۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۸۹۷۵
تعداد نظرات: ۱۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۴-۰۶-۱۳۹۸
کد ۶۸۸۹۷۵
انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۴-۰۶-۱۳۹۸

90 دقیقه گفت‌وگو/ با تغییر ساعت آغاز مدارس موافق هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد تغییر ساعت مدارس باهم گفت‌وگو می‌کنیم.

عصرایران- تغییر ساعت آغاز مدارس، مسئله‌ای است که هر سال در آستانه مهر به آن پرداخته می‌شود و برخی از کارشناسان می‌گویند واقعا چه احتیاجی است که دانش آموزان به ویژه ابتدایی‌ها ساعت هفت و نیم صبح در مدرسه حاضر شوند.

می‌شود ساعت آغاز مدارس را 9 گذاشت تا بچه‌ها بتوانند راحت استراحت کنند و حس کم‌خوابی نداشته باشند. این کارشناسان بر این باور هستند که دیر آغاز شدن مدارس به کم شدن ترافیک شهر در اول صبح کمک می‌کند.
در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد این موضوع باهم گفت‌وگو کینم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ با تغییرآغاز ساعت مدارس موافق هستید؟
1- با تغییرآغاز ساعت مدارس موافق هستید؟

2- آغاز دیرتر کلاس درس می‌تواند تاثیرات مثبتی بر کیفیت آموزش و سلامت دانش‌آموزان نوجوان داشته باشد؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۵۴
غیر قابل انتشار: ۱
ممد سی ان سی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
99
44
نه خیر بچمو خودم به مدرسه میرسونم و میرم سر کار . برنامه ریزی هام به هم میخوره
پاسخ ها
جهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
چه ساعات کار چه ساعات مدرسه باید 9 الی 10 صبح شروع بشه 17 الی 18 عصر هم تمام با دو یا سه روز تعصیلی در هفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
عجب خودخواهی هستی... برای راحتی خودش می خواد بچه زجر بکشه... خب چرا بچه درست کردی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
بخاطر دیرشدن رفتن به سرکار خودمون و راحتی و مشکلات خودمون بنظرتون درسته بچه ها رو اذیت کنیم و اول صبح بزور و خواب آلود بچه ها را در حال گیجی بفرستیم مدرسه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
میخواهی تصمیمات دولت و مجلس را با برنامه کاری شما تنظیم کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
تغییر ساعت شروع مدرسه برای والدین شاغل مشکلات زیادی در پیش داره،اینکه صبح چه کسی بچه رو راهی کنه، خانه خالی و کودک بی دفاع و...من به خاطر کوچک بودن بچه ها ظهر مرخصی میگیرم خودم میرسونمشون خونه یا پیش خودم نگهمیدارم باهم برمیگردیم خونه ، رها کردن بچه های کوچک با کلید در دست به امان سرویس مدرسه کار عاقلانه ای نیست. به موقع خوابیدن والدین به سحرخیزی بچه ها منجر میشه.در ایام مدرسه بچه ها ساعت 9 بخوابن صبح سرحال بیدار میشن.
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
کاملا درسته - اگه تایم شروع ادارات و سازمانها هم تغییر کنه ، میشه تایم مدارس رو هم تغییر داد وگرنه بیشتر خانواده ها به مشکل اساسی بر میخورن
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
در جواب آقای ناشناس اولی:
نوشته که "عجب خودخواه هستی"
بحث زجر کشیدن نیست. چرا مسئله را پیچیده میکنید. بچه اگر شب هنگام به موقع قبل از ساعت 11 بخوابد کمبود خواب نخواهد داشت.
علی دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
با تغییر ساعت شروع مدارس به ساعت 9 ؛ صددرصد موافقم.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
17
106
صد در صد
شروع باید ساعت ۹ باشه
و ضمناً
عمده وقت بچه ها باید به بازی گروهی و آزمایش بگذره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
وااااااااا چه نظرییییییی 10 صبح یا علیییییییییییییییییییی عجب خوشخوابای داریم تو ایران.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
15
76
سلام. بله. صبح خیلی زود خوب نیست
یک مادر شاغل
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
10
83
کاملا با تغییر ساعت مدارس ابتدایی و شروع کلاسهای درس از ساعت 9 صبح موافقم. میتوان بین ساعت 7 و نیم تا 9 کلاسهای اختیاری با محتوای ورزشی یا تفریحی تدارک دید تا هم برای مدارس منبع تامین مالی باشد و هم کمکی برای نگهداری از فرزندان مادران شاغل.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
12
71
با ساعت 9 موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
7
83
بنده یک برنامه علمی غربی که مربوط به بیش از 50 سال پیش بود را می دیدم که در آن نشان می داد حتی بزرگسالان هم تا قبل از ساعت 9 به دلیل بیدار نشدن خیلی از حواسشان متوجه برخی از رخدادهای اطرافشان نمی شوند
مثلا کارمند اداره حتی متوجه بوی گلی که در اتاق بود نمی شد
حالا چه به رسه به بچه ها و آموزش
این سیستم بیشتر سیستم پادگانی هست تا آموزشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
64
30
مخالفم ما زنان شاغل بچه هامون رو کجا بگذاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
عجب والدین خودخواهی .... برای راحتی خودشون بچه رو قربانی می کنن... تو که نمی تونستی چرا بچه دار شدی ؟؟
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
خودخواهی نیست دوست گرامی - کسی که شاغله واقعا با این مشکل مواجهه
توی خوزستان یه مدت بخاطر سیل تایم مدارس رو به 8 تغییر دادن و همه خانواده هایی که پدر و مادر شاغل بودن شدیدا به مشکل برخورده بودن
هاشم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
دوست گرامي اين چه پاسخي هست؟ بنده هم با شروع مدارس در ساعت 9 موافقم اما بايد مشكلات اين مادران هم حل بشه اين حرفاي شما هم مصداق خودخواهيه. بايد تسهيلاتي براي اين بانوان در نظر گرفته بشه. استراحت كامل كودك بخصوص در اول صبح كه خواب اتفاقا عميق ميشه بسيار به رشد مغزي و جسمي اون كمك ميكنه. حتي در رشد قد كودك هم موثره. غير از اين مسئله يكسري درسهاي بيهوده هم بايد حذف بشن! چه معني داره بعضي درسها با اين گستردگي و سختگيري به بچه ها آموزش داده بشه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
برای شاغلینی که بچه مدرسه ای دارن میتونن امتیازاتی قائل بشن.مثلا انها بتونن با یک تا یک و نیم ساعت تاخیر کارشون رو شروع کنن
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
8
62
برای بچه های ابتدایی واقعا ساعت کنونی خیلی زود است .
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
7
62
سلام .با شروع کلاس ساعت ۹ موافق هستم.
مخصوصا که ۴ ماه تحصیلی در فصل سرد می باشد.
سید تبریزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
4
50
با سلام، کلا سیستم آموزشی در برترین نقاط کلاس آموزشی دنیا(از جمله ژاپن) از ساعت 9 شروع میشود.
ف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
34
ساعت 9 ساعت مناسبی برای کودکان است ولی والدین شاغل برای کودکان خردسال خود چاره ای جز زودتر راهی کردن آنها ندارند. مثلا خود من باید ساعت 7:30 در محل کار حاضر باشم و بنابراین باید زودتر فرزندم را روانه مدرسه کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
بچه خودش باید بتونه بلند بشه و حاضر بشه و بره مدرسه.... تیتیش مامانی هست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
25
19
آخه پدر و مادری که شاغل هستند چطوری بچه را ساعت 9 صبح ببرن مدرسه؟بهترین راه اینه که بچه ها را عادت بدیم شبها زود بخوابند و صبحها هم زود بلند بشن و همچنین از حجم درسهای بی محتوا مدارس کم کنیم و محیط مدارس هم شادتر بشود و همچنین تکالیف منزل را هم حذف کنیم که بچه ها در منزل زودتر بخوابند و در ضمن از استرس شب امتحان و نمره هم کم کنیم
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
6
29
ثواب داره بخدا. طفل معصوم ها صبح زود باید بیدار بشن. بغیر از ترافیک و اینها وقتی وارد بازار کار شدند هم باید صبح زود بیدار بشن که کسر کار نخورند.
به نظرم وقتی بیشتر بخوابند، برای آموزش آماده‌تر خواهند بود.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
37
مثل تمام کشورهای دنیا شروع ساعت 9 باشه عالیه
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
35
بله . من هم با ساعت 9 صبح موافقم. البته این موضوع واقعا مادران کارمند را به دردسر می ندازه و باید برای ان هم فکری اساسی کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
31
من هم موافقم مخصوصا بچه های ابتدایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
27
ساعت 9 ساعت خوبیست ولی به این شرط که اگر والدینی به دلیل شرایط کاری مجبور بود فرزندش رو زودتر به مدرسه بیاره و بعد بره سر کار، مدرسه آماده چنین شرایطی باشه و برای ساعا هفت ونیم صبح برنامه خاصی داشته باشه.
من چنین شرایطی ندارم که این موضوع رو در راستای منافع خودم مطرح کرده باشم. اما میدونم که مشکل بسیاری از خانواده هاست که نمیتونن هزینه سرویس برای هر فرزندشون رو پرداخت کنن و از طرفی همون مسیر رو دارن هر روز صبح طی میکنن، خصوصا در استانهای تهران، البرز و تا حدودی قزوین.
مدارس میتونن صبح ها کلاسهای ورزشی وهنری برگزار کنن. چه اشکالی داره یک یا چند درس بیخاصیت حذف بشن و به جاش کلاس موسیقی، نرمش صبحگاهی و نقاشی برای بچه ها برگزار بشه. بگذاریم یه کم از کودکی و نوجوانی شون لذت ببرن، بگذاریم یه کم در زمان حال زندگی کنن.
غزلینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
27
به نظر من که خودم هم معلم هستم و دوتا فرزند مدرسه ای دارم واقعا زنگ اول کلاس از هفت و نیم تا نه بازدهی خیلی کمه و اگه ساعت شروع مدارس از نه صبح باشه از همه نظر بهتره
محمد 1
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
7
20
سلام، به نظر من مشکل اصلی دیر خوابیدن خانواده ها است که به بچه ها هم سرایت کرده! در کشور فرانسه در تابستان تا ساعت 22:30 آسمان روشن است ولی تمام فروشگاه ها در ساعت 20:00 تعطیل می شوند و مردم به خانه می روند!
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
با نشر شما موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
22
5
به نظرم ساعت 6 صبح تا 12 زمان خوبیه. بچه باید 8 شب بخوابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
من کمتر بچه ای را در اطرافم میبینم که بتونه زود بخوابه معمولآ بچه ها تا دیروقت دوست ندارن و نمی خوان که بخوابند درضمن شرایط زندگی در شهرهای بزرگ آماده شدن برای زود خوابیدن بچه ها رو دشوار میکنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
31
یادمه شبا با جورابو لباس میخوابیدم که صبح بتوم بیشت بخوابم، چیه اخه صبح 7 بری کلاس گیج و منگ و خواب
ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
20
بله ساعت مدارس 9 تا 17 باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
19
واقعآ شروع ساعت کار مدارس از 7 تا هشت خسارت زا برای بچه و پدرومادر و اجتماع شهری است بهتیرین زمان برای شروع کار مدارس 9 به بعد میباشد
مهرداد
Poland
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
16
ساعت ۹ صبح عالی هست و بچه ها به انداره کافی استراحت میکنند.
اگر به سرویس ها مدارس دقت کنید بچه ها قبل از ۷ در حال چرت زدن هستند و همگی خواب الود هستند
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
10
با شروع کلاس ها در ساعت 9 موافقم منوط به اینکه این موضوع برای بهبود شرایط درک مطلب توسط دانش آموزان باشد نه حل مشکل ترافیک آنهم به دو دلیل زیر:
1- اصولا بایستی پذیرش دانش آموزان از ساعت 7:30 شروع شود تا علاوه بر عدم ایجاد مشکل برای والدین شاغل، فرصتی جهت خوردن صبحانه، فعالیت جسمی و بیداری ذهن در اختیار دانش آموزان باشد.
2- نباید جهت رفع مشکل ترافیک از تغییر ساعات مدارس استفاده کرد چرا که ممکن است این موضوع تبدیل به یک روش شود و در آینده شاهد پیشنهاد عده ای جهت تغییرات عجیب در ساعات مدارس باشیم تا بار ترافیکی در ساعات پیک کم شود.
امید امیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
12
از 9 عالیه.ولی از وقت بطورمفید استفاده شه.
زیاد و الکی فشار نیارن رو مخ بچه هابا مطالبی که بیشترش پوچه.پوچ ها رو حذف کنن روزی 2ساعت هم زیاده.
پدر 2 دختر دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
13
صد در صد با نظر کارشناسان موافقم.
در حالیکه کسبه ساعت نه و نیم تا ده مغازه هایشان را باز می کنند ، این ظلم در حق دانش آموزانه که ساعت 5 تا 6 صبح از خواب بیدار شن و ساعت هفت و نیم ، خسته و خواب آلود و کسل سر کلاس حاضر شن.
نداف سنگانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
9
2
با سلام و درود،خیلی از تحقیقات از میزان یادگیری بالا در ساعت های اولیه صبح حمایت می کند .واین شاید صدمه بزنه به دانش آموزان.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
8
با ساعت 9 موافقم. نباید ساعت کار همه گروه همزمان باشد. این یک اصل و همه جای دنیا جا افتاده.
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
8
8
درود
قبل از این چرا به بحث تغییر ساعات کار اداری نپرداختید؟
آیا کارمندانی که با هزاران مشکل در محل کار حاضر میشوند جدا از خانواد هایی هستند که فرزندانشان قرار است ساعت 7 به مدرسه بروند؟
چرا تک بعدی به مسائل نگاه میکنید و نکند برای خودشیرینی در زمان بازگشایی مدارس است؟
این سه ماه خواب تشریف داشتید که الان که مدارس در شرف بازگشایی است دارید گفتگو میگذارید؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
13
10
ببخشید ما دهه شصت مدرسه میرفتیم تو حنوب تهران ساعت 7.15 تو مدرسه بودیم هیچ مشکلی هم نبود بدون امکانات الان نه سرویسی سال 61-62 دوم دبستان بودم الان خانواده ها بچه ها رو لوس بار میارند خودمم بچه کوچک دارم زود باید بیدار شند صبح برند مدرسه
الهه
France
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
14
بله موافقم که مدارس از 9 شروع بشه اکثر کشورها هم همینطور هست واقعا یکی از دلایل متنفر بودن بچه ها از مدارس همین صبح زود بیدار شدن هست بچه ها بابد ساعت 6 بیدار بشه تا آماده بشن این واقعا ظلمه و اکثر بچه ها تو اون ساعت صبحانه هم نمی تونن بخورن و آسیب به سلامتیشون هم می رسه امیدوارم نظرات ما تعثیری داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
10
بیماری ریشه دار " خودآزاری بشر" میگه "نه"!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
10
11
افتضاحه..... ای همه روی سحر خیزی تاکید میشه بعد شما میگی بچه راحت تا 9 بخوابه.اونم بچه های الان که همه فست فودی هستن و اضافه وزن دارن و ....
بچه ای که 9 بره مدرسه ایا 12 ظهر بازدهی داره بخواد درس گوش بده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
16
6
افتضاحه..... ای همه روی سحر خیزی تاکید میشه بعد شما میگی بچه راحت تا 9 بخوابه.اونم بچه های الان که همه فست فودی هستن و اضافه وزن دارن و ....
بچه ای که 9 بره مدرسه ایا 12 ظهر بازدهی داره بخواد درس گوش بده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
14
13
مثل این که دیرخیزی و دیرخوابی بجای آن که باعث شرم و خجالت باشد، دارد تبدیل به فرهنگ و هنجار می شود! یکی از مهم ترین آموزشهای مدرسه، صبح زود برخاستن از خواب است و همین آموزش از هزار کتاب و ماده درسی دیگر بهتر است. فکر می کنید مگر چه چیزی در مدارس یاد بچه ها می دهند؟ اصلیترین چیز، نظم و تعهد داشتن به مقررات است. حتی به قیمت بیدار شدن صب!
حالا هم که اکثر پدر و مادرها خودشان کارمندند و نمی توانند بچه را به امان خدا رها کنند و بروند سرکار تا سرویس بیاید و بچه را ببر
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
6
9
بنده خودم سه تا فرزند دارم واقعا صبح ساعت 7 بخوان بیدار شن وبرند مدرسه واقعا سخت است . اگر اجرا شود طرح خوبیه و استقبال میکنیم.
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
8
11
خیر موافق نیستم. چون هر چیزی که در مورد مسائل آموزشی تغییر میدهند، بدون کارشناسی درست و زیرساخت اصولی هست که بعدا خانواده ها و مدارس دچار مشکل می شوند. اولین نکته ای که باید به اون توجه کرد، مادران شاغل هستند که باید سر ساعت معینی سر کار خود حاضر باشند. بدون پیش بینی و از روی احساس و یا طرح دادن برای اینکه پولی به جیب یک عده برود، خانواده ها به خصوص بچه ها بسیار آسیب خواهند دید. برای نمونه طرح کلاس ششم دبستان که بویژه سری اول دانش آموزان بسیار زیاد اذیت شدند تا بعد حدود 3 یا 4سال که این طرح رو جا انداختند، از نزدیک شاهد زجر و عذاب بچه ها بودم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
12
11
مخالفم متاسفانه ما ایرانیا بد عادت کردیم شب باید زود خوابید و صبح هم زود بیدار شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
8
اون موقع ادارات هم از 9 صبح شروع بشه تا ترافیک پخش بشه
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
4
10
بله موافقم . در تمام مقاطع باید ساعت 9 باشد
عالیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
11
بله من کاملاموافقم.بچه هابدلیل کارپدرومادر معمولاشبهادیرمیخوابن.وواقعا۶صبح بیدارشدن براشون سخته..دراکثرکشورهای دنباهم مدارس ۸ونبم ببعدبازمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
4
7
این هم ازو نطر سنجی هاس. عزیز من کارهای علمی رو اینطوری نظرسنجی نمی کنن. من هیچ اطلاعی از فعالیت ذهنی کودکان در ساعات مختلف شبانه روز، ترشح هورمون های ان ها در این ساعات، تجربه کشورهای دیگه در این زمینه و .... ندارم. پس نظرم راجع به ساعت رفتن بچه ها به مدرسه به احتمال زیاد درست نیست.
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
8
با شروع در ساعت 9 موافقم
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
4
کارمند و فرزندش چه کنند یکی باید تا 8 سر کار باشد دیگری میخواهد تازه 9 صبح برود خوبه ولی امسال من که زیادند چه کنند کسی هم که هر روز 2 ساعت مرخصی نمی دهد
کژدر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
17
سلام
من که بچه ندارم
زنم ندارم
دیگه هر طور صلاح میدونید
پاسخ ها
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
منم شوهر و بچه ندارم ... اگه خسیس نیستی بیا ازدواج کنیم... به شرطی که بچه رو خودت صبح ها ببری مدرسه .
کژدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
حیف شد
من خسیسم
بچم مدرسه نمیبرم
دیگه زحمتش با شما
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
1
5
بله موافقم
فریدون
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
4
بله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
10
مشکل ما اینه که سعی میکنیم محیط اطراف رو با شرایط خودمون تغییر بدیم حلا هر کی آسیب دید دید.
دوستانی که میگن ما ساعت کاریمون بهم میخوره به ضررهای این ساعت حضور در مدرسه واقف هستن.این ساعت حضور برای بچه های دبستانی به شرح زیر است
1-کاهش علاقه و تلاش بچه ها از دی ماه به بعد.اکثر معلم ها این نکته رو تایید میکنن که بچه ها از دی به بعد یکدفعه خالی میکنن و انگیزشون رو از دست میدن.(بچه هر رو باید حداقل ساعت 6 صبح با اجبار پدر و مادر در حالیکه کاملا خوابه بیدار بشه)
2-مشکل سوء تغذیه و به تبع اون مشکلاک خلق خو و نا آرتمی به علت نخوردن درست صبحانه
3-مشکلات کلیوی به علت اینکه متابولیسم خیلی از بچه ها اینجوری که حداقل یک ساعت بعد از بیداری نیاز به دفع ادار و مدفوع دارن و این ساعت هم که در مدرسه هستن
4-عدم کارایی درست در زمانیکه به خونه میان ودیگه هیچ رمقی برای تمرین ندارند.
5-سرماخوردگی شایع به علت سردی هوا در صبح و...

2-
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
7
100 درصد موافقم
کریمی یگانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
7
با سلام و احترام
شروع ساعت فعالیت مدارس در ساعت 9 صبح کاملا صحیح میباشد .ما باید تلاش کنیم که دانش آموزان بالخصوص دانش آموزان ابتدایی با شادی و حال خوب از خواب بیدار شوند نه با احساس تنفر و زجر نسبت به مدرسه ...چه دلیلی دارد یک دختر بچه 6 یا 7 ساله را در تاریکی صبح های زود زمستان از خواب ناز بیدار کنیم و انتظار داشته باشیم که ایشان هم از این بیداری زود هنگام استقبال کنند ؟ هیچ نکته منفی در گشایش مدارس بالخصوص مدارس ابتدایی در ساعت 9 وجود ندارد. با سپاس
کریمی
حسن یزدانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
6
4
مشکل ما اینه که فکر میکنیم عقل کل هستیم بابا ببینید کشورهای پیشرفته چیکار میکنند همین کار خیلی سختیه مگه نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
6
شدیداً موافق هستم بدترین خاطرات من موقعی هست که مدرسه می رفتم زود بیدار شدن جز رجر کشیدن چیزی ندارد.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
5
بروید ببینید کشورهای پیشرفته مخصوصا حوزۀ اسکاندیناوی چکار میکنند، شما هم همان کار را بکنید. تمام!
اگر آنها این روش را اجرا میکنند پس کار درستی است، وگرنه این هم یک طرح آبدوغ خیاری دیگر است که دوستان دور هم جمع شده اند و جهت سرگرمی آشی پخته اند!!
کشورهای پیشرو ابتدا حسابی در موردش فکر میکنند و سپس کار کارشناسی درست و حسابی انجام میدهند و نتیجه هم میگیرند. همین کارها را کرده اند که به موفقیت رسیده اند، پس عقل سلیم حکم میکند که ما هم همان کارها را بکنیم تا به موفقیت برسیم.
فقط خواهشا از خودتان طرح دَر نَوَکنید که چیزی جز شکست و عقب ماندگی و آسیب ندارد.
سپاس...!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
4
4
فقط براي مقطع دبستان بايد ساعت شروع مدرسه ٩ باشد چون در اين سن بچه ها به خواب كافي جهت رشد نياز دارند و همچنين باعث كاهش ترافيك اول صبح خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
4
5
برای بجه ها عالیه این بهترین پیشنهاده که تو سیستم اداری ایران دیدم حتی ادارات هم ساعت 9 شروع بشه عالیه. مزایا و معایب طرح پیشنهادی:
مزایا
1 - بچه ها مخصوصا در دنیای امروزی دیرتر به رختخواب میرن و صبح ها به سختی بیدار میشن برن مدرسه
2- بهتر و با حوصله صبحانه می خورن
3- ترافیک شهری کم میشه
معایب:
تنها والدینی مشکل دارن که هردو شاغل و صبح کار هستن و کس دیگه تو خونه ندارن بچه شون برا مدرسه رفتن مشکل داره . پیشنهاد اینه که مدارس از 7.5 باز باشن و و تا ساعت 9 این بچه ها که احتمالا تعدادشون زیاد هم نیست مشغول شون کنن مثلا تو نمازخونه تلئیزیون براشون روشن کنن یا ورزش بکنن یا کلاس های فوق برنامه و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
4
عصر ایران عزیز
به نظر من غالب افراد با این طرح موافق هستن و معذوریت افرادی که مخالفن صرفاً اینه که برنامه زمانبندی خودشون به هم می خوره
به نظر من ایده فوق العاده ای هستش و بعضی از کشورهای توسعه یافته هم این طرح رو اجرا کردن و موفق هم بودن
باید قبول کرد که عادات خواب مردم دنیا تغییر کرده و غالبا تا دیرموقع بیدار میمونن و این در مورد ما ایرانیها بیشتر صدق می کنه.
در این بین بچه ها هم ممکنه تا دیرموقع بیدار بمونن (گاها) و فردای اونروز با کسالت بیدار بشن.
مضافا اینکه کلا بچه ها رو حتی اگه زود بخوابن سخته ساعت 6 یا 7 صبح بیدار کرد.
این طرح به نظر من به جد باید پیگیری و اجرا بشه.
البته برای تمامی مشاغل هم میشه تعمیمش داد
فاطمه
Georgia
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
6
اول اینکه بهترین ساعت شروع مدرسه 9 صبح است ولی حتما باید شرایط رفت آمد بچه ها در نظر گرفته بشه و حتما به تبع این ساعت کاری والدین هم از 9 صبح شروع بشه. بدلیل اینکه پدر و مادر هر دو شاغل هستن و آماده شدن کودک و رفت آمدش به مدرسه هم باید در نظر گرفته بشه . بااااااید مثل کشورای پیشرفته عمل کنیم.
ضمن اینکه برای عملکرد و نوع آموزش و پرورش کودک که هم از روشهای فوق العاده قدیمی استفاده و تکرار شده بایدددددد بازنگری هزار درجه ای انجام بشه
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
5
يك كمي هم اگه به محتواي آموزش ها توجه بشه خيلي بهتره . در حال حاضر ياد دادن روش درست زندگي كردن و يادگيري فرهنگ درست اجتماعي مهمتر از هر چيز ديگه اي هست كه اصلا و ابدا در مدارس روي بچه ها كار نميشه و به همين دليل الان اين همه ناهنجاري فرهنگي در بين ما ايرانيها وجود داره و درست بشو هم نيستيم. بيدار شدن يك ساعت زودتر يا يك ساعت ديرتر چيزي رو عوض نميكنه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
4
5
قطعا تغییر ساعت مفید هست به چند دلیل :
1. اکثر بچه با وسایل الکترونیکی مشغول بازی و تماشای تلویزیون هستند و تا پاسی از شب بیدار و کمبود خواب دارند .
2. در خیلی از روستاهای کشور بچه ها مجبورند 5 صبح بیدار شوند تا پیاده و یا با وسیله به شهر و یا روستای مجاور بروند .
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
میتوان ساعت کاری مدارس روستاها را تغییر داد.
ولی دلیل نمی شود موضوع به شهرها سرایت پیداکند.
مسئله خواب بچه ها کاملا ساده است:
بچه اگر شب قبل از ساعت 11 بخوابد با 8حداقل ساعت خواب کافی صبح مشکلی نخواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
6
4
اگر خانواده ها از دور همي دير وقت شبانه كم كنند و كودكان ساعت 9 شب براي خواب آماده شوند ، با خواب كافي و سحر خيزي فرزنداني با نشاط خواهيم داشت ، اين تجربه خانواده اي كارمندي با دو بچه موفق هست،كودكان را از انرژي مثبت صبحگاهي و نشاط محروم نكنيم.
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
3
یادش بخیر. ساعت شش خروسخون صنح بیدار می شدم. چون ما شرق تهران بودیم و مدرسه مان در مرکز شهر. با اتوبوس خط ده و اتوبوس دوطبقه دوازده که از رسالت (و تهرانپارس) تا مرکز شهر(سمت جمهوری و سعدی) میرفت باید هفت و نیم در مدرسه می بودم تا فراش مدرسه به داخل راهمان بدهد.به کسی هم باج نمیداد.اتوبوس لیلاند دوطبقه هن و هن کنان میرفت و قلب من تندتر و تندتر میزد. سه سال استرس رسیدن داشتم.هم دوران خوبی بود. هم این استرس در تن من باقی ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
الانم که الانه و 46 سالم هس خواب دیر رسیدن و نرسیدن به امتحان و میبینم
هرچند تو کل سال تحصیلیم تو مدرسه و دانشگاه یکبار هم اتفاق نیافتاد برام ولی هی خوابش و میبینم ازبس دلهره داشتیم
ما که پیاده میرفتیم نه اتوبوس و نه تاکسی هم صبح و هم بعدظهر الان بچه هامون سرویس آنچنانی و... دارن باز ناز میکنن ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
6
4
چرا گفته می شود ساعت هفت و نیم صبح موجب کم خوابی بچه ها می شود؟
در عوض میتوان طور دیگری قضاوت کرد و به والدین پیشنهاد داد خواب شبانه را باید با استراحت به موقع در اول شب تنظیم کرد.
یعنی واضح بگویم بچه ها شب به موقع قبل از ساعت 11 بخوابند حداقل 8 ساعت خواب مناسب می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
2
... با تغییر ساعت شروع مدارس موافقم.
و البته با تغییر ساعت شروع بعضی از مشاغل (بویژه در تهران) نیز همینطور..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
5
دلیل زود شروع شدن مدارس صرفا والدین کارمند بوده و این فشار بی دلیل و ازار کودکان سالهاست بچه ها را از مدرسه و آموزش زده کرده است. بچه ها صبح اول وقت خواب آلوده امکان یادگیری مهارت هم حتی ندارند. حتما تغییر ساعت مدارس به نفع بچه ها خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
6
1
خوبه طرح خوبیه ولیییییییییییییییییی نمیشه چون هزینه زیادی برای خانواده ها داره هم باید یه فکری برای اول صبح تا 9 صبح بکنن و هم از اون طرف ناهار چی میشه؟ ملت همین که میتونن بچه ها بفرستن مدرسه شاهکار میکنن.
خندم میگیره از یه عده که میگن خانواده هایی که کار میکنن خودخواهن خوب اگه خانواده های اونا خودخواه نبودن اونا الان نبودن که نظر بدن ملت نمی تونن بچه بیارن میگن بده شرایط زندگی متاهلی سخته خیلی سخت همه با هم کار میکنن باز کم میارن
شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
5
بله. علی الخصوص کودکان ابتدایی. بینی و بین ا.. چند نفر از کسانی که رای منفی میدن بچه 6 7 ساله داشتن در تاریکی هوا بیدارش کنند و ببینند کودک چه اذیتی می شود که باید برود مدرسه!! ساعت شروع کلاسهای ابتدایی می بایست 10 یا حتا عصر باشد.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
3
باید یه تعادل کلی ایجاد بشه و بنظرم ساعت 8 از همش بهتره
ولی باز بحث کارمندان هم هست که خیلیا با خودشون مجبورن بچه ها رو سر کار برسونن
ساعت 8 به ویژه برای فصول سرد خوبه
یه نکته هم در خصوص کامنت خیلی از دوستان در رابطه با بحث سحرخیزی اینکه، سحرخیزی لزوما به معنای صبح زود از خواب بیدار شدن نیست و بنظرم خواب و استراحت کافی و مناسب مکمل سحرخیری نیز هست....
مجيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
2
مسلما تجربه و دانش ما به اندازه كشورهاي موفق مثل فنلاند در حوزه آموزش نيست. پيشنهاد من اينه كه از اونا الگوبرداري بشه بهتره تا بخوايم روش سعي و خطا رو پيش ببريم
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
6
بهتر است يكي از كشورهاي موفق دراين مورد را الگو قرار برهند
رضا پوربهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
6
با سلام
1- بنده با تغییر آغاز ساعت شروع مدارس ابتدایی موافق هستم
2- با بررسیها انجام شده محققان بر ساعت شروع کلاس‌ها در کشوهای آمریکا، کانادا، آلمان، سوئد، ایتالیا و انگلیس، امارات، ترکیه و ژاپن ، دانش‌آموزان به طور معمول رأس ساعت 8:30 الی 9 صبح درس را آغاز می‌کنند و بطور مشخص کشور های موفق در فراگیری علم و دانش میباشند
لذا با توجه به موارد فوق و نیز کاهش حجم ترافیک در شهرهای ایران ساعت 9 صبح زمان مناسبی خواهد بود.
میثاق .د
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
6
قطعا کم خوابی دانش آموزان در صبح هنگام و استرس زود برخاستن از خواب می تواند اثرات مخرب روحی روانی بر جای ندارد. البته با کمی دقت می توان روش کشورهای مترقی رو دید که چگونه در کلاس های روزانه فرزندان با این امر مواجه می شوند. نباید این کار رو ،رو بچه ها تجربه کرد بلکه باید تجربیات رو دید و بهترینش رو به کار بست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
6
این طرح نیاز به یک طرح مکمل داره و اون شناور شدن ساعت کاری کارمندان دولته.یعنی کارمندان اجازه داشته باشن صبحها تا یک یا دو ساعت دیرتر سر کار حاضر بشن و از اون طرف یک یا دو ساعت بیشتر در محل کار حضور داشته باشن.
پاسخ ها
میم.ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
اگه طرحهای تفریحی بزارن توو این ساعتها کاملا دو طرفه میشه،شما میتونین بچتون رو با خودتون ببرین مدرسه و تا ساعت 9 توو کلاسهای تفریحی یا ... شرکت کنه و اونی هم که نمیخواد از همون ساعت 9 بچشو ببره مدرسه
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
8
به نظر من 7.5 اصلا زمان خوبی برای بچه ابتدایی نیست و ذهن بچه آمادگی لازم برای جذب رو نداره .
جالب اینکه همه کارشناسان داخلی و خارجی هم به این نتیجه رسیدند ولی یادم هست که مشکل اصلی برای اجرایی کردن در سال گذشته این موضوع ساعت کار ادارات و پدر مادرها بود که اونم بیشتر شامل کلان شهرها و به خصوص تهران بود.
پیشنهاد بنده شروع مدارس ابتدایی 8.5 صبح باشه و اگر هم قابل اجرایی شدن در تهران نمی باشد حداقل در شهرستانها اجرایی بشه.
پاسخ ها
میم.ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
اگه طرحهای تفریحی بزارن توو این ساعتها کاملا دو طرفه میشه،شما میتونین بچتون رو با خودتون ببرین مدرسه و تا ساعت 9 توو کلاسهای تفریحی یا ... شرکت کنه و اونی هم که نمیخواد از همون ساعت 9 بچشو ببره مدرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
4
3
ساعت 8/30
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
3
مسائل آموزشی با نظرسنجی درست نمیشود اصل موضوع باید کارشاسی شود, در مورد آموزش سلیقه ای که نمیشود عمل کرد
میم.ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
8
بله حتما باید اینطوری بشه و یه مدت بصورت آزمایشی میتونن توو این ساعت 7تا 9 کلاسهای اختیاری تفریحی بذارن.
بچه نباید از مدرسه و علم و آموزش زده بشه
ناظر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
7
معلومه که هیچ ضرورنی ندارد ساعت 7/30 صبح این طفل معصوم ها اسیر شوند و از هرچه درس و مدرسه است متنفر شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
7
من کاملا موافقم
سیدا
Germany
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
2
موافق نیستم چون پدر و مادری که کارمند هستند و باید ساعت ۸ صبح در محل کار حاضر باشتد ، به مشکل برمبخورند
ساعت شروع مدارس باید قبل از شروع بکار ادارات باشه
اگه قراره مدارس ساعت ۹ صبح شروع بکار کنند باید ادارات ساعت ۱۰ شروع بکار کنند که ان هم مستلزم اینه که تا ساعت ۶ عصر ادارات ار کنند. که این هم چیز جالبی نیست . در زمستان ساعت ۶ عصر یک ساعت بعد از غروب افتاب هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
5
2
نوابغی که تحویل جامعه شدن ویا جمعیت با هوش متوسط مگر ساعت 9 بیدار می شدندند بله زمان فرق کرده اونطرف قضیه را در نظر بگیرید که وقت ناهارشون هست و...
چیستا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
6
در همه کشورهای پیشرفته ساعت شروع مدارس به خصوی در سن مقطع ابتدایی از ساعت 9 شروع میشه تا کارایی بیشتری داشته باشه

جالب ترم اینه که دروسی مثل ریاضی و فیزیک رو میندازن ظهر که ذهن بچه ها فعال تره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
7
با سلام
با تغییر ساعت کلاسهای ابتدایی موافقم. مگه پادگان هست که صبح به این زودی میفرستیمشون مدرسه
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
9
3
مخالفم. نباید بچه ها را از اول زندگی تنبل و تن پرور بار آورد.
سورنا
India
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
8
کاملا با 9 صبح موافقم به خصوص زمانی که هوا سرد وپربارشه و رفت وامد 7صبح واقعا سخته .ضمنا اکثر بچه ها با عجله راهی مدرسه میشن وبدون صرف صبحانه ویادگیری ندارن.اصلا درست نیست تمام بچه ها قربانی تعداد والدین کارمند باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
10
دل آدم میسوزه این طفل های معصوم را ساعت 6/30 بیدارکنیم خیلی خوبه اگرساعت 9 یا 10 شروع درس مدارس باشه به ویژه بچه های ابتدایی
ایلیا
Sweden
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
3
5
موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
8
9 صبح خیلی خوبه.
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
10
5
از سن 7 تا 14 سالگی سن تربیت شدن بچه است.
بچه تو این سن بایئد کمی سختی ببیند تا تربیت شود .پس ساعت 7 صبح بیدار شدن برای زندگی آینده اش لازم است چون کمی سختی میبیند
علی
Singapore
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
2
11
سلام. به شدت موافقم. اولا همیشه در مدرسه ها کلاسهای زنگ دوم بازدهی بیشتری داشت و کلاسهای اول صبح همه خواب بودن. یکی از بدترین خاطرات اینه که من صبح ها که تو مسیر مدرسه در حال چرت زدن بودم. واقعا بهم فشار می اومد.بعدم شروع از ساعت 7 صبح برای دهه شصت و هفتاد بود که مدارس دو یا سه شیفت بودن نه الان که فضای خالی هم دارن
برای تقویت حافظه چی بخوریم؟ رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید! خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس) گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است نگاهی به شادترین کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی) هوش اجتماعی مدیران چیست؟! لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس) رگبار شدید باران از فردا شروع می شود اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس)
وبگردی