۰۱ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۳-۰۷-۱۳۸۸
کد ۸۵۳۴۵
انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۳-۰۷-۱۳۸۸

نگاهي متفاوت به رفتار احمدي نژاد و اوباما در سخنراني هاي همديگر

با توجه به شعارهاي دو طرف كه مبتني بر حسن نيت و دوستي است ،‌ انتظار طبيعي بود كه هر كدام از آنها به هنگام سخنراني ديگري ،‌در سالن مجمع عمومي حضور داشته باشد.
عصرايران - هم محمود احمدي ن‍ژاد در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني كرد و هم باراك اوباما ، رئيس جمهور آمريكا.
اوباما ، پيشتر گفته بود كه دست دوستي اش به سوي ايران دراز است به شرط اين كه اين ، دستش را مشت نكند.
احمدي نژاد نيز در بدو سفرش به نيويورك در پاسخ به سوالي درباره رابطه با آمريكا گفت:"هر كس صادقانه دست دوستي دراز كند ملت ايران آن را به گرمي خواهد فشرد."

از ابتداي سال جاري نيز ، دو كشور علامت ها و پيام هاي آشكار و پنهاني را به يكديگر فرستاده اند كه از جمله مي توان به ارسال دو نامه محرمانه اوباما به مقامات ارشد ايران -كه خبرش نيز منتشر شد و تكذيب نشد - اشاره كرد.
در دوران حوادث بعد از انتخابات نيز ،‌ در حالي كه برخي كشورهاي اروپايي ، مواضع تندي عليه ايران گرفتند و حتي تهديد به خروج دسته جمعي سفرايشان از ايران نيز كردند ( و هيچگاه اين تهديد عملي نشد) ،‌دولت اوباما ، سياست محتاطانه اي در پيش گرفت و سعي كرد طوري موضع گيري كند كه هم معترضان را از خود نرنجاند و هم ،‌زياد سر به سر دولت احمدي نژاد نگذارد.

جالب اين جاست كه رسانه هاي حامي دولت نيز كه تا پيش از اين ، همواره مذاكره با آمريكا را گناه كبيره مي دانستند ،‌ اين بار در خبري هماهنگ به نقل از يك موسسه نظرسنجي بين المللي كه آن را "معتبر"‌خواندند ، اعلام داشتند كه 62 درصد مردم ايران طرفدار رابطه با آمريكا هستند.

دولت اوباما نيز با پيش كشيدن ديپلماسي بوئينگ بار ديگر از برقراري ارتباط ديپلماتيك سخن گفت .
برژينسكي نيز اخيراً در اظهار نظر بي سابقه اي تصريح داشت كه بايد جلوي حمله نظامي اسرائيل به ايران را گرفت و اگر هواپيماهاي اسرائيلي براي حمله به ايران ، از فراز آسمان عراق بگذرند ،‌بايد حتي به بهاي ساقط كردن شان ،‌ مانع از حمله به ايران و پيچيده تر شدن اوضاع شد و .... .

همه اين ها ،‌نشانه هايي هستند از اين كه در پشت پرده روابط ايران و آمريكا ،‌اتفاقاتي در حال رخ دادن است .
البته ناگفته نماند كه در كنار اين علائم مثبت ، همچنان ادبيات تهديد آميز آمريكا نيز هر چند كمرنگ تر از گذشته ،‌سرجاي خود باقي است اما بايد گفت كه شرايط براي گفت و گو بين تهران و واشنگتن ، هر چند نه ايده آل ،‌بلكه بهتر از گذشته است .
در چنين شرايطي دو رئيس جمهور ايران و آمريكا ،‌ در مهم ترين نشست بين المللي در مهم ترين سازمان جهاني حضور مي يابند و سخنراني مي كنند.
با توجه به شعارهاي دو طرف كه مبتني بر حسن نيت و دوستي است ،‌ انتظار طبيعي بود كه هر كدام از آنها به هنگام سخنراني ديگري ،‌در سالن مجمع عمومي حضور داشته باشد.
از اين رو وقتي اوباما ، در سازمان ملل سخنراني مي كرد،‌ احمدي نژاد ، همان كاري را كرد كه انتظار مي رفت؛ او طبق آنچه در باب حسن نيت و آمادگي براي شنيدن و مذاكره ، گفته بود ،‌ به هنگام سخنراني اوباما به سخنان او گوش داد.

بنابراين آنچه از رئيس جمهور ايران سر زده ،‌امري است كه با توجه به شرايط موجود ،‌منطقي و طبيعي بوده است.

اما بعد از سخنراني اوباما ، هنگامي كه نوبت به احمدي نژاد رسيد ،‌ رئيس جمهور آمريكا كه آن همه دم از حسن نيت و دست دوستي و اين قبيل مسائل مي زد و "تغيير"‌را شعار اصلي اش قرار داده است ،‌ در سالن محل سخنراني حاضر نبود تا بدين ترتيب دوگانگي در حرف و عمل اش را ثابت كند و ترديدهاي جدي درباره نيات واقعي آمريكا درباره گفت وگو با ايران پديد آورد.

از اين رو ، اگر قرار باشد اقدام يكي از دو رئيس جمهور مورد انتقاد قرار بگيرد ،‌ واقع گرايانه بايد گفت كه اين تصميم اوباما براي عدم حضور بود كه محل نقد و نكوهش است.

با اين حال متاسفانه ديده مي شود كه برخي رسانه هاي داخلي ،‌ قضيه را معكوس مي بينند و بر احمدي نژاد خرده مي گيرند كه چرا پاي سخنان اوباما نشست ولي اوباما اقدام متقابل نكرد؟ اين در حالي است كه اگر بر سبيل انصاف و ملي گرايي به موضوع نگاه كنيم ،‌بايد تيغ تيز انتقادات مان را متوجه اوباما كنيم كه برغم شعارهاي دهان پركن اش مبني بر تغيير ،‌ رفتاري داشت دقيقاً مانند رفتار سلف اش جرج بوش.

البته وقتي روز جمعه ،‌ نخست وزير اسرائيل  در مجمع سازمان ملل سخنراني كرد و نمايندگان كشورهاي حاضر در پايسخنراني احمدي نژاد را نكوهش كرد كه چرا خجالت نكشيده و به سخنراني احمدي نژاد گوش كرده اند ،‌ كاملاً مشخص شد كه  قضيه از كجا آب مي خورد و اوباماي مدعي تغيير تا چه اندازه تحت تاثير لابي اسرائيل است كه حتي نمي تواند به شعار خودش نيز پايبند باشد.
احمدي نژاد ، اگر سخنراني اوباما را ترك مي كرد و اوباما نيز در سخنراني او حاضر نمي شد ،‌  اين ذهنيت پديد مي آمد كه چون احمدي نژاد فرصت سوزي كرده و چراغ سبزهاي اوباما را درنيافته است ،‌رئيس جمهور آمريكا نيز در سخنراني او حاضر نشده است ،‌اما اكنون ،‌ هزينه عدم حضور اوباما به پاي خود او نوشته شده و نه به حساب ايران.

از سوي ديگر ، برخي منتقدان احمدي نژاد مي گويند كه اگر چنين اتفاقي در دوران رياست جمهوري خاتمي رخ مي داد ،‌حتماً‌ كفن پوشان فرياد برمي آوردند كه عزت مان لكه دار شد و ذليل شديم و چنين و چنان شد!
اين منتقدان ، البته راست مي گويند زيرا كفن پوشان سياسي كه از معضلات و آفت هاي نظام سياسي ايران هستند ،‌ اساساً ‌با كارها كار ندارند،‌بلكه دوستي ها و دشمني هاي آنان ، مبتني بر افراد و اشخاص است .

اين مشكل ،‌البته فقط در طيف موسوم به كفن پوشان وگروه هاي فشار وجود ندارد و بلايي است كه دامنگير تقريباً همه جناح ها و فعالان سياسي و رسانه اي است ؛ مثلاً‌ حاميان اصلي دولت ،‌ هر كاري ولو خطا ،‌از احمدي نژاد سر بزند ،‌با هم از او تمجيد مي كنند و هر كاري ولو مثبت  كه توسط خاتمي و موسوي و كروبي صورت پذيرد ،‌ در نظرشان كفر مطلق است.
در جناح مقابل هم وضع مشابهي حاكم است ،‌از نظر آنان اقدامات مثبت احمدي نژاد هم بايد به گونه اي منفي تفسير شود و خطاهاي خودي هايشان هم بايد با ادبيات حمايت گونه مورد توجه قرار گيرد.

به موضوع اصلي بر مي گرديم و بحث را خاتمه مي دهيم ؛‌درست است كه اگر ماجراي اخير در دوران خاتمي رخ مي داد ،‌چه بلاها كه بر سرش نمي آوردند و چه انگ ها كه به او نمي زدند ولي آيا قرار است همان سياست ناصواب را ما نيز تكرار كنيم؟!
در آن زمان به خاتمي انگ مي زدند و اكنون نيز به احمدي ن‍ژاد!‌ فقط جاها عوض شده است. آيا آنها كه خاتمي را مي آزردند ، كار خوبي مي كردند؟

پاسخ قطعاً‌منفي است و البته اين سوال و جواب بر شرايط فعلي هم صدق مي كند و مخالفت سياسي با يك فرد نمي تواند و نبايد مانع از حق بيني باشد.

اگر در آن زمان گروهي تندرو ، ‌نماينده ايران در مجامع بين المللي را تضعيف مي كردند ،‌قرار نيست امروز ،‌همان ماموريت توسط گروه هاي مقابل صورت گيرد؛ ‌اي كاش ياد بگيريم كه دعواهاي جناحي داخلي مان را به عرصه حيثيت و منافع ملي مان در خارج از كشور و در مجامع بين المللي نكشيم!

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
آ قربون آدم چیز فهم .... مهم منافع ملی است .. ممنون از این مقاله جالبتون ...
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
تحلیل منصفانه وخوبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
به عنوان اصلاح طلب با تفسیرتون موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
از تحلیل واقع بینانه و بدون حب و بغض شما واقعا ممنونم .
ناشناس
Australia
۱۷:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
بازم خدا رو شکر یک بار در مورد احمدی نژاد بیطرفانه و بدون تعصب قضاوت کردید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
مقاله منصفانه بود مشکل حال کشور را خوب بیان کردید.از سایت خوب و بی طرفتون هم تشکر می کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
خوب حالتون رو گرفتن
خیلی خوشم اومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
منصفانه و به دور از تعصب.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
واقعا اي كاش ياد بگيريد كه دعواهاي جناحي داخلي مان را به عرصه حيثيت و منافع ملي مان در خارج از كشور و در مجامع بين المللي نكشيد!

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
نمردیم و یه تحلیل خوب و به دور از تعصب از عصر ایران دیدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
آفرین به شما بلکه 1000 آفرین به شما و حتی بیشتر و بیشتر
ناشناس
Netherlands
۱۸:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
منصفانه و بر محور منافع ملی نوشتید .ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
انصاف و داوری بر معیار حق و حقیقت جویی ، گوهر کمیاب این روز هاست . تحلیل شما بر انصاف استوار بود . درود بر شما . این رویه را ادامه دهید وبه اخم ها و ترشرویی ها اعتنا نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
گرگ(آمریکا) اگر از در دوستی وارد بشه خطرناک تره! باید خیلی ترسید!
باور کنید باید بیشتر بترسیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
به این میگن صداقت و پاکی،چیزی که تقریبا در کمتر سایتی دیده میشود.
آفرین بر شما که منافع ملی برایتان از هرچیز مهمتر است.
ناشناس
-
۲۰:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
ایول! خیلی خیلی خوب! عالی بود تفسیرتان. من که کاملا با شما موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
این تحلیل و این نظرات نشون میده که مردم می فهمند که کدوم مطلب منصفانه و چه مطلبی مغرضانه هست. ولی نمیدونم چرا به قول همین تحلیل هنوز هر کسی ساز خودشو میزنه. خداییش ببینید چقدر لذت بخشه انصاف.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
میخواستم نظر شما و کاربران را در مورد ترک جلسه سخنرانی هنگام نطق آقای احمدی نژاد توسط میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان را بدانم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
... اصلا مقاله ی منصفانه ای نیست و بسیار بچگانه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
این بار حرف حق زدید
ناشناس
Netherlands
۲۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
لعنت خدا بر این کفن پوشان تهی مغز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
فارغ از مقاله ی شما...آن دوستی که گفت:باازم خدا رو شکر یک بار در مورد احمدی نژاد بیطرفانه و بدون تعصب قضاوت کردید! باید عرض کنم شرمنده که مانند کیهان نمی شود مداح احمدی نژاد بود.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
دم شما گرم
جدا حال کردم
خودم هم روشن شدم
من خودم به احمدی نژاد خرده گرفتم که چرا سر سخنرانی اوباما نشسته ولی مقاله ی واقع بینانه و بیطرف شما جدا ببه من کمک کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۳
0
0
آفرین موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
من به عنوان یک شهروند عام ایرانی بر خودم فرض میدونم که از نویسنده ی این سطور تشکر کنم؛ چرا که انصاف حلقه ی گمشده ی پایگاه های خبری (از هر دو جناح) در این ایامه. من به بقیه ی دوستانی که این خبر رو خوندن و با نظر بنده موافقند توصیه میکنم که نظری شبیه نظر من بنویسن تا تشویقی باشه برای این سایت و انشاءالله بقیه ی سایت های خبری.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
خیلی قشنگ بود
نظرم نسبت به سایتتون صدچندان بهتر شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
منم مثل همه تشکر تشکر . اما یه نکته راجع به شما مطبوعاتی های داخل .
فکر می کنید با این اطلاع رسانی های بسیار ضعیف ما می تونیم در مقابل هجمه کثیف دشمنانمون مقاومت کنیم. یه مثال خوب همین سفر رییس محترم جمهور به آمریکا. شما یه سر به سایت ها بزن. اخبار 4 روز اخیر تلویزیون رو ببینید. اصلا نوع نگاه و نحوه خبر رسانی ما با دهه 60 هیچ تغییری نکرده. در صدا و سیما که اوضاع خیلی خراب تره. من از موقعه ای که یادمه آقای حیاتی و بابان و سایر همکارانشون دارن به همین شیوه خبر میدن . به جز تیتراژ اول برنامه های خبری ما انصافا کجای اخبار ما تغییر کرده. فکر می کنم باید به فکر تحول اساسی باشیم. بابا دیگه توی دهات ما هم کسی سراغ تلویزیون نمیره. هی حالا بگید ماهواره ممنوعه. مگه میشه جلوی تکنولوژی رو گرفت. باید از تکنولوژی به نفع خودمون استفاده کنیم.
شاید نظرم هیچ ربطی به تحلیل شما نداشته باشه اما دیدم فقط این خبر ارزشش رو داره که نظرم رو زیرش بنویسم. شما هم اگه با من موافقین بی زحمت این نظر رو به طور جدی نقد و صاف کنید و پی گیری.
یا علی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
دست اعضاء سايت عصر ايران درد نكند
چون اين دفعه را منصفانه نوشتي
پاينده باشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
تحليل جالب ومنطقي بود .خداكند سياستبازان(سياستمداران) ما بتوانند به اين نكات توجه كنند ومنافع ملي رابرمنافع شخصي وتشكيلاتي ترجيح دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
مشاهده سالن خالي درهنگام سخنراني احمدي نژاد و اعتراضات بي سابقه درمقابل سازمان ملل برعليه حضور وي جز شرمندگي وخجالت براي امت دست آورد مثبتي نداشت0
ناشناس
United States of America
۰۸:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
نمی دانم. در این مملکت حتی یک مقاله ساده هم با هزار پس زمینه و پیش زمینه و مصلحت و احتیاط نوشته میشود، اما:
به دور از تعصب و تنگ نظری : اگر نویسنده این مقاله جای اباما بود و قصد داشت فقط منافع مردم ایران را در نظر بگیرد (و نه منافع مردم امریکا را) نمی توانست بنشیند و آن سخنرانی را گوش کند. کسی که به همه مردم جهان درباره تقریبا همه چیز راست نگفنه و به همه هم اتهام و افترا میزند.
(در ضمن:حتما میدانید که چکیده یا abstract همه سخنرانی ها قبلا به اطلاع همه اعضا میرسد و البته بعضی افراد این چکیده را یه دبیرخانه نمیدهندکه نشانه نوعی بی اعتنایی است. افرادی نظیر قذافی و غیره در واقع به نوعی تخلف میکنند. )
ناشناس
-
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
یک بار دیگه مطمئن شدم جانب انصاف را رعایت می کنید. امیدوارم رسانه های دیگه ایرانی این شیوه بحث و قضاوت را یاد بگیرند و از تعصب به بهانه های مختلف دست بردارند.
ناشناس
Malaysia
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
ممنونم از مطلبتون ولی سخنرانی احمدی نژاد شنیدن نداره چون قبل از سخنرانی اش معلومه چی می خواد بگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
شعار اباما تغییر برای آمریکا بود نه برای ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
تحليل بسيار بي طرفانه و منطقي بود
فقط عصر ايران
ناشناس
Netherlands
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
چه عجب كمي داريد به عقل مياين !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
مسلما اين وظيفه رسانه هاست كه نقد بجا و تمجيد بموقع سطح فرهنگ جامعه را در تشخيص و قضاوت درست مسائل هدايت كنند كه گاهي بنظر ميرسد مردم بهتر از رسانه ها تشخيص ميدهند و عمل ميكنند حرف و حركت درست درهمه جا شايسته و پسنديده است وبايد به گرمي از آن استقبال شود حتي اگر از جانب دشمن باشد l
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
اگر همیشه با این نگاه منطقی و عادلانه قضاوت می کردید خیلی عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
من نوید یک اصلاح طلب با تحلیل شما موافقم.

ممنون از سایتتون که به جای تعصب از منطق استفاده میکنه.

البته یک نکته هست که احمدی نژاد به انکار هولوکاست پرداخته.
مثل این میمونه که اوباما 8 سال دفاع مقدس مارو زیر سوال میبرد و میگفت اصلا چنین چیزی وجود نداشته.ایا باز هم باید احمدی نژاد پای حرفهاش میشست؟؟؟

بازم از تحلیل منطقی شما ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
تجربه ثابت كرده سفارتخانهاي امريكا در ديگر كشورها مجري اصلي كودتاهاي نرم و كودتاهاي نظامي بوده اند.
اميدوارم در ايران هيچ نهاد به نام سفارتخانه آمريكا باز نشه يا اگر شد تحت نظارت شديد اطلاعات باشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
با تشکر از این دیدگاه منصفانتان
یادمان باشد که اینجا ایرات است و ما ایرانی مبادا تف سربالا بیندازیم
ناشناس
-
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
من از مخالفین شما هستم ولی واقعا منصفانه بود حتی ذره ای شیطنت هم الحمدالله نبود!ولی ای کاش همه مطالبهایتان اینگونه می بود تا نام سایت عصر ایران برازنده شما می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
تحليل خوبي بود. متاسفانه بدخواهان ايران زياد هستند. همه جناههاي سياسي بايد در درجه اول حواسشان هوشمندانه به منافع ملي باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
من هم به عنوان كسي كه به احمدي نژاد راي داده كاملا با مطلب شما موافقم و اميدوارم فضاي سياسي كشور ما به همين صورت شود برادرانه و دوستانه نقد شويم و نقد كنيم كه راه سرافرازي ما همين است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
باتشكر اگرهمه مابه اين صورت فكروعمل نمايم ايران وايراني سربلندمي شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
بالاخره شما هم به یک تحلیل درست اقدام کردید ! امیدوارم همیشه منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح دهید نه یک بار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
مثل اكثر تحليل هاي عصر ايران منطقي و دور از تعصب. دست مريزاد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
ازمقاله تون لذت بردم کم کم دارم مشتری تون میشم چون ازشعارزدگی ولجاجت وبی انصافی درسایتتان خبری نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
تفسیر بسیار خوب و منصفانه بود . با سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
ای کاش آقای اوباما نظرات ما ایرانیان را میدانست و به نادرستی عملش پی می برد و همچنین تمامی سایتهای ضد ایران که به اسم دوستی دم از رفاقت می زنند دیگه چه توجیهی از این رفتار غیر منطقی خودشان دارند . من که همیشه دلم برای کشورم می تپد باور کنید وقتی پیام اقای احمدی نژاد را گوش می کردم غرق غرور ملی شدم ولی باز هم بگم که ما خیلی مظلومیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
در فضای انکار واقعیت ها . چنین مقاله ها یی ارزشمند است. دست شما درد نکند .
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
آفرین
به این میگن تحلیل بی طرفانه و دلسوزانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
چه عجب ... بالاخره یه تحلیل منصفانه بدون حب و بغض های احمقانه سبز و قرمز و نارنجی و...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
حدیثی از پیامبر گرامی اسلام ، مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند .
ناشناس
Italy
۱۸:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
من خيلي وقت است كه سايت شما را مي بينم و خيلي از دوستان از بي طرف بودن سايت شما حرف مي زنند در صورتي كه خودمونيم اولين باري است كه انگشت اتهامتون رو از روي احمدي نژاد برداشتيد!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
چی میشه همیشه اینجوری باشین ومثل اوباما تحت امر دیگران نباشین،اگر خودتون باشین سایتتون زیباتره ،ازاین سایت دراین لحظه نه بوی باروت میادنه بوی دیگر بلکه بوی انصاف میاد.ع-ع
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
بابا دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
برای اولین بار دم عصر ایران گرم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
واقعیت همین است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۴
0
0
واقعا منصفانه بود.خوشحالم که جنبه های مثبت رو هم میبینید.اینطوری منفیها هم برای ما پذیرفته تر میشه.
وبگردی