گل گفتی آقا یاسر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
21
34
من رستوران دارم.اگر این طرح اجرا شود می توانم ۳ نیروی کار دیگر استخدام کنم و هم درآمد من افزایش پیدا می کند و هم ۳ نفر بیکار صاحب شغل می شوند.حالا اگر ۱۰۰۰۰۰۰ کسب و کار ۳ نفر به نیرو های کار خود اضافه کنند ۳۰۰۰۰۰۰ بی کار کم می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مخالف نظر شما هستم چون اکثر این افراد که استخدام شما میشن درواقع شغل دوم شون حساب میشه نه فرد بیکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
17
23
برای جذب توریستهای عراقی و همسایه خیلی خوبه
حتما باید اجرا بشه
تو دوران تحریم برای ما ارز آوری داره
بخصوص اینکه روز گرمه و شبها خنک
مسئولان کمی عقل بخرج بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
2
52
در همسایگی ما چند تا مغازه فست فود وجود داره که تا ساعت 2 شب بازن و پاتوق جوانها شده.
سر و صدا و آهنگ موزیک ماشینهاشون
خواب و آسایش را از خانواده ام و سایر همسایگان گرفتن و اعصاب برا ما نگذاشتن.
به 110 میگیم میان تذکر میدن و میرن . بعد از چند دقیقه روز از نو روزی از نو.
اگر محلهای خاصی براشون در نظر بگیرن کسی حرفی نداره ولی تو هر محله ای بخوان اینجوری مردم آزاری کنن بده.
پاسخ ها
پاپک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
زیست شبانه فقط در مکان های خاص خواهد بود و نه همه جا
آرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
19
21
بله کاملا موافقم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
20
28
مطلقاً طرح مناسبی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
8
18
برای مایه دارها هر کاری بکنید کم است ما که روز هم بیرون نمیریم چه برسه به شب!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
9
19
زیست شبانه در مملکتی که بسیاری تا دیروقت سگ دو میزنند که لقمه نانی برای زن و بچه خود بیاورند از آن حرفهاست. زیست شبانه در این شرایط جز نمایش اختلاف طبقاتی و تبعیض موجود و آزردن روان مردمی که در تهیه نان شب خود مانده اند چه حاصلی دارد. اگر فقر نبود من هم موافق بودم اما... به قول شاملو:غم نان اگر بگذارد..
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
8
26
مخالفم هیچ جای دنیا همچین طرحی نیست فقط یک سری دیسکو و بارها تا سه صبح باز هستن بعد میبندن که تو ایران همچین مکانهایی نیست.و یکی هم سوپرمارکتهایی مثل 7/11
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
به عنوان یک ایرانی ساکن کانادا فرمایش شما رو تایید می کنم
زیست روزانه ام آرزوست!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
18
تهران زیست روزانه نداره اون وقت شما دنبال زیست شبانه هستید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما لطف کنید لیست مکانهایی که در طول روز به راحتی در دسترس مردم هستند و می تونند زیست روزانه انجام بدن رو نام ببرید تا من هم مکانهای مناسب زیست شبانه رو بگم!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
8
25
من هم در شهر های مختلف امریکا بوده ام. زیست شبانه در بسیاری از آنها وجود ندارد. توی آن شهرهایی هم که وجود دارد، عمدتا قمارخانه ها و بارها باز هستند و به علت وجود چنین مکان هایی، تقاضا برای رستوران ها و فروشگاه ها هم وجود داشته و سایر مکان ها هم سرویس رفاهی می دهند. خب البته قسمت هایی از نیویورک هم به دلیل توریستی سرویس شبانه روزی می دهند. توی سایر شهر های غرب که حداقل به فرهیختگی مردمانشان مشهور هستند، اغلب زیست شبانه ندارند.
از نظر من، صرف نظر اینکه در سایر جاهای دنیا چگونه است، با زیست شبانه موافق نیستم. زیست شبانه مخاطب خاص خود را هدف گیری می کند و آسیب های زیادی به همراه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
3
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
13
15
چه اشکالی داره
خوب افرادی شب وقت آزاد دارن و یه سری کاسبی ها هم میتونه فعال بشه
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
10
12
اگر در تضاد با سلامت مردم وجامعه نيست وبراي مردم شادي مياورد چه اشكالي دارد
سيدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
16
بنده مخالف زيست شبانه هستم. هر چند منافعي هم در كنار اين طرح هست ولي مخاطراتش بيش از منافعشه. صبح جاي تلاش و زحمت و كوشش در شهر . ولي شب زمان استراحت و كنار خانواده و در محيط گرم خانه بودن است.
من تو هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
17
10
زیست شبانه موکداً موجببی بند و باری خواهد شد. مردم نیاز به آسایش دارند. باید با این طرح بیخود مقابله بشه. هاهاهاهها
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
4
11
باسلام من منظور از زیست شبانه را نمیدانم چیست ولی مردم باید با رعایت شرایط مسالمت امیزباسایر شهروندان هر زمان بتوانند درشهر رفت وامد و از همه جا استفاده نمایند شهر مشهد حرم امام رضا علیه السلام شب تا صبح باز است پارکها در تمام ایران باز است هرکس هر کجا میخواهد برود باید ازاد باشد با دنیای امروز تفکرات قدیم همخوانی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
0
6
از دستهای گرم تو/کودکان توامان آغوش خویش/سخن ها می توانم گفت/غم نان اگر بگذارد/ نغمه در نغمه افکنده/ای مسیح مادر،ای خورشید/از مهربانی بی دریغ جانت/با چنگ تمامی ناپذیر تو سرودها می توانم کرد/غم نان اگر بگدارد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
درود بر شاملو سراینده این شعر زیبا.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
7
به شرط تامین امنیت برای اوضاع اقتصادی مردم خوبه و البته گرمای هوای روز
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
7
من تهرانی نیستم پس نظر نمیدم !!!
مطلب مختص تهرانی ها است! بقیه استانها بوق.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
13
محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران هم در زمره مخالفین این طرح است. او در ارتباط با طرح زیست شبانه گفت: مخالف حضور فرزندانم در زیست شبانه هستم. خودم نیز شب‌ها ساعت ۱۰ می‌خوابم و ۵ صبح بیدار می‌شوم بنابراین تمایلی به این طرح ندارم.
نظری خودخواهانه و غیر حرفه ای تر از این جمله ندیده بودم.
زیست شبانه برای تمام شهرهای پرجمعیت به دلیل تعادل ترافیکی در زمینه خودرو و انسان لازم است. کسی که مایل نیست می تواند شبها در خانه اش بماند. اما تصمیم گرفتن برای همه را یک بار برای همیشه کنار بگذاریم.
در ضمن چندین هزار از مردم شریف تهران شبها در حال خدمت رسانی هستند. تنها در صورتی باید با زیست شبانه مخالفت کنیم که هیچ پلیس یا آتش نشان یا پزشک یا بانک یا ... شبانه سرویس ندهد. در غیر این صورت تعصب را از تفکرمان دور کنیم.
در ضمن با کمی مطالعه می شود فهمید که این حق هر کسی است. دولت می تواند برخی سرویس ها را شبانه فعال کند. اگر هوادار داشت و سود ده بود باقی بماند.
در صورتی که با تاریک شدن هوا امنیت در کلان شهری مثل تهران کم می شود به نظرم اولین دلیل ناکارآمدی پلیس است. مشکل را حل کنند.
یک طرفه به قاضی نرویم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
17
خوشبحال مسئولین که ده شب میخوابن.ما زیست شبانه داریم ولی توی خونمون!چون شب تا سحر از فکر و خیال قزض و قسط و بدهی و اجاره خونه چشمامون تا صبح دودو میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
10
بنظرم اشكالي نداره رستورانها و مغازه هائي كه مايلند باز باشند تا پاسي از شب بكار خود ادامه ندهند و اين ربطي به آموزه هاي ديني كه برخي دوستان اشاره كردند نداره. من شخصا ساعت هر شب معملا حداكثر 8 شب خانه ام و 11 تا 11و نيم ميخوابم شايد يه نفر ديگه اينجوري دوست نداشته باشه. بايد امكان زندگي كردن براي هر هر نوع تفكري فراهم باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
3
4
بنظرم اشكالي نداره رستورانها و مغازه هائي كه مايلند باز باشند تا پاسي از شب بكار خود ادامه ندهند و اين ربطي به آموزه هاي ديني كه برخي دوستان اشاره كردند نداره. من شخصا ساعت هر شب معملا حداكثر 8 شب خانه ام و 11 تا 11و نيم ميخوابم شايد يه نفر ديگه اينجوري دوست نداشته باشه. بايد امكان زندگي كردن براي هر هر نوع تفكري فراهم باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
6
موافقم هستم
سوپرمارکتها، رستورانها و کافی شاپ ها باز باشند
در مناطقی که محوریت دارند این اتفاق بیافتد که امنیت هم حفظ شود مانند میدان ولیعصر، ونک، هفت حوض، نازی آباد، تجریش و ...
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
3
زیست به اصطلاح شبانه چند سالیست مد شده. چون عده ای مجبورند تا دیر وقت کار کنند و تازه بعد از برگشت به خانه فکر بیرون بردن خانواده باشند و یا باز هم چند سالیست که مشاغل آزاد صبحها 10- 11 به بعد سر کار می روند و از آن طرف تا دیر وقت باز هستند که این هم باعث زیست شبانه می شود. به طور کلی نحوه زندگی مردم در تهران بسیار عوض شده. به نظر من زندگی در تهران با همان الگوی گذشته بهتر بود. شاید بهتر باشد برای کسانی که این زندگی به سبک نوین را می پسندند جاهای خاصی از تهران را متناسب با شرایط این قشر از مردم، در نظر بگیرند تا آسایش و آرامش بقیه افراد هم که ترجیح می دهند زندگی شبانه نداشته باشند، حفظ شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
5
کاملا موافقم . توی شهری مثل تهران که بخاطر ترافیک و گرمای تابستون و طرح ترافیک و امکان بیرون اومدن توی روز نیست طرح زیست شبانه کار عالیه .همینطور توی این گرونی به افزایش درآمد کسبه هم کمک میکنه
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
9
سلام من توی بندرعباس زندگی می کنم و تقریبا شهرهای بزرگ جنوبی مثل اهواز بوشهر و بندرعباس به دلایل گرمایی که معمولا تو روز دارند امکان تفریح و حتی خروج از منزل رو ندارند و در عوضش معمولا شبها مردم میان کنار ساحل یا رستوران تا 2 صبحم جریان ترافیکی برقراره و تازه شب یکم شهر زنده میشه به نظرم امنیتم برقزارتره توجاهایی که تردد هست . با این حال هرچی شما تهرانیا بگید ما میگیم چشم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
7
صد در صد.
کارهای زیادی هست که شبها قابل انجامه. اما روز به علت ترافیک امکان پذیر نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
8
قشر متوسط جامعه که بزرگترین بخش جامعه ایرانی هست الان، روزها سر کار هست و برای خرید مایحتاجش مجبوره شبها اقدام کنه، که متاسفانه همه واحدهای صنفی ساعت 9-10 شب تعطیلن و حتی نور بعضی از خیابونها اینقدر ضعیفه که با تعطیلیه مغازه ها اصلا نمیشه ازشون عبور کرد! اینطوری عملا خیلی از خریدهای این بخش از جامعه می‌افته به آخر هفته که این باعث ترافیک شدید در معابر شهر میشه، اگه بشه این خواست اجتماعی رو مدیریت شده پاسخ داد واقعا کمک بزرگیه مثل خیلی از کشورهای همجوار که بعضی از خیابوناشون تا استثنائا دیرتر از بقیه شهر تعطیل می کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
4
12
مخالفم. چون فرهنگ اون وجود نداره و امکان ایجاد مزاحمت و سر و صدا هم زیاده. همین حالا ما در همسایگی مون چند تا مزاحم داریم که رسیدگی هم نمیکنن به این وضعیت. ضمن اینکه اگه منظور اینه که سوپرمارکت و داروحانه و ... در شهر باز باشه تا مردم نیازهاشون رو تامین کنن، حالا همین وضعیت هست. هر چیزی قبلش باید نشانه ها و فرهنگش در جامعه باشه. ما همین روزش هم امنیت نداریم و باید توی خیابون حواسمون باشه گوشیمون رو چطوری گرفتیم که نزننش، چه برسه به شب.
رضا سلیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
2
5
اصلا این چیزی نیس که چند نفر تصمیم بگیرن اینجوری باشه یا نباشه... اگه یه شهر توریستی و پر رفت و امد باشه قطعا شبا هم باید خدمات داشت باشه..

خود شهر به این سمت میره... دستوری نمیشه برخورد کرد...
مری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
7
آقای محسن هاشمی در طول عمرش یک حرف موجه زده باشه همینه!
زیست شبانه معارض دستورات دین و سلامت جسمی و روانی است و فقط یک سری آدم مرفه و خوش گذران رو دور هم جمع میکنه. طرحی که شاید به نفع یک درصد مردم هم نباشه انقدر بحث کردن نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
7
هنوزبستر برای زیست شبانه فراهم نیست.
نه امنیتی هست ونه فرهنگی دراین خصوص وجود داره.
خو د این طرح بعدها منجر به معضلات وناهنجاریهای غیرقابل کنترلی میشه که نمیشه براحتی جمعشون کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
3
بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
3
3
عالیه
هدف اصلی این طرح در این اوضاع و احوال وانفسا برای ایجاد اشتغال و رونق بازار هست
صدرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
8
به شدت مخالفم واقعا دچار بی نظمی و بی قانونی و هرج و مرج شدید میشه خود خداوند در قرآن کریم هم میگه که ما شب رو مایه آرامش شما قرار دادیم و این کار باعث میشه روز و شب یکی باشه و هیچ فرقی در طول روز نباشه
یاسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
5
لطفا واژه nightlife (زیست شبانه) رو در گوگل سرچ کنید
مجاهد بابایی مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
5
واقعا عالیه و باید برای همه شهرها اجرا بشه. مخصوصا شهرهای صنعتی مثلا در مبارکه که شهر صنایع بسیار بزرگه قشر زیادی از مردم همیشه شیفت روزکار از هفت صبح تا 8 و 9 شب هستند و بسیار عالیه اگر برای همه شهرها اجرا بشه. نه فقط تهران بلکه اصفهان مشهد و سایر شهرها. از نظر توریستی و اقتصادی هم بسیار نقطه قوت است. اما متاسفانه در حال حاضر می بینیم که روزهای تعطیل حتی سیستم حمل و نقل عمومی نیز در این شهرها تعطیل می شود . مثلا در مبارکه اصفهان روزهای تعطیل شرکت واحد فقط در ساعت ظهر به نمازگزاران جمعه به صورت رایگان سرویس دهی می کند.یا در روزهای عادی راس ساعت 8 شب سیستم حمل و نقل عمومی تعطیل می شود و این وضعیت مناسب اقشار کم در آمد و کارگری نمی باشد. از عصر ایران عزیز خواهش می کنیم یک نسخه از گفتگوی امروز را برای مقامات محترم پلیس ارسال فرمایند.
خالخال تورک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
4
بجای رسیدگی کلی به مشکلات و معضلات جامعه،دارن ادای اروپایی هارو درمیارن.بدبختای جهان سومی
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
7
من مخالف زیست شبانه هستم.

دلیل : دولت و حکومت در یک جامعه باید مروج سبک زندگی درست باشند. زیست شبانه سبک درستی نیست که بخواهد به آن اجازه داده شود. روز برای کار و شب برای استراحت
حالا درصدی از جامعه می خواهند زندگی دیگری داشته باشند در خانه خودشان به خودشان مربوط است اما در جامعه نباید مجاز باشند که سبک زندگی صحیح را بر هم بزنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
2
4
آخه توی ایران که نایت لایف نمی شه داشته باشی
از همه لحاظ محدودی
ولی در کل با همین ساندویچ خوردن مردم سرگرم هستن دیگه...
شاد باشین جوونا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
4
5
موافقم. هم برای اشتغالزایی و هم برای امنیت شهر لازمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
7
8
این اشخاصی که میگن شب برای آرامش و استراحته توجه نمی کنن که پیشنهاد این طرح برای یکسری مناطق خاصه نه همه جای شهر؟! مثلا دریاچه چیتگر و مغازه های اطرافش کجا مشکل سازه برای خوابیدن این اشخاص؟ یا میدان تجریش تا میدان قدس؟! مخالفان طرح دقیقا بخاطر خودخواهی دارن دیگران را از خرید و فروش و کسب روزی و مایحتاج زندگی منع می کنن، شما فکر کن یه آقای کارمندی که در طی روز سرکاره ساعت 8 شب میرسه خونه، با خانواده میره به یکی از این خیابانهای طرح زیست شبانه که نزدیکش هست تا یک جفت کفش برای خودشو خانومش بخره بعد از خرید هم شام یک فست فود مراجعه بکنن و ساعت 11 برسن خونه. الان این به کجای استراحت و فلان مخالفین بر میخوره؟ همین کارو دارن پنجشنبه ها و جمعه ها می کنن فقط با ترافیک شدید و اعصاب خردی. مدام این طرحو با کازینو و بار مقایسه می کنن در صورتیکه وقتی اینارو تو کشور نداریم با مغالطه یه دلیل غلط میارین و اصل طرحو زیر سوال می برین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
5
7
بله موافقم.
هر منطقه که مزاحم استراحت ساکنان و مواردی مشابه این نباشد مناسب است.
در کلانشهرهایی که از صبح زود تا دیر هنگام شب کار و مشغله های روزانه انجام میشود، استراحت و تفریح و دورهمی شبانه لازم است. اگر غیر از این باشد میشود حکایت فیلم عصر جدید چاپلین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
6
12
من شبها مخوام برم نماز شب توی مساجد. چرا مساجد بسته میشه؟ مگر خونه خدا نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
10
13
با سلام
مخالفم ...
از نظر بنده این کار نه با فرهنگ ما سازگاره نه با دستاوردهای پزشکی ... (چه طب سنتی چه پزشکی نوین شب بیداری رو عامل بسیاری از مشکلات جسمی و روحی انسان میدونند)
افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود! لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند هشدار جدی عربستان درباره حج دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری) حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024 چه رسم زیبایی داشتند بازاری‌های قدیمی! (فیلم) اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس) مقام ارشد حماس : اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم و به یک حزب سیاسی تبدیل خواهیم شد یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس) رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده! (عکس)
وبگردی