فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۰۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۴-۰۸-۱۴۰۰
کد ۸۰۹۶۸۰
انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۴-۰۸-۱۴۰۰

بهترین شیر برای کودکان

بهترین شیر برای کودکان
محققان، نخستین‌بار، چاقی، ترکیب بدن، فشار خون و نشانگرهای زیستی کودکان را به‌طور جامع اندازه‌گیری کردند تا اثر مصرف لبنیات بر آن‌ها را زیر نظر بگیرند.

محققان درباره تاثیر مصرف لبنیات پرچرب یا کم‌چرب بر سلامت کودکان توضیح دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نتایج مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که لبنیات پرچرب به اندازه لبنیات کم‌چرب، برای کودکان، مفید هستند.

نتیجه تحقیقات دانشگاه ادیت کووان استرالیا نشان می‌دهد که توصیه‌های بهداشت عمومی فعلی درباره استفاده کودکان بالای ۲ سال از محصولات لبنی کم‌چرب، ممکن است نیاز به تجدید نظر داشته باشد.

در این مطالعه، در یک دوره سه ماهه، ۴۹ کودک سالم ۴ تا ۶ ساله به‌طور تصادفی به‌جای لبنیات معمولی، لبنیات کم‌چرب یا پرچرب دریافت کردند.

محققان، نخستین‌بار، چاقی، ترکیب بدن، فشار خون و نشانگرهای زیستی کودکان را به‌طور جامع اندازه‌گیری کردند تا اثر مصرف لبنیات بر آن‌ها را زیر نظر بگیرند.

پروفسور ترز اوسالیوان، سرپرست گروه تحقیق، در این‌باره می‌گوید: «یافته‌ها تفاوت قابل توجه بین چاقی یا سلامت قلب و عروق در دو گروه نشان ندادند.»

او افزود: «قبلا تصور می‌شد که کودکان خردسال به‌دلیل میزان کمتر چربی‌های اشباع‌شده و چگالی کمتر انرژی، بهتر است از محصولات لبنی کم‌چرب استفاده کنند تا به نوبه خود، به جلوگیری از چاقی و خطر مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی، کمک کند؛ اما نتیجه مطالعه ما نشان می‌دهد که کودکان سالم می‌توانند با خیال راحت، محصولات لبنی پرچرب را بدون نگرانی از چاقی یا اثر نامطلوب قلبی، مصرف کنند.»

محققان با در نظر گرفتن نتایج فعلی و تحقیقات قبلی، اذعان دارند که تجدید نظر در آینده درباره دستور برنامه غذایی، باید توصیه کند که کودکان بالای ۲ سال می‌توانند از لبنیات پرچرب یا کم‌چرب، استفاده کنند.

ارسال به دوستان
نکات حسین موسویان درباره توافق ایران و آمریکا: تندروهای تهران و واشنگتن برای جلوگیری از اجرای آن متحد می شوند/ از "بده بستان های بزرگ" نهراسید رویترز : امارات 20 میلیارد دلار از دارایی های ایران را آزاد می کند/ قسط اول پرداخت شد: 3 میلیارد دلار پاسخ قالیباف به ترامپ: باید بدون هیچ بهانه‌ای به تعهدات داده شده، عمل شود گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد