فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۹۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۲۷-۰۵-۱۴۰۳
کد ۹۹۰۳۲۵
انتشار: ۰۷:۰۸ - ۲۷-۰۵-۱۴۰۳

مصرف کافیِ منیزیم، آلزایمر را از شما دور می‌کند

مصرف کافیِ منیزیم، آلزایمر را از شما دور می‌کند
محققان علوم تغذیه‌ در دانشگاه استرالیای جنوبی با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون ۱۷۲ فرد میانسال، ارتباط قوی بین سطوح پایین منیزیم و مقادیر بالای اسید آمینه سمی به نام «هموسیستئین» پیدا کردند. هموسیستئین حاوی گوگرد است.

یک مطالعه جدید از سوی متخصصان استرالیایی نشان داد پیروی از رژیم غذایی غنی از منیزیم خطر آسیب به DNA و اختلالات دژنراتیو مزمن از جمله آلزایمر را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محققان علوم تغذیه‌ در دانشگاه استرالیای جنوبی با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون ۱۷۲ فرد میانسال، ارتباط قوی بین سطوح پایین منیزیم و مقادیر بالای اسید آمینه سمی به نام «هموسیستئین» پیدا کردند. هموسیستئین حاوی گوگرد است.

این ترکیب سمی به ژن‌های بدن آسیب می‌زند و افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون، بیماری‌های گوارشی، طیف وسیعی از سرطان‌ها و دیابت می‌کند.

این مطلب که در «مجله اروپایی تغذیه» منتشر شده، می‌افزاید: غلات کامل، سبزیجات با برگ سبز تیره، آجیل، لوبیا و شکلات تلخ همگی غذاهای غنی از منیزیم هستند که به بدن در تولید انرژی، استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، تنظیم قند خون و فشار خون، سلامت قلب، ماهیچه‌ها و کلیه‌ها کمک می‌کنند.

به گفته محققان مصرف کم منیزیم (کمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز) می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را افزایش دهد و منجر به آسیب DNA شود.

به نوشته مدیکال اکسپرس، منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان موجود در بدن انسان است و بیش از ۲۰۰ آنزیم برای فعال کردن فرآیندهای حیاتی در بدن به آن نیاز دارند.

برچسب ها: منیزیم ، مغز
ارسال به دوستان
captcha
تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد هواپیمای سلطنتی امارات در دو پرواز به تهران، چه با خود آورد عبور از تنگه هرمز به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسید شاهکار مسابقه‌ای پس از جنگ؛ ورایتیس RS با قلب ب‌ ام‌ و ۳۲۸ (+عکس) شاهکار معماری مدرن برلین؛ داستان شهرک مسکونی نعل اسبی که برای زندگی بهتر ساخته شد (+عکس) ویتامین هایی که پوست سالم به آن ها نیاز دارد پاکستان: مهلت ۶۰ روزه تفاهم اسلام‌آباد برای مذاکره ایسران و آمریکا قابل تمدید است