فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۷۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۰-۱۱-۱۴۰۱
کد ۸۷۹۳۱۳
انتشار: ۱۳:۲۰ - ۳۰-۱۱-۱۴۰۱
توصیه محققان کانادایی؛

با کاهش ۱۵ ماده غذایی مصرف نمک را کم دهید

با کاهش ۱۵ ماده غذایی مصرف نمک را کم دهید
دریافت سدیم بیش از حد، یک عامل خطر برای فشار خون بالا و بیماری قلبی است.

محققان کانادایی در بیانیه‌ای اعلام کردند ۱۵ گروه غذایی که در مصرف سدیم رژیم غذایی نقش دارند، بیش از ۵۰ درصد از کل سدیم دریافتی را برای بزرگسالان تشکیل می‌دهند. پیتزا، نان‌ها، غذاهای سرد، سوپ و بوریتوها پنج عامل اصلی در افزایش مصرف سدیم هستند.

در صدر این لیست پیتزا با ۵.۳ درصد از کل سدیم دریافتی رژیم غذایی قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول ها با ۴.۷ درصد قرار دارند.

سپس غذاهای سرد و گوشت‌های پخته شده با ۴.۶%؛ سوپ با ۴.۴٪؛ بوریتو و تاکو با ۴.۳%؛ تنقلات شور با ۴.۱%؛ و طیور ۴% قرار دارند.

نیمه انتهایی لیست که بین ۱.۵ تا ۳.۱ درصد سدیم مصرفی را شامل می‌شود، پنیر؛ غذاهای همراه با پاستا؛ برگر؛ غذاهای مخلوط گوشت؛ کوکی ها، براونی ها و کیک‌ها؛ بیکن و سوسیس؛ سبزیجات؛ و ناگت مرغ هستند.

برای این مطالعه، محققان دانشگاه تورنتو از داده‌های نظرسنجی سلامت ایالات متحده برای سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ استفاده کردند. در این نظرسنجی از پاسخ‌دهندگان خواسته شد آنچه را که خورده‌اند گزارش کنند.

به گفته نویسندگان این مطالعه، کمپین‌های آموزشی و برچسب‌گذاری مواد غذایی برای ترغیب مردم به کاهش مصرف نمک تأثیر کمی داشته است.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کنند مصرف سدیم را محدود کنید تا خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی کاهش یابد.

ارسال به دوستان
اوسمار فردا جمعه راهی ایران می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی: پاسخی به آمریکا می‌دهیم که در تاریخ ثبت شود / آمادگی بالای نیروی‌های مسلح در خارک حادثه در پنتاگون و تخلیه چند طبقه از ساختمان این وزارتخانه برای اولین بار تعداد زیاد ستاره‌های موسیقی در جام جهانی 2026 ؛ شکیرا، مدونا ، کیتی پری ، گروه بی‌تی‌اس و ... معاون ترامپ: نتانیاهو در ارتباط با ایران دچار اشتباهاتی شده تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان ایران و آمریکا/ روزها: مذاکره و توافق- شب‌ها: موشک و پهپاد سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد تجربه عجیب مدیریت کافه توسط هوش‌مصنوعی / سفارش ۶۰۰۰ دستمال برای منویی که وجود ندارد