فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۷۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۶-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۷۱۷۹۳
انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۶-۰۳-۱۴۰۳

این ویتامین باعث می‌شود کمتر عصبانی شوید

این ویتامین باعث می‌شود کمتر عصبانی شوید
تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل‌های امگا ۳ مانند روغن ماهی مصرف می‌کنند یا به اندازه کافی اسید‌های چرب امگا ۳ را با خوردن غذا‌های حاوی این مکمل‌ها دریافت می‌کنند، کمتر مستعد حملات تهاجمی و خشونت‌آمیز هستند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است عصبانیت، پرخاشگری و طغیان‌های خشونت‌آمیز را کاهش دهد. اگر گاه به گاه احساس عصبانیت، تحریک‌پذیری یا پرخاشگری می‌کنید، امگا ۳ می‌تواند یک عامل مؤثر در کاهش این احساس باشد.

به گزارش همشهری، تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که مکمل‌های امگا ۳ مانند روغن ماهی مصرف می‌کنند یا به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا ۳ را با خوردن غذاهای حاوی این مکمل‌ها دریافت می‌کنند، کمتر مستعد حملات تهاجمی و خشونت‌آمیز هستند.

هلت لاین، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در جریان تحقیقات خود دریافتند که مکمل‌های معمولی امگا ۳ بدون در نظر گرفتن سن یا جنسیت، پرخاشگری را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهند.

متاآنالیز (روشی آماری که چندین مطالعه را ترکیب و نتایج آن‌ها را یکپارچه می‌کند) ۲۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده نشان داد که امگا ۳ هم «پرخاشگری واکنشی» را که رفتاری در پاسخ به یک تحریک است و هم «پرخاشگری پیشگیرانه» را که برنامه‌ریزی شده است، کاهش می‌دهد.

استفانی دانیلز، یک درمانگر تغذیه که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: یافته‌های این مطالعه که نشان می‌دهد امگا ۳ ممکن است پرخاشگری و طغیان‌های خشونت‌آمیز را کاهش دهد با دانش موجود در مورد نقش حیاتی این مواد مغذی در سلامت مغز همخوانی دارد. اگرچه این یافته‌ها جالب است، اما با توجه به ارتباط بین امگا ۳، کاهش التهاب و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی، تعجب‌آور نیست.

دانیلز می‌گوید این یافته‌ها بر تاثیر زیادی که رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند بر رفتار و تنظیم عاطفی داشته باشد تاکید می‌کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ چربی‌های ضروری هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد اما نمی‌تواند به تنهایی آن‌ها را تولید کند، بنابراین باید آن‌ها را از رژیم غذایی دریافت کنیم. این اسیدهای چرب برای عملکردهای مختلف بدن، مانند کاهش التهاب، حمایت از سلامت مغز و حفظ سلامت قلب، حیاتی هستند.

دانیلز می‌گوید که آن‌ها همچنین به انعطاف‌پذیری غشای سلولی کمک می‌کنند و برای رشد و عملکرد مغز حیاتی هستند و روی خلق و خو و رفتار تأثیر می‌گذارند. او به چهار دلیل اصلی در تاثیر امگا ۳ بر پرخاشگری اشاره می‌کند: از جمله اینکه در درجه اول آن‌ها ضد التهاب هستند.

او توضیح می‌دهد: التهاب مزمن در مغز با اختلالات خلقی و رفتار پرخاشگرانه مرتبط است و امگا ۳ به کاهش این التهاب کمک می‌کند. با کاهش التهاب، این اسیدهای چرب می‌توانند خلق و خوی پایدارتر و متعادل‌تری داشته باشند.

دکتر جنیفر کریکر، روانپزشک و درمانگر تغذیه، نیز با این دیدگاه موافق است. او می‌گوید خواص ضدالتهابی امگا ۳ برای خلق و خوی مهم است، زیرا وقتی پاسخ‌های سیستم ایمنی بدن ما بالا می‌رود، می‌توانند مواد بیوشیمیایی را تحریک کنند که پاسخ‌های تحریکی اضافی در مغز ایجاد می‌کنند.

او توضیح می‌دهد: این وضعیت برای مغز سمی است و باعث تحریک‌پذیری و در افرادی که مستعد ابتلا به آن هستند، پرخاشگری می‌شود. امگا ۳ این مسیر را مهار می‌کند.

علاوه بر این، امگا ۳ تولید و عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مانند سروتونین و دوپامین را افزایش می‌دهد که هر دو برای تنظیم خلق و خو بسیار مهم هستند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: امگا۳ ، آرامش
ارسال به دوستان
وزارت دفاع: هرگونه خطای محاسباتی یا تعرض به با پاسخی قاطع و پشیمان کننده مواجه خواهد شد ترامپ: حملات علیه ایران را امشب لغو کردم کایرونیوس اسکورولوس؛ ماری که با مامبا اشتباه گرفته می‌شود (+عکس) فورد اسکورت RS ؛ مطرح ترین بازگشت خودرویی این روزها (+عکس) معماری اداری شوروی در قلب گرجستان (+عکس) ادعای سنتکام: تنگه هرمز باز است یکی از متفاوت ترین نمونه های معماری در آمستردام (+عکس) فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): تهدید آمریکا به حمله علیه ایران با پاسخ شدید مواجه می‌شود قورباغه درختی با یک ترکیب رنگ متفاوت (+عکس) سردار قاآنی: جنوب لبنان همواره سرزمین مقاومت و ایستادگی خواهد ماند ادعای ترامپ: ایرانی‌ها را نابود خواهیم کرد/ ایران در تبلیغات خوب است اما در جنگیدن خوب نیست سخنگوی سپاه: اگر آمریکا می‌خواهد شکست‌های قبلی خود را دوباره تجربه کند، پشیمان خواهد شد خروج قطار تبریز ـ مشهد از ریل در محدوده ترکمنچای چندین طبقه پنتاگون قرنطینه و تخلیه شد قالیباف: ایرانی متفاوت خواهید دید