فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۹۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۹-۰۴-۱۴۰۰
کد ۷۹۱۴۹۹
انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۹-۰۴-۱۴۰۰

بعد از بیدارشدن شکلات بخورید

بعد از بیدارشدن شکلات بخورید
در واقع گروهی از محققان بین‌المللی کشف کردند که مصرف شکلات طی زمانی خاص بعد از بیدارشدن از خواب موجب ارتقاء سلامت می‌شود.
تصور بر این بوده است که خوردن شکلات در وعده صبحگاهی احتمالا مسیری سریع‌السیر در رسیدن به چاقی است، اما نتایج تحقیق جدید نشان داده است که ایده‌ای سالم‌تر از آن است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سيما، محققان بیمارستان Brigham and Women’s بوستون ایالات‌متحده می‌گویند: با تعویض تخم‌مرغ و بیکن با مقداری شکلات، شاهد سوزاندن چربی بیشتر و کاهش سطح قند خون در طول روز خواهید بود.
 
در واقع گروهی از محققان بین‌المللی کشف کردند که مصرف شکلات طی زمانی خاص بعد از بیدارشدن از خواب موجب ارتقاء سلامت می‌شود.
 
در این تحقیق، ۱۹ زن که روزانه یک ساعت بعد از بیدارشدن از خواب ۱۰۰ گرم شکلات مصرف می‌کردند، مورد بررسی قرار گرفتند. این گروه همچنین مصرف مقداری شکلات یک ساعت قبل از خواب را نیز ارزیابی کردند. سپس افزایش وزن و دیگر موارد در افرادی که شکلات مصرف نمی‌کردند را با این افراد مورد مقایسه قرار دادند.
 
اگر هر روز شکلات بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟
 
نتایج این تحقیق نشان داد، مصرف شکلات در زمان‌های ذکر شده موجب افزایش وزن در این زنان نشد و مصرف شکلات در هر زمانی بر اشتهاء فرد، تعادل میکروبیوم و کیفیت خواب آنان تاثیرگذار بود به همین دلیل، به نظر می‌رسد یک ظرف حاوی غلات شکلاتی در وعده صبحانه، گزینه خوبی برای سوخت‌وساز بدن باشد.
 
محققان دریافتند خوردن شکلات در وعده صبحگاهی موجب چربی‌سوزی خواهد شد و سطح گلوکز خون را کاهش داده در نتیجه اقدامی اساسی برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت است. خوردن شکلات قبل از خواب شبانه نیز منجر به تغییر در استراحت و متابولیسم بدن در روز بعد خواهد شد.
 
دانشمند علوم اعصاب و محقق این تحقیق فرانک آ. جی. ال. سچیر، اظهار کرد: نتایج این تحقیق نه فقط مصرف چه چیزی، بلکه زمان مصرف را که بر متابولیسم فیزیولوژیکی موثر بر تنظیم وزن تاثیر دارند را نیز برجسته کرده است.
 
مارتا گارئولت، دیگر محقق این تحقیق گفت: «وزن شرکت‌کنندگان این تحقیق با دریافت کالری تغییر نکرد و نتایج نشان می‌دهد که شکلات میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد همچنین در این تحقیق نیز با خوردن شکلات شاهد کاهش گرسنگی، کاهش اشتها و میل کمتر به مصرف شیرینی مانند تحقیقات گذشته بودیم.»
 
شایان‌ ذکر است، این نتایج حاصل تحقیقات مرتبط با زنان در دوران یائسگی است.
 
نتایج این تحقیق در نشریه The FASEB منتشر شده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
رئیس جمهور را کنار گذاشتند؛ در کاخ سفید چه می‌گذرد؟ / افشاگری نویسنده روس از به حاشیه راندن ترامپ / نشست‌های سری ونس و روبیو برای خروج از جنگ ایران آلومینیوم در اوج 7 هفته‌ای/ بن‌بست هرمز بازار فلزات را نگران کرد از خط خطی های گالیله تا عکس سیاهچاله؛ معجزه شاهکارهای نجومی! (تصویری) حمایت برد پیت برای استفاده از هوش مصنوعی به‌ عنوان یک ابزار و نه جایگزین هنرمندان ایران رتبه 24 جهان در رشد اقتصادی طی 25 سال گذشته شد تصادف در جاده چالوس/ یک کشته و ۵ مصدوم نویسنده «بازی تاج و تخت»: پیر شدن اصلا لذت‌بخش نیست برای نقاش کارت‌پستال‌ها ؛ نگاهی به آثار مهم کاتوزیان مرگ سالانه ۷۰ هزار نفر بر اثر تصادفات و آلودگی هوا اوباما میزبان یک پادکست معرفی کتاب شد پزشکیان: معیشت مردم باید دغدغه اصلی نظام باشد جدیدترین مستند مانی حقیقی درباره چیست؟ مقام یمنی: ما هرگز درهای گفتگو و مذاکره با عربستان را نبستیم تصادف مرگبار پژو و تیبا/ ۲ کشته و ۲ مصدوم حداقل دستمزد در سال ۹۰ برابر ۷.۲ گرم طلا بود، امروز برابر با یک گرم