فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۸۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۸-۰۲-۱۴۰۰
کد ۷۸۱۶۵۴
انتشار: ۱۹:۱۶ - ۰۸-۰۲-۱۴۰۰

محققان: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، هر روز قارچ بخورید

محققان: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، هر روز قارچ بخورید

مطالعه جدید محققان انستیتوی سرطان پنسیلوانیا که در مجله "Advances in Nutrition" منتشر شده، نشان می‌دهد که مصرف منظم انواع قارچ، با کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان همراه است.

به گزارش دویچه وله، در این تحقیق جدید که شامل بررسی ۱۷ مطالعه مرتبط با سرطان از سال ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ بود، محققان با مطالعه بر روی بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی، رابطه بین مصرف قارچ و خطر ابتلا به سرطان را بررسی کردند.

انواع مختلف قارچ سرشار از ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. یافته‌های این تیم تحقیقاتی نشان می‌دهد که افرادی كه روزانه ۱۸ گرم از انواع قارچ می‌خورند، در مقایسه با کسانی که به این ماده غذایی علاقه‌مند نیستند، ۴۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

ارسال به دوستان
ترافیک سنگین در هراز و جاده های منتهی به تهران/ مه‌گرفتگی در جاده‌های شمالی عکس یادگاری یک خانوادۀ اهوازی در دوران قاجار آمار دانشجویان هرسال کمتر از پارسال/ چرا دانشگاه‌ها خلوت تر شده اند؟ «یک تریلیون دلار» دقیقا چقدر است؟ تلاش برای فهم ثروت حیرت‌انگیز ایلان ماسک داستان «ناو جنگی برادوی»؛ چاره ای برای دامن تنگ زنان نیویورکی! (+عکس) راز جدیدی که فاش شد؛ «شست‌وشوی شبانه مغز» چیست؟ تصویری که ادعای تیزبینی شما را به چالش می کشد؛ تفاوت ها کجا پنهان شده اند؟ زن خیانتکار ، قتل و آتش زدن همسرش را به گردن مردی انداخت که با او ارتباط داشت استایل سنتی مهتاب ثروتی در اکران «بی عاطفه» (+عکس) کدام استان‌ها بیشترین مرگ ناشی از سرطان را دارند؟ آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و دو امارات آزادسازی دارایی‌های ایران را تکذیب کرد ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد ۱۱ نشانه‌ای که می‌گویند فشار خون شما به مرز خطر رسیده خیز گروسی برای دبیرکلی سازمان ملل