فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۷-۰۶-۱۳۹۸
کد ۶۸۸۰۹۰
انتشار: ۱۹:۰۸ - ۱۷-۰۶-۱۳۹۸

مصرف قارچ خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

مصرف قارچ خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

یافته‌های مطالعه جدید محققان نشان داد که مصرف سه بار در هفته قارچ، خطر بروز سرطان پروستات را در مردان کاهش می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه توکیو با بررسی وضعیت سلامت سی و شش هزار و ۴۹۹ مرد ۴۰ تا ۷۹ ساله که پیش‌تر طی مطالعاتی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ شرکت کرده بودند، دریافتند که مصرف یک تا دو بار در هفته قارچ خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۸ درصد و مصرف سه بار در هفته آن خطر ابتلا به این بیماری را تا ۱۷ درصد کاهش می‌دهد.

با این حال به گفته شو ژانگ مولف ارشد این پژوهش، سازوکار تاثیر مثبت قارچ در جلوگیری از بروز سرطان پروستات هنوز ناشناخته است.

جزئیات این پژوهش در مجله International Journal of Cancer منتشر شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قارچ
ارسال به دوستان
جام جهانی ۲۰۲۶؛ آخرین رقص مسی و رونالدو وزارت دفاع: هرگونه خطای محاسباتی یا تعرض به با پاسخی قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد ترامپ: حملات علیه ایران را امشب لغو کردم کایرونیوس اسکورولوس؛ ماری که با مامبا اشتباه گرفته می‌شود (+عکس) فورد اسکورت RS ؛ مطرح ترین بازگشت خودرویی این روزها (+عکس) معماری اداری شوروی در قلب گرجستان (+عکس) ادعای سنتکام: تنگه هرمز باز است یکی از متفاوت ترین نمونه های معماری در آمستردام (+عکس) فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): تهدید آمریکا به حمله علیه ایران با پاسخ شدید مواجه می‌شود قورباغه درختی با یک ترکیب رنگ متفاوت (+عکس) سردار قاآنی: جنوب لبنان همواره سرزمین مقاومت و ایستادگی خواهد ماند ادعای ترامپ: ایرانی‌ها را نابود خواهیم کرد/ ایران در تبلیغات خوب است اما در جنگیدن خوب نیست سخنگوی سپاه: اگر آمریکا می‌خواهد شکست‌های قبلی خود را دوباره تجربه کند، پشیمان خواهد شد خروج قطار تبریز ـ مشهد از ریل در محدوده ترکمنچای چندین طبقه پنتاگون قرنطینه و تخلیه شد