فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۹۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۸
کد ۶۹۱۹۰۴
انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۱-۰۷-۱۳۹۸

کاهش احتمال ابتلای فرزندان به "اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی"

کاهش احتمال ابتلای فرزندان به

دانشمندان "موسسه بهداشت جهانی بارسلونا" اخیرا اظهار کرده‌اند احتمال ابتلای به "اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی" در کودک مادرانی که در طول دوره بارداری هر روز غذا‌های دریایی مصرف می‌کنند، پایین است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان اخیرا اعلام کرده‌اند مادران باردار با خوردن روزانه غذا‌های دریایی می‌توانند تاحدودی از ابتلای فرزندشان به اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی جلوگیری کنند.

اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی (ADHD) یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولا فرد توانایی دقت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و فرد از فعالیت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است. این اختلال با فقدان توجه، فعالیت بیش‌ازحد، رفتار‌های تکانشی یا ترکیبی از این موارد همراه است.

طی این مطالعه پژوهشگران موسسه بهداشت جهانی بارسلونا رژیم غذایی صد‌ها مادر در دوران بارداری و رفتار فرزندانشان را مورد بررسی قرار دادند. تحقیقات برخلاف توصیه‌های موسسه سلامت همگانی است، زیرا به گفته موسسه سلامت همگانی مادران نباید در هفته بیش از دو وعده ماهی روغنی بخورند، زیرا می‌تواند سمی باشد، اما طی این مطالعه پژوهشگران به نتیجه دیگری رسیدند.

طی این مطالعه پژوهشگران دریافتند کودکان هشت ساله مادرانی که در هفته چهار وعده غذا‌های دریایی مصرف می‌کردند، ۱۶ درصد نمرات بهتری نسبت به دیگر کودکان در تست‌های اختلال توجه کسب کردند و این در حالی بود که فرزندان مادرانی که هر روز هفته غذا‌های دریایی مصرف می‌کردند عملکردی ۲۴ درصد بهتر از دیگر کودکانی که مادرانشان تنها یکبار در هفته غذا‌های دریایی مصرف میکردند، نشان دادند.

محققان پس از بررسی‌ها اظهار کردند مادرانی که روزانه غذا‌های دریایی مصرف می‌کردند احتمال ابتلا فرزندانشان به اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی بسیار پایین بود. محققان گفتند، ماهی‌های روغنی مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال خالی مفید هستند، زیرا این ماهی‌ها سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که به ساختار مغز در رحم کمک می‌کنند.

دکتر "جوردی ژولز" (Jordi Júlvez) پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: مصرف غذا‌های دریایی در سه ماهه اول بارداری تأثیر به سزایی بر عملکرد مغز دارد. ماهی‌های روغنی حاوی اسید‌های چرب اشباع نشده امگا ۳ (PUFAs) هستند که در تشکیل ساختار مغز نقش مهمی دارند.
 
دوکوساهگزائنوئیک اسید (Docosahexaenoic acid) و ایکوساپنتانوییک اسید (Eicosapentaenoic acid) مهمترین اسید‌های چرب اشباع نشده امگا ۳ هستند که در تشکیل ساختار عصبی مغز نقش مهمی دارند و غذا‌های دریایی منبع غنی از هر دو اسید مهم هستند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: فرزندان ، بیش فعالی
ارسال به دوستان
جنگلی‌ترین کشورهای قاره اروپا کدامند؟ (+ اینفوگرافیک) اسرار سکونت هزار ساله در شهر زیرزمینی «قدبرا» الیگودرز قانون ۲۰ درجه برای کولر گازی چیست؟ روشی جدید برای درمان افسردگی ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران «کمی مفهومی» است کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده