فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۶۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۵-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۶۹۱۷۸
انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۵-۰۳-۱۴۰۳

نوشیدن چای با این شرایط سرطان‌زا است

نوشیدن چای با این شرایط سرطان‌زا است
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اغلب نوشیدنی‌های گرم می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های گرم مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری هستند.

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اغلب نوشیدنی‌های گرم می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های گرم مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری هستند.

به گزارش خبرآنلاین، مطالعه‌ای در دانشگاه کمبریج صورت گرفت که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه یا چای داغ، خطر ابتلا به سرطان مری را تقریباً سه برابر بیشتر می‌کند. سالانه تقریباً ۱۰۰۰۰ نفر در بریتانیا به سرطان مری مبتلا می‌شوند. آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد، با اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های گرم می‌توانند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند.

طی این مطالعات مشخص شد افرادی که اغلب قهوه و چای می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر از افرادی که علاقه‌ای به نوشیدن نوشیدنی‌های گرم ندارند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری قرار دارند.

در این کارآزمایی همچنین از شرکت‌کنندگان در رابطه با دمای مطلوب نوشیدنی‌شان پرسیده شد؛ اینکه دوست دارند نوشیدنی خود را با چه دمایی بنوشند؟ گرم یا بسیار داغ؟

مشخص شد کسانی که نوشیدنی را با دمایی همچون دمای معادل دمنوش (گرم) ترجیح می‌دهند، نسبت به کسانی که به‌کل نوشیدنی گرم مصرف نمی‌کنند، تنها ۲.۷ برابر احتمال ابتلا به سرطان مری دارند؛ در حالی که خطر ابتلا به سرطان مری در علاقه‌مندان به دمای خیلی داغ، بیش از ۴.۱ برابر است.

آسیب حرارتی، محتمل‌ترین خطری است که علاقه‌مندان به نوشیدنی‌های گرم را تهدید می‌کند

طبق گفته‌ی دکتر استفان برگس، نویسنده این مطالعه، و همچنین بر اساس نتایج منتشرشده در مجله Clinical Nutrition، مصرف قهوه با دمای بالا، خطر ابتلا به هیچ سرطانی جز سرطان مری را در پی ندارد. شاید تنها نکته‌ی مثبت برای طرفداران قهوه همین باشد!

محققان می‌گویند هرچند که مصرف قهوه خطر ابتلا به سایر سرطان‌ها [به جز سرطان مری]را در بر ندارد، اما احتمالی‌ترین خطری که نوشیدن یک نوشیدنی داغ برای فرد به وجود خواهد آورد، آسیب به گلو و خطر تشکیل سلول‌های خطرناک است.

طبق باور کارشناسان، این آسیب حرارتی در مورد تمام نوشیدنی‌های داغ صدق می‌کند و تنها به مصرف قهوه و چای محدود نمی‌شود.

پرهیز از نوشیدن قهوه با دمای خیلی بالا، یک تمرین نتیجه‌بخش برای پیشگیری از خطر‌های احتمالی است

اگر مادامی احساس کردید با نوشیدن مایعات داغ، گلوی شما دچار آسیب و اذیت می‌شود، در کنار مراجعه به پزشک، سعی کنید مصرف نوشیدنی‌های داغ را به حداقل برسانید. به تدریج شاهد نتایج مطلوب این کار خواهید بود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چای ، سرطان زا
ارسال به دوستان
توصیه درباره میزان مصرف تخم مرغ تغییر کرد/ تخم مرغ چطور باعث لاغری می‌شود؟‌ عکس متفاوتی از مظفرالدین شاه در حال قلیان کشیدن (عکس) خاطرات فراموش‌شده ناپدید نمی‌شوند؛ در گوشه‌ای از مغز پنهان و قابل بازیابی هستند تنگه هرمز تا چه زمانی سلاحی جهانی خواهد بود؟ چرا برخی جت‌های جنگنده، موشک‌ها را روی نوک بال‌هایشان حمل می‌کنند؟ قابل اعتمادترین برندهای خودرو / کدام خودرو کمتر رنگ تعمیرگاه را می‌بیند؟ او اولین سناتور مسلمان تاریخ می شود؟/ با دشمن جدید ترامپ آشنا شوید مهدی تاج: به قلعه‌نویی ۷۰ میلیارد تومان پاداش جام جهانی دادیم افشای رسوایی و شکست امنیتی بزرگ در نیروی دریایی انگلیس ترامپ دو برگ برنده همیشگی جمهوری‌خواهان را سوزاند؛ اقتصاد و امنیت ملی ادعای ترامپ: تنها نیرویی که در حال حاضر کنترل تنگه هرمز را در اختیار دارد، نیروی دریایی آمریکا است/ کل تنگه را مین‌روبی کرده‌ایم قطعی شدن حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی فوتبال تا جام ملت‌ها آغاز بیست‌وششمین دوره لیگ برتر فوتبال با حضور هواداران در ورزشگاه‌ها هشدار جدی سازمان مدیریت بحران درباره وقوع سیل در آذربایجان شرقی و غربی درخواست وزیر جنگ آمریکا از کنگره: بودجه دفاعی ۱.۵ تریلیون دلاری تصویب شود