صفحه نخست

عصرايران دو

فیلم

ورزشی

بین الملل

فرهنگ و هنر

علم و دانش

گوناگون

صفحات داخلی

کد خبر ۶۶۶۲۴۱
تعداد نظرات: ۱۶۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 05 May 2019

90 دقیقه گفت‌وگو/ راهکار شما برای حل مشکل بنزین چیست؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد مسئله بنزین با هم گفت‌وگو کنیم.

عصرایران- از یک سوی دولت می گوید قادر به ادامه اختصاص یارانه انرژی و عرضه بنزین کمتر از قیمت جهانی آن نیست و این موضوع باعث شده ضمن افزایش قاچاق سوخت، مصرف بنزین نیز رشد بالایی داشته باشد.

از سوی دیگر بخشی از مردم بر این باور هستند که با توجه به میزان درآمدها، افزایش و یا سهمیه بندی بنزین به صلاح کشور نیست زیرا باعث گرانی کالا و خدمات در بخش‌های گوناگون خواهد شد.

مجلس نیز اعلام کرد که سهمیه بندی یا افزایش قیمت بنزین فعلا متوقف و قرار شد که برای یافتن راهکار با دولت رایزنی شود.



حالا می‌خواهیم در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد مسئله بنزین با هم گفت‌وگو کنیم.

1- راهکار شما برای حل مشکل بنزین چیست؟

2- به نظر شما آیا سهمیه بندی و بالابردن قیمت بنزین باعث کاهش و قاچاق آن خواهد شد؟


زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

ارسال به تلگرام
انتشار یافته: ۱۶۱
در انتظار بررسی: ۸۵
غیر قابل انتشار: ۲۵
ناشناس
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
حفظ شرایط موجود، بدون ایجاد هرگونه شوک جدید در بازار
ناشناس
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
راهکار خیلی ساده بود که متاسفانه دولت قبل و فعلی به آن عمل نکردند. بنزین هم هر ساله می بایست با نرخ قابل قبول تورمی افزایش پیدا میکرد تا به قیمت معقولی در حال حاضر میرسید . نه اینکه 5 یا 10 سال به قیمت بنزین دست نزنند بعد با یک تصمیم ناگهانی قیمت آن را انفجاری کنند.
یزدان
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
هرگاه تونستیم خودروی هیبرید و پلاگین با قیمت و وام مانند بقیه دنیا تهیه کنیم، بنزین هم به قیمت بقیه دنیا عرصه بشه. وقتی نمی‌تونن یا نمی‌خوان جلوی قاچاق سوختو بگیرن و به خاطر منافعشون حاضر نیستن واردات خودرو را آزاد کنند، چرا دودش بره تو چشم مردم؟
ناشناس
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سوال اینجاست که ماچطوربه تکنولوژی هسته ای که دست چندتاکشورمحدوده دست پیداکردیم، ولی هنوزنتونستیم خودمون بنزین تولیدکنیم!
ناشناس
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بالا بردن بنزین کاملا صحیح است و باید متناسب با دنیا به رقم لیتری 10 هزارتومان افزای یابد و در مقابل هم حقوق ها به حداقل 6 میلیون و حداکثر 12 میلیون اصلاح شود. این روش منجر به رشد اقتصادی و رونق تولید می شود و دولت برای جبران کسری بودجه باید هزینه های نظامی را به میزان 90 درصد کاهش و در بخش تولید و حقوق هزنیه کند
یزدان
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
هرگاه تونستیم خودروی هیبرید و پلاگین با قیمت و وام مانند بقیه دنیا تهیه کنیم، بنزین هم به قیمت بقیه دنیا عرصه بشه. وقتی نمی‌تونن یا نمی‌خوان جلوی قاچاق سوختو بگیرن و به خاطر منافعشون حاضر نیستن واردات خودرو را آزاد کنند، چرا دودش بره تو چشم مردم؟
ناشناس
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بالا بردن بنزین کاملا صحیح است و باید متناسب با دنیا به رقم لیتری 10 هزارتومان افزای یابد و در مقابل هم حقوق ها به حداقل 6 میلیون و حداکثر 12 میلیون اصلاح شود. این روش منجر به رشد اقتصادی و رونق تولید می شود و دولت برای جبران کسری بودجه باید هزینه های نظامی را به میزان 90 درصد کاهش و در بخش تولید و حقوق هزنیه کند
رضا
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
شایعه
نظرسنجی
تکذیب
اجرا

به همین سادگی .........!
لال
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
عصر ایران خوب سر کارتون میذاره خخخخخخخخخخخ
کیوان
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با اقتصاد ورشکسته کشور ما ونداشتن صداقت ونبود کارایی در مدیریت مملکت وفساد گسترده درلایه های مختلف ونبود چشم انداز مثبت برای اینده وایجاد نارضایتی درمردم وممالک خارجی که واقعیتهای امروزه ایران مامی باشد .بهترین راه همان بازگشت به عقب وکوپنی کردن بنزین ومایهتاج روز مره مردم بیچاره میباشد .
ناشناس
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اگر قیمت بنزین افزایش یابد قیمت تمام کالا واجناس چند برابر افزایش خواهد یافت
مردم از افزایش سرسام آور قیمت کالا ها وخودرو وقیمت مسکن ووومی نالند
مرتضی
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با سلام
شما صد سال هم بشینید بحث کنید و نظر بدین فایده ای ندارد . بالایی ها کار خودشونو می کنن . شما خودتونو خسته نکنید . تا حالا شده نظر مردم برای بالایی ها مهم باشه ...
ناشناس
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
باسلام
مگر دولت بابت خرید بنزین پول نقد پرداخت می کنه ؟ دولت نفت خام میده و بنزین وارد می کنه . اگر اینطوری محاسبه کنید قیمت هر لیتر بنزین به زیر 500 تومان برای دولت تمام می شود !! خیلی تعجب کردید ؟؟ محاسبه کنید تا دود از کله تان بلند شود .
ناشناس
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سلام
راهکارش اینه که اجازه بدن خودرو سازهای بزرگ به ایران بیان و با خودرو سازهای ما ماشین روز دنیا که کم مصرفه رو بسازند اونوقت میشه برای خودرو ها سهمیه تعیین کرد چرا که ما بستر مناسب که همون ماشین کم مصرف هست برای همه مهیا کردیم. گرچه اون وقت با توجه به تعامل ما با دنیا دیگه شاید اصلا سهمیه بندی معنا نداشته باشه. در حال حاضر ما مردم را مجبور به خرید خودروی بی کیفیت و پرمصرف داخلی می کنیم بعدش چون جای دیگه نمیتونیم جلوی قاچاق و بگیریم دوباره انگشت توی چشم مردم می کنیم و براشون سهمیه بندی راه می ندازیم یا قیمت ها رو هم از خودرو هم از بنزین می بریم بالا تو هیچ جای دنیا با هیچ کافری همچین برخوردی نمی کنند.
ناشناس
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
تصاعدی کردن قیمت بنزین با توجه به نوع وسیله نقلیه و ارزش ریالی
ناشناس
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اگر منظور جلوگیری قاچاق هست با الزامی کردن کارت سوخت کاملا مشخص میشود چه خودرویی چه میزان سوخت در ماه زده وقابل کنترل است .
لکن در صورت تصمیم بر افزایش قیمت به دلایل دیگر پیشنهادمیشود
1- به صورت پلکانی تا 60 لیتر 1000 از 60 تا 120 لیتری 1500 از 120تا 180 لیتری 2000 و از 180 به بالا 2500
2-سهمیه پیشنهادی فقط برای یک خودرو در هر خانواده تخصیص داده شود.

به نظر میرسد این روند افزایش قیمت مناسب و کمتر باعث افزایش تورم میگردد
ناشناس
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سوال اینجاست که کی قیمت بنزین واقعی میشه؟
دولت مدام قیمت ارز روبالامیبره بعدمیگه قیمت بنزین هم بایدبالا بره!
امروز ارز14000تومنه،
فردا140000تومن،
پس فردا هم میشه 1400000تومن،
پس بنزین هم باید بشه لیتری100000تومن؟!
ناشناس
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سوال اینجاست که کی قیمت بنزین واقعی میشه؟
دولت مدام قیمت ارز روبالامیبره بعدمیگه قیمت بنزین هم بایدبالا بره!
امروز ارز14000تومنه،
فردا140000تومن،
پس فردا هم میشه 1400000تومن،
پس بنزین هم باید بشه لیتری100000تومن؟!
حسین
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بالابردن کیفیت خودرو تولید داخل با مصرف کم - خودرو تولید داخل با مصرف گاز از ابتدا - غیرمتمرکز کردن سازمانها و تفویض اختیار به استانها و شهرستانها - بهبود جاده های مواصلاتی و افزایش اتوبان ها - توسعه ناوگان هوایی و ریلی و نظارت بر قیمت بلیت - توسعه ناوگان عمومی و نظارت بر قیمت کرایه ها - کاهش تعرفه و عوارض ورود خودرو خارجی با مصرف بنزین کم - دادن تسهیلات به صاحبان خودروهای بنزینی برای گازسوز کردن آنها - وجود کارت سوخت بدون سهمیه بندی - معرفی منابعی که قاچاقچیان بنزین خود را از آنجا تهیه می کنند - کمک گرفتن از مردم و تشویق آنها برای معرفی قاچاقچیان سوخت - تشدید کنترل مرزها - تشدید مجازات قاچاقچیان سوخت و برگزاری دادگاه علنی آنها - ..
حسین
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بالابردن کیفیت خودرو تولید داخل با مصرف کم - خودرو تولید داخل با مصرف گاز از ابتدا - غیرمتمرکز کردن سازمانها و تفویض اختیار به استانها و شهرستانها - بهبود جاده های مواصلاتی و افزایش اتوبان ها - توسعه ناوگان هوایی و ریلی و نظارت بر قیمت بلیت - توسعه ناوگان عمومی و نظارت بر قیمت کرایه ها - کاهش تعرفه و عوارض ورود خودرو خارجی با مصرف بنزین کم - دادن تسهیلات به صاحبان خودروهای بنزینی برای گازسوز کردن آنها - وجود کارت سوخت بدون سهمیه بندی - معرفی منابعی که قاچاقچیان بنزین خود را از آنجا تهیه می کنند - کمک گرفتن از مردم و تشویق آنها برای معرفی قاچاقچیان سوخت - تشدید کنترل مرزها - تشدید مجازات قاچاقچیان سوخت و برگزاری دادگاه علنی آنها - ..
ناشناس
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
افزایش قیمت بنزین مانند دلار است
وقتی دلار افسارش پاره شد انتظار میرفت کالاهای وارداتی هم از قیمت ان تبعیت کنند (نظر کارشناسی)

ولی با کمال تاسف قیمت پیاز وسیب زمینی وسبزی وخلاصه چیزهائی که ربطی به دلار نداشت همگی پر کشیدند
درمورد سوخت هم تجربه چهل سال گذشته نشان داده است که متاسفانه افزایش قیمت ان برهمه چیز تاثیر میگذارد (برخلاف نظر کارشناسی)
ضمن اینکه این خود مقدمه ایست بر پایه گذاری قیمت دوم برای بنزین پس گذشت چند ماه
چقدر در این چهل سال به روش ازمون وخطا کار کردیم در گذشته در مورد همین بنزین اگر تک نرخی خوب بود چرا دونرخی کردیم چرا بعد تک نرخی کردیم وچرا بعد از چند بار باز میخواهیم دو نرخی کنیم وچه تضمینی وجود دارد که دوباره تک نرخی نکنیم که مطمئنا خواهیم کرد چون نرخ دوم جذاب تر است وووووووو
بهرام
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
همین الان حکم حقوق سال 1398 بدستم رسید. افزایش زیر حکم، کمتر از 18 درصد و تورم اعلام شده توسط دولت در فروردین 98 نسبت به فروردین 97 حدود 53 درصد. یعنی قدرت خرید بنده نسبت به پارسال 35 درصد کاهش یافته و فقیرتر شده ام.
با افزایش قیمت سوخت مشاغل آزاد به صورت آتش به اختیار، درآمد خود را افزایش می دهند و در این میان حقوق بگیرها باید تاوان سوء مدیریت و اشتباهات مسولین را بپردازند. با این افزایش می خواهند پدر حقوق بگیران را درآورند.
راه چاره مقابله با قاچاق سوخت تنها افزایش قیمت نیست و البته قاچاق سوخت هم به خاطر دشواری کار، به راحتی قاچاق مواد مخدر نیست که بتواند به راحتی جابجا بشود ضمنا وظیفه مرزبانان در این میان چیست؟
به نظر من، اگر آخرین چاره لزوم افزایش قیمت سوخت باشد، اول باید حقوق ها را اصلاح بکنند و در سطح قیمت جهانی در نظر بگیرند، در مرحله دوم، در کارخانجات خودروهای بی کیفیت و پرمصرف داخلی را تخته کنند و اجازه واردات خودروهای باکیفیت و کم مصرف خارجی را با حذف حقوق گمرکی بدهند. آنگاه قیمت بنزین و سایر سوخت ها و حتی قیمت نان را برابر با گرانترین کشورهای دنیا در نظر بگیرند. ما حرفی نداریم.
ح.م
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سهمیه تا 90لیتر به قیمت 1500،مازاد تا 200لیتر 2000تومان و از 200لیتر به بالا آزاد
ناشناس
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اقتصاد آزاد و واقعي سازي هزينه و درآمدها
قيمت خودرو آزاد بنزين آزاد حقوق ها هم آزاد
ناشناس
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اقتصاد آزاد و واقعي سازي هزينه و درآمدها
قيمت خودرو آزاد بنزين آزاد حقوق ها هم آزاد
امید
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
به نظرم بهتره همه چیز به قیمت جهانی باشه دستمزد و بنزین و حتی پیاز و ... اینجوری قاچاق حذف میشه.
یه نمونه ی کوچیک دیگه هم میتونه ماشین باشه که عوارض واردات رو بردارند تا ماشینهای برقی وارد کشور بشه و خود به خود مصرف سوخت کم بشه.
واقعا راه حل ساده س اما نمیدونم چرا اجرا نمیشه...
کارشناس مالی
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
به نظر اینجانب ابتدا باید دلیل مصرف بیش از حد بنزین را بررسی نمود که بخش عمده ای از آن به خودرو های بی کیفیت مربوط می گردد. به نظر بنده بهتره بجای تولیدات ایران خودرو و سایپا و سایر خوردور های چینی بی کیفیت تویوتا کرولا و کرونا وارد بشه که هم کیفیت بالاتری دارند و هم مصرف بنزین و آلودگی هموای آنها پایین است ، این موضوع در خصوص موتور سیکلت ها نیز متصور است که جالبه اصلا کسی به آن توجه نمی کند.
سهمیه بندی بنزین ه ازای هر کارت سوخت منطقی نیست چرا که سهمیه باید به افراد تعلق گیرد نه خودرو ، لذا اتصال کارت سوخت به کارت ملی افراد تا مشخص باشد هر فرد چه میزان سوخت طی سال استفاده نموده است و ضمن اطلاع رسانی قبلی افرادی که طی سال به فرض از میزان مشخصی مثلا 5000 لیتر بیشتر استفاده نموده اند کلیه خدمات دولتی به آنها تا زمان مشخص شدن چگونگی استفاده از بنزین صلب و در صورت لزوم جرایمی نیز برای آنها در نظر گرفته شود.
سهمیه بندی بنزین به میزان حداقل 200 لیتر در ماه منطقی است و مازاد آن با قیمت آزاد فوب خلیج فارس محاسبه گردد. البته چنین اقدامی در شرایطی که نه حقوق افراد همتراز کشورهای منطقه است و نه قیمت خودرو و سایر تجهیزات در داخل معادل خارج از ایران است خیلی منطقی به نظر نمی رسد.
از طرفی یکی از مهمترین اقدامات دولت می تواند ایجاد خدمات حمل و نقل عمومی با کیفیت در کلیه اتوبانها شاهراهها باشد.
ملک زاده
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
در ابتدا گفته شد که میزان ارز مبادله شده در بازار آزاد فقط یک درصد مصرف ارزی کشور است. اما همان یک درصد ملاک تعیین قیمت سایر اقلام گردید و سیاست غلط چند نرخی شدن ارز اعمال گردید. دنیا به کام قاچاقچیان و رانت خواران. اگر از همان ابتدا بنزین گران میشد می توانست محل خوبی برای جمع آوری نقدینگی شود. به نظر من در خصوص قیمت همه چیز می بایستی ملاک ارز تک نرخی و بازار رقابتی باشد. قیمت 0.4 دلار برای هر لیتر مشایه خلیج فارس است. البته اول بایستی نرخ ارز شناور شده و به بازار سپرده شود
رضا
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نمیدونم چرا همش حرف از گران شدن هست! همه چی روز به روز قیمتهاشون میره بالا درآمدها هم ثابت کسی نیست بگه این ملت مفلوک چه خاکی باید بریزه سرش!!
ناشناس
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ما در ورزش قبول کردیم که دانش و توان کافی برای رقابت با دنیا را نداریم و از مربیان خارجی در فوتبال و والیبال و.... استفاده کردیم ولی در اقتصاد و مدیریت شهری خودمان علامه دهریم و حاضر نیستیم حداقل از کشورهای موفق در این زمینه الگوبرداری کنیم
پویا
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
ما اگه زیر ساختش رو درست کنیم میتونیم برای هر خودرو سهمیه خودش رو درنظر بگیریم...خب وقتی یک نفر دار ماشین 200 میلیونی به بالا سوار میشه باید قیمت براشس گرونتر باشه..اونی که پراید سوار میشه ارزونتر...مابه التفاوت رو باید ثروتمندان بدن نه قشر ضعیف...
2010
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
افزایش قیمت بنزین موجب افزایش تمام کالاها و خدمات عمومی خواهد شد که اصلا به صلاح مردم نیست
حسن
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با توجه به مصرف حدود 80 میلیون لیتر بنزین در روز در کشور:
1- اختصاص یک لیتر بنزین به هر ایرانی(به جای هر خودرو) به قیمت هزار تومان در هر روز در کارت هوشمند ملی متصل به حساب بانکی
2- آزادسازی قیمت بنزین به صورت پلکانی در سه مرحله ( تا رسیدن به فوب خلیج فارس حدود 0.5 دلار)
3- تسویه حساب ماهانه با هر ایرانی در هر ماه بر حسب بنزین باقی مانده در باقیمانده در کارت ملی با قیمت روز دلار و بنزین
62
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1تولید و واردات خودروهای برقی با پایین ترین قیمت ممکن.
2تولید یا واردات خودروهای دیزل یا بنزینی با قیمت پایین.
3. طرح تعویض موتور خودردوهای قدیمی با نمونه های جدید و کم مصرف
4 اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی
خسرو
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
یادمه یه دانشمندی داریم که خودروی برقی ساخته بود ،پدر خودشو دراورده بود تا مسوولین ازش حمایت کنن ولی نکردن...
به نظرم بهترین کار حمایت از خودروهای پاک هست
پاسخ ها
ابوالفضل
| |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دقیقا
حمایت دولت و مسئولان از محصولاتی همچون موتورهای هیبریدی و برقی طراحی شده در داخل کشور توسط شرکت ایپکو
ام جی
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
راهکار کاهش مصرف بنزین: تولید و استفاده از خوردوهای کم مصرف، افزایش ظرفیت و کاهش هزینه حمل و نقل عمومی، ارتقای دولت الکترونیک، ایجاد تفریحات سالم و سرگرمی در اماکن سربسته در سطح محلات به طوری که نیاز به حضور در سطح شهر و ایجاد ترافیک غیرضرور کمتر شود، در نهایت افزایش قیمت بنزین.
ابوالفضل
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با سلام
تعطیلی صنعت خودروسازی و فعالیت در زمینه کشاورزی و دامداری
با توجه به 4 فصل بودن آب و هوای کشور و خاک حاصلخیز ظرف یکسال کشور ایران می تواند تمامی محصولات لبنی، میوه جات، صیفی جات و ...به تمامی کشورهای دنیا صادر کند.
ناشناس
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
توسعه مترو و حمل و نقل عمومی
کاری که همه دنیا کرده اند
حداقل بنزین زدن با کارت سوخت شخصی باشد تا قاچاق نشود
ناشناس
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
فروش بنزین با کارت سوخت به همین قیمت فعلی . بدون قیمت پلکانی
مجید
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
درماه 120لیتر سهمیه وآزاد هم قیمت 5000تومان بشه ودرامد حاصل از این صرف حمل ونقل عمومی شود.
ناشناس
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
برای برخی ها بنزین لیتری ده هزرا تومن بشه هم مهم نیست فقط طبقات ضعیف تحت فشارن
محمد
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بنزین سهمیه ای بشه و هر خانواده دویست لیتر سهمیه داشته باشه.یعنی به سرپرست خانوار ماهیانه دویست لیتر بدن .بنزین آزاد هم بشه لیتری سه تومان تمام شد رفت
حمید
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سلام به نظر من بنزین تو کلانشهر ها که درامدشون بالاست به قیمت ۲۵۰۰تومان عرضه بشه و تو شهرهای متوسط و کوچک و کم درامد به قیمت ۱۲۵۰تومان و در استانهای مرزی به قیمت ۳۰۰۰تومان مشروط بر اینکه یارانه افراد استانهای مرزی افزایش پیدا کنه و یا اینکه برای هر خودرو هر پانزده روز ۹۰لیتر بنرین ۱۵۰۰تومانی اختصاص بدن حالا تو پانزده روز استفاده نکرد و یا هر چی باقی ماند تو اون بازه زمانی بلا استفاده شودو کسی هم بیشتر مصرف کنه ۲۵۰۰ تومانی بنزین بزنه
بهروز پیرسرایی
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بنزین رو صد تک تومنی کنند و دلار هم به 800تومان کاهش بدهند و من حاضرم با یک میلیون تومان درامد زندگی کنم چون مطنئنا نون میشه صدتومن و گوشت میشه کیلویی سی تومن
علی
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سلام .توکشور مااینطور نمی شه چون مردم هم به حق خودشون قانع نیستن.ولی اول قیمتها را تثبیت کنند بعد برن سراغ بنزین
ناشناس
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خودروهای ایرانی بسیاااار گران و در عین حال پرمصرف و منسوخ هستند ، نمیشود که هم خوردو گران و پرمصرف باشد و هم بنزین گران بشود! کشورهایی که بنزین گران است اولا معمولا خود تولید کننده بنزین نیستند ثانیا در هر صورت خودروها ارزان و کم مصرف و با کیفیت هستن، به نظر اینجانب چون خودروسازی ما غیراستاندارد و با قیمت گزاف و نامعقول خودرو انحصاری به مردم ایران تحمیل میکند راه حلی استاندارد و منطقی به سختی میتوان یافت با این وجود میتوان به گونه ای کارشناسی شده این مشکل را رفع نمود که نه صاحبان وسایل نقلیه شخصی و عمومی و حتی کسانی که خودرو نرارند از یارانه سوخت بی بهره نشوند و هم جلوگیری بشه از قاچاق سرمایه کشور
محمدرضا علیزاده
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با سلام خدمت دوستان به نظر بنده برای کنترل مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق آن, بدون تغییر قیمت باید کارتهای سوخت فعال شوند و دز پی آن با رسد مقدار مصرف روزانه هر خودرو کارت سوخت مصرف کنندگان غیر متعارف باطل گردد.
ناشناس
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
- اختصاص نصف عرض خیابانهای تهران به اتوبوسها
- اجاره تعداد زیادی اتوبوس از غزه و لبنان و استفاده آن در تهران. بطوری که هر 10 دقیقه یکبار اتوبوسها را در ایستگاهها داشته باشیم. و استفاده از آن رایگان شود.
- در روز دوم از اجرای طرح، از مردم تقاضا شود که بجای خودروی شخصی از اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.
ناشناس
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
حفظ شرایط موجودی بهترین راه حل است. کما اینکه من تعجب می کنم در نقاط مرزی قیمت بنزین گرونتر هست. فقط دولت حق داشته باشد بنزین رو با استفاده از کارت سوخت اجباری کند ونه سهمیه بندی و نه گرانی
نقی معمولی
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
۶۰ لیتر سهمیه بهمون بدین تا در یک حرکت نمادین بریزیم رو خودمون تا دود شیم بریم هوا الفاتحه
ناشناس
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
خانه از پای بست ویران است
مشکل فقط بنزین نیست افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری در قاچاق آن ندارد مگر آنکه قیمت به بیش از 20000 تومان افزایش دهند شاید یکی دو سال اثر داشته باشد و در حال حاضر چنین قیمتی ممکن نیست چون تنها حمل و نقل بلکه کل جامعه فلج خواهد شد
ناشناس
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
تعطیل کردن خودرو سازان داخلی و وارد کردن ماشین های استاندارد و کم مصرف دادن سهمیه ی حداقل ۱۲۰ لیتر در ماه با نرخ ۱۰۰۰ تومان و بقیه آزاد کنترل شدید مرزها و اعمال جرایم سنگین برای قاچاق بنزین .
میم.ق
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1)باید سهمیه بنزین به خود مردم برگرده و مردم بتونن اونو خریدو فروش کنن تا وسیله کسب درآمد باشه
2)حتما باید سهمیه ای بشه بنزین و بنزین سهمیه ای زیاد بشه
3)خودروسازی از انحصاری بودن دربیاد و خصوصی سازی بشه تا خودروهای کم مصرف و برقی تولید بشه
ناشناس
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
من از قشر متوسط جامعه می باشم. ولی با واقعی شده نرخ بنزین موافقم. البته ابتدا باید بطور کارشناسی شده سهمیه ای قابل قبول برای وسایل نقلیه عمومی با قیمت فعلی در نظر بگیرند. و برای خودروهای شخصی نیز سهمیه ای اصولی و منطقی که برای یک خانواده لازم است در نظر بگیرند. ما بقی را به نرخ متوسط کشورهای همسایه عرضه کنند. اگر سهمیه مناسب و کارشناسی اختصاص دهند هیچ افزایش و تورمی نخواهد داشت. حقیقت اینست که وقتی طرف برای خرید نان از سر کوچه هم ماشین سوار میشه یا هر هفته با ماشین انچنانی تو شمال و جنوب در گشت و گذار است چرا باید بنزین یارانه ای مصرف کند.
علی
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
واردات خودرو ازاد- تا خودرو ساز ها یاد بگیرند خودرویی با مصرف پایین تولید نمایند۲- نقلیه عمومی فراوان و قابل دسترس .سپس سهمیه بنزین برای خودرو ها تا مدتی در نظر گرفته شود مثلا ۵ساله .سپس قیمت بنزین ازاد به نرخ جهانی .
ناشناس
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اينكه دولت بياد بياد قيمت بنزين رو با فوب خليج فارس و به دلار مقايسه كنه ولي درامدمون به ريال باشه كه درست نيست.
اگه راست ميگن حقوق ها و درامدهاي مناسب با اين تورم ايجاد كنن اونوقت قيمت بنزين تو كشورهاي اروپايي و ... رو مثال بزنن
اينقدر اختلاس و دزدي و گروني بس نيست اينم شده غوز بالا غوز
متاسفانه يه نفر بين اينا دلسوز نظام و ملت نيست
نميشه كه كسري بودجه و بي عرضه گي خودشونو اين دفعه هم مثل بالا بردن قيمت دلار با بالا بردن قيمت بنزين جبران كنن مردم ديگه توان ندارن
اگه هم قاچاق نيشه جولرشو بگيرن نظارت درست حسابي بكنن نه اينكه دروازه رو باز بزارن
ناشناس
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
حال باید اسب ها را زین کنیم
چاره ای در مصرف بنزین کنیم
گرچه خودرو ساختن سود آور است
لیک سودی اینچنین سوز آور است
مصرف بنزین دگر از حد گذشت
دود ودم از مرز صد درصد گذشت
زود باید شهر را مترو گشید
چادری بر روی آن خودروگشید
خودرو تو هست مال یک سفر
نیست این خودرو برای یک نفر
جای صدهاخودرو تک سرنشین
مدتی را هم توی مترو نشین
این خیابان را اگر خلوت کنیم
وقت باشد تا کمی صحبت کنیم
تاکی آخر در خیابان با شتاب
زیر یک سایه بخوان قدری کتاب
می دهد دولت حقوق کاملت
پس چرا هرلحظه می لرزد دلت
هر چه خواهی زود تا مین می کند
گر نباشد وارد ازچین می کند
با فراوانی در این بازار کا ر
در خیابان ها توداری پس چکار
محمد
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
توقف تولید تمام خودروهایی که در حال حاضر دارن تولید میشن
تولید خودروهایی با موتور های برقی یا بنزینی با آلایندگی کم
بالا بردن کیفیت سوخت
Mohsen
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اول اینکه حمل و نقل عمومی رایگان و در دسترس عموم باشد و سپس افزایش قیمت پلکانی بنزین، 60 لیتر با قیمت یارانه ای سپس به اعضای هر 50 لیتر اضافه نرخ دوم، 50 لیتر بعدی نرخ سوم و مصرف بیشتر آن به نرخ کاملا آزاد محاسبه شود
نوید
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
همه چیزمان باید مثل جهان باشه ما نباید تافته جدابافته باشیم.
هر طور همه جا هست ما هم همانطور
1. بنزین گران
2. وسایل حمل و نقل عمومی با امکانات خوب فراهم
3. امکان دوچرخه سواری در خیابانها فراهم
4. واردات ماشین آزاد
5. پارکینگ فوق العاده گران

نمی شود یکی را نداشت و یکی را داشت
نوید
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
همه چیزمان باید مثل جهان باشه ما نباید تافته جدابافته باشیم.
هر طور همه جا هست ما هم همانطور
1. بنزین گران
2. وسایل حمل و نقل عمومی با امکانات خوب فراهم
3. امکان دوچرخه سواری در خیابانها فراهم
4. واردات ماشین آزاد
5. پارکینگ فوق العاده گران

نمی شود یکی را نداشت و یکی را داشت
میشیلی
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
همه چی آزاد و به قیمت بین المللی
بنزین 1 تا 2 دلار
ولی ی ی ی ی ی ی
حقوق و دستمزد هم بین المللی
حقوق یک مهندس 3000 - 6000 دلار
نه این که بنزین 1 دلار ولی حقوق مهندس فوق لیسانس مملکت 100 - 200 دلار !!!!!!!!!
نادان
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
در تمام این سالها این بهانه های تکراری جهت افزایش قیمت بنزین ارائه گردید.متولیان باید بررسی کنند تا ببینند که گران کردن قیمت بنزین در سنوات گذشته چقدر آنها را به اهدافشان - بجز کسب درآمد بیشتر- نزدیک کرده است.قشری که افزایش بنزین برای آنها هزینه ی بیشتری ایجاد میکند به هر طریقی سرمایه ازدست رفته ی خود را بازیابی میکنند.مثل بازاریان با افزایش قیمت کالاو خدماتی ها هم با افزایش قیمت خدمات پس در نهایت قشر آسیب پذیر و محروم هستندد که با بالا رفتن هزینه ها تاوان افزایش قیمت بنزین را پرداخت میکنند و قاچاقچیان که بعضا از حمایتهای قدرت در عرصه ی قاچاق سود میبرند هم با افزایش حجم قاچاق حمایت شده درآمد خود را حفظ میکنند.افزایش قیمت چاره ی کار نیست باید زیرساختهای استفاده از خدمات عمومی حمل و نقل بهینه شده و گسترش یابد تا انگیزه ی استفاده از خدمات عمومی بجای استفاده از وسایل نقایه ی شخصی افزایش یابد و ره هایی که در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.البته اگراعتقاد به حل مسئله وجود دارد و صرفا به افزایش درآمد دولت و جبران کسری بودجه فکر نمی شود
سجاد
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
اول از هرچیزی به وضعیت خودروسازیها سرو سامان داده بشه.واردات رو آزاد کنن و در شرایط رقابتی اگه لگن سازیای داخلی توان رقابت داشتن که چه خوب ولی اگه نداشتن تعطیل بشن
دوم اینکه سهمیه بندی رو با شرایط خاص انجام بدن،بر اسا شهر و جمعیت و همچنین بر اساس نوع خودرو.خودروهارو دسته بندی و سهمیه به بعضی خودروها(خودروهای گران قیمت تر) تعلق نگیره.کسی که ماشین 1 میلیاردی سوار میشه نباید سهمیه بگیره
یارانه ها رو هدفمند و برای دهک های بالا حذف و به بنزین برای دهک های پایین تخصیص بدن و کلی کارهای دیگه....
مشکل مسئولای ما اینه که تک بعدی و خطی عمل میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سهمیه بنزین باید به فرد تعلق بگیره نه به خودرو ، در هر صورت کسی که خودروی میلیاردی داره و کسی که خودرو نداره باید سهمیه بهش تعلق بگیره
احلام
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
آزاد کردن ورود ماشینهای کم مصرف . هیبریدی خارجی بدون گمرکی جمع کردن بساط ماشینهای داخلی تا وقتی بهسازی بشن
اکبر مطلق
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بهترین و عادلانه ترین روش واریز سی لیتر سهمیه بنزین با قابلیت نقد شوندگی به قیمت روز بنزین فوب خلیج فارس یا یک رقم ثابت نزدیک این قیمت به کارت ملی ایرانیان هیجده سال به بالاست .و ایجاد امکان این که کسانیکه نتوانند یا نخواهند از سهمیه موجود در کارت ملی خود استفاده کنند بتوانند پول بنزین موجود در کارت ملی خود راازاین طریق دریافت نموده یا نقد نمایند.بدیهی است در این صورت بایستی بنزین هم به همین قیمت در پمپ‌بنزین ها بفروش برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
عزیز اون بچه زیر 18 سال نیاز نداره که احتمالا توسط پدر و مادر به مدرسه یا مهد کودک و یا مراکز بهداشتی بره و یا با سرویس که قاعدتا هزینه هاش رو با بنزین خداد تومنی از والدین خواهد گرفت ، لذا باید به همه افراد سهمیه تعلق بگیره
شهروند
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با سلام خدمت هموطنان
متاسفانه دولت هرموقع میخواهد قیمت بنزین را افزایش دهد مسئله قاچاق بنزین را مطرح میکند و اینکه قیمت بنزین در سایر کشورها بالاست
چندین بار قیمت بنزین را با توجه به مسئله فوق افزایش داده است ولی :
متاسفانه آماری ارائه نداده که در اثر افزایش قیمت بنزین ، قاچاق بنزین چقدر کاهش پیدا کرده؟؟؟؟؟!!!!!
یارانه بنزین فقط برای انها که ماشین دارند نیست
یارانه بنزین برای آنها که ماشین ندارند نیز پرداخت میشود زمانی که شخص بی ماشین سوار تاکسی یا اتوبوس یا آژانس یا هر وسیله دیگری میشود و مبلغ پرداخت میکند با بنزین سوبسیددار پرداخت میکند نه با قیمت آزاد

دلایل ارائه شده فقط بهانه ای است برای افزایش بنزین
اگر درآمدها را هم افزایش دهد و جهانی کند آنگاه قیمت بنزین را هم جهانی کند، هیچکس اعتراض نمیکند
علی
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
قیمت بنزین صد در صد افزایش یابد ولی از طرفی حقوق کارمندان ، کارگران و ... نیز صد درصد افزایش پیدا کند . این بهترین راهست .
ندایی پور
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
حالا که قرار است بنزین گران شود بهتر است هر ساله متناسب با نرخ تورم و میزان افزایش حقوق (میانگین نرخ تورم و افزایش حقوق) نرخ بنزین و سایر اقلام نیز افزایش پیدا کند...اینکه چند سال نرخ یک کالایی را ثابت نگهداریم و یک دفعه شوک وارد کنیم حداقل در حال حاضر جامعه در حال حاضر آمادگی پذیرش آن را ندارد.یا اینکه قیمت همه اقلام و هم زمان دستمزدها را جهانی کنند(یا همان به اصطلاح فوب خلیج فارس) و هی سرکوفت نزنند که قیمت بنزین فوب خلیج فارس این قیمت است و ما فلان قیمت می دهیم...مرگ یک بار شیون هم یک... بار...
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
فقط میخواهند بنزین را گران کنند سایر موارد بهانست
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
به نظر من
1- دولت اگر قادر نیست باید کنار برود مسلما کسانی هستند که قادر باشد
2- کل صنعت مسخره مونتاژکاری اتومبیلهای از رده خارج فرانسوی و کره ای که به نام خودروسازی بر ما تحمیل گردیده تعطیل و جمع شود.در آمد حاصل از صرفه جویی سوخت خود چندین برابر خودرو سازی است.
3- خودروهای کم مصرف و ایمن خارجی به مرود زمان وارد شود
4- صنعت هوایی و ریلی توسعه یابد و مسافرت بین شهری با خودرو شخصی که کار بسیار مسخره ای است پایان پذیره و صنعت اجاره خودرو رواج پیدا کند
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سلام
حل مشکل بنزین یک مشکل اقتصادی هست پس مثل حل مسئله فیزیک چه بخایم چه نخایم باید به اصول اولیه و بدیهی فیزیک پایبند باشیم و گرنه یک مسئله فیزیک بدون پیروی یا رعایت اصول بنیادی و پایه فیزیک حل نمیشه .
تو اقتصاد هم نظرات اقتصاددانای بزرگ مثل جامینارد کینز و ... را باید در ابتدا بحث مد نظر داشته باشیم از نظر اونا اقتصاد دستوری و دولتی تو دنیا منسوخ شده حالا ما نمیخایم کل اقتصاد ایران را متحول کنیم ولی بازار آزاد منظور قیمت عرضه و تقاضای آزاد فارغ از هر پونه یارانه کوپن مجوز و ...بهترین راهکار حل مشکل هست .
هر جا صحبت از یارانه کوپن مجوز اومد یعنی رانت یعنی فساد پس باید قیمت عرضه و تقاضا همه آزاد باشه
حقوق کارمند متناسب با یک قیمت لیتر بنزین آزاد افزایش پیدا کنه
محصول کشاورز یا هر تولید کننده ای منصفانه و کاملا بعهده تولید کنندش قیمت گذاری بشه گرون داد بگنده رقابتی قیمت گذاری کرد موفق بشه . بنظرم جزییات باید بیشتر بررسی بشه ولی همه دنیا اینجوری مدیریت میکنن
حمید
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
مصرف بالای مردم به دلیل خودرو بی کیفیت است. چرا به خودروساز به جای تولید خودرو بی کیفیت اجازه واردات خودرو هیبرید و برقی نمی دهید چون خودروساز مافیا است نمی شود از بازار حذف شوند.
به هر ماشین ماهی 150 لیتر بنزین 1000 تومان تخصیص بدهند. بنزین آزاد هم نداشته باشیم.مدیریت مصرف بنزین با مردم باشد در عوض مصرف گاز با قیمت مناسب در دسترس باشد.
ناشناس
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
چند راه کاملا ساده
1-ارزش پول ملی بال برود
2-واردات خودروی خارجی باتعرفه نزدیک به صفر آزاد شود(که باتوجه به قیمت بنزین ومقدار
مصرف پایین ماشینهای خارجی کاملا به نفع دولت میباشد)
3-به اصطلاح خودرو سازهای داخلی تعطیل شوند(حقوق کارگران کارخانه های تعطیل شده هم از مابه التفاوت مقدار مصرف بنزینها تامین می گردد)
ناشناس
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
مشکل بنزین هم حل بشه، مشکل مسکن رو چیکار میکنید، مشکل خودرو رو چیکار میکنید، گوشت رو چیکار میکنید، بیکاری رو چیکار میکنید، اجاره رو چیکار میکنید ...
وزيري
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با هرگونه سهميه بندي و كوپني شدن هر چيزي مخالم. ما شعار به_عقب_بر _نمي گرديم داديم. اما با افزايش قيمت ها به صورت كاملا منطقي موافقم هم بنزين و مواد غذايي هم حقوق و دستمزد
علی ناظمی
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
قیمت بنزین آزاد وجهانی شود ودر مقابل حقوق و دستمزد هم جهانی شود نه اینکه به ریال درامد و به دلار مخارج
علی
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دولت بخاطر کسری بودجشه که میخواد تو این شرایط داغون سهمیه بندی کنه. اگه واقعا بخاطر قاچاق هست میشه دوباره کارت سوختو برگردوند با همین قیمت الان، منتهی آمار مصرف هر خانواده معلوم بشه که از قاچاق راحت جلوگیری میشه. خیلی راه و ایده هست، حالا تو ی شرایط بهتر بیاین قیمتو جهانی کنینتو این شرایط ممکنه حتی شورش بوجود بیاره، تو شرایط بهتر ن قیمت بنزین بلکه همه چیزو جهانی کنین حقوق و دستمزد قیمت ماشین و ...
علی
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دولت بخاطر کسری بودجشه که میخواد تو این شرایط داغون سهمیه بندی کنه. اگه واقعا بخاطر قاچاق هست میشه دوباره کارت سوختو برگردوند با همین قیمت الان، منتهی آمار مصرف هر خانواده معلوم بشه که از قاچاق راحت جلوگیری میشه. خیلی راه و ایده هست، حالا تو ی شرایط بهتر بیاین قیمتو جهانی کنینتو این شرایط ممکنه حتی شورش بوجود بیاره، تو شرایط بهتر ن قیمت بنزین بلکه همه چیزو جهانی کنین حقوق و دستمزد قیمت ماشین و ...
عبدالمجید مبلغی
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
راه حل در تمرکز چند ساله بر گسترش فراگیر شبکه های ریلی داخل ابرشهرها و مدیوم های حمل ونقل متناسب در دیگر شهرها و نیز ایجاد شبکه بسیار گسترده و پیوسته و چندکانونه ریلی در فواصل مختلف میان شهری به عنوان اولویت توسعه و سپس عرضه بنزین به قیمت کاملا رقابتی جهانی به گونه ای که از هیچ یک از همسایگان کمتر نباشد است. با این تدبیر بنزین به جای تهدید به فرصت توسعه تبدیل می شود. توجه فرمایید که تنها از محل صرفه جویی بنزین در یک سال هزینه توسعه شبکه ریلی باز می گردد.هم چنین از یاد نبرید که هم اکنون عرضه بنزین ارزان در کشور هم چون وجود سوراخ در انتهای مخزن منابع مالی کشور است و تا این سوراخ هست منابع لازم برای توسعه جمع نمی شود و کشور به درستی اداره نمی گردد. با مهر
ناشناس
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بیاین 1 بار مثل آدم دست بردارین از مرگ فرستادن به کل دنیا
1 بار بیاین بر اساس منافع ملی ایرانیان با کل دنیا تعامل درست داشته باشین
ثبات را در این بازار ایجاد کنید دست از رشوه خواری و خیلی کارهای کثیف دیگه بردارین ایمان داشته باشین که همه چیز درست میشه هم تورم پایین میاد و هم توریست ها وارد این کشور می شوند رونق اقتصادی شکل می گیرد مشکلات بیکاری حل می شود.
باور کنین مملک درست می شود فقط با مدیریتی بدور از تعصبات الکی....
علی
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
افزایش حقوق ها و دستمزد و رفاه مردم در سطح کشورهای حوزه خلیج فارس شود سپس قیمت بنزین به نرخ فوب خلیج فارس
کارشناس اقتصادی
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
عزیزان با این سیاست نخ نمای حمایت از تولیداتداخلی هیچگاه کشور ما در صنعت خودرو سازی رشد نخواهد کرد و تنها راه چاره در این است که مانیز مانند کشورهای توسعه یافته در صدد استفاده از تکنولوزی های جدید در صنعت خودرو سازی مانند تولید خودروهای پاک هیبریدی برویم و بس .
ناشناس
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1- آشتی با كشورهای دنیا و دیپلماسی منطقی
2- استفاده از منابع ایران داخل خاك ایران.
3- استفاده از متخصصان كاردان در صدر امور.
4- یكسان سازی در آمد ایرانیان قشر متوسط با كشورهای متمدن و مرفه
5- كنترل فساد افسار گسیخته.
6- یكسان سازی كلیه قیمتها با سایر كشورها
7- در نهایت كنترل اقتصاد بر اساس اصول علمی برای جوگیری از تورم
محمد
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1.ايران كشوري نفت خيز است و مقايسه قيمت بنزين در ايران و جهان امري بيهوده است.
٢.اگر دولت دچار مشكل مالي شده است و قصد دارد درامد هاي خود را افزايش دهد،مي تواند بنزين را دو نرخي كند و به كليه خودرو هاي خارجي بنزين را به قيمت بالاتري بفروشد.راه حل دوم اين است كه افراد را از نظر درامد طيبقه بندي كند و به قشر كم درامد جامعه سهميه ي بنزين بيشتري(مثلا ١٢٠ ليتر در برابر ٦٠ ليتر در ماه) اختصاص دهد و اگر ايرادي ( بهتر است بگوييم هم ايراد و هم بهانه)مبني بر فروش اضافه سهميه بنزين قشر كم درامد وجود دارد،دولت مي تواند با فروشندگان غير مجاز بنزين با قاطعيت برخورد كند.
ناشناس
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
جالب بود برام كه چند نظر رو رندوم خوندم و همه انتخاب هاي شانسي من طرفدار افزايش قيمت بنزين بودند
به نظر من هم مرگ يه بار شيون يه بار
بنزين بايد قيمت واقعي ش رو داشته باشه و سوبسيدش حذف بشه، اگه بنزين ليتري ١٠ تومن باشه شايد چندتا ضرر داشته باشه اما صدها هزار خير درش نهفته است.
تجربه كشورهاي موفق رو بايد استفاده كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
البته اگر حقوق و دستمزد هم به قیمت واقعی برسه
ناشناس
| |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
كشورهای موفق تجارب دیگه تو چیزهای دیگه هم دارن ، چرا از اون تجاربشون استفاده نمیشه ؟؟؟ فقط از تجربه قیمت بنزین استفاده بشه ؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
جیب مرد را بیخیال شوید
خسرو
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
نباید این همه ماشینِ کم کیفیتِ پُر سوختِ ارزون تولید می کردیم که حالا، هم در مدیریت انرژی مشکل داشته باشیم و هم در مدیریت آلودگی هوا. الان هم که دیگه کار از کار گذشته و احتمالاً تنها راه ممکن همون افزایش قیمت بنزین خواهد بود.
امیرحسین
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
1-قیمت بنزین باید هم قیمت با قیمت منطقه باشه
2-تک نرخی باشه که هیچگونه رانت هم ایجاد نکنه
3-شبکه اتوبوسرانی و مترو گسترش پیداکنه و ارزان باشه
4-هیچ سهمیه ای هم برای هیچ نهاد و ارگانی در نظر نگیرند
حسن
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
متاسفانه در ایران فقط قیمت اجناس را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند ولی کسی از میزان درآمد یک کارگر و کارمند در دیگر کشورها صحبت نمی‌کند که حداقل حقوق یک کارگر سه هزار لار در ماه است ایران هم حقوق ها را به دلار بدهد بعد قیمت‌ها را جهانی حساب کند
حسين
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
همانطور كه برخي از دوستان هم گفتند بهترين راه حل اينه كه حقوق و دستمزد ها متناسب با نرخ تورم افزايش داشته باشه و بعد نرخ بنزين افزايش پيدا كنه و باعث كاهش قاچاق ميشه و به مردم هم فشار تورمي وارد نميشه . اما مشكل اينجاست كه در اين مملكت فقط ميخوان از جيب مردم بكنن و اشتباهات مديريتي خودشان رو اينطور درست كنن .
حسینعلی
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
در این شرایط بحرانی افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی به افزایش نرخ کرایه و در نهایت افزایش قیمت کالاها را منتهی خواهد شد لذا پیشنهاد میشود از آنجایی که مشکل عمده بنزین و گازوئیل در قاچاق خلاصه میگردد ،بهتر است بجای افزایش قیمت بنزین که هیچ تأثیری در کاهش مصرف ندارد مرزهای شرقی و غربی کشور را از قاچاقبهتر مدیریت نمایند%
ناشناس
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
روزی ۸۰ میلیون لیتر
بنزین لیتری ۱۰ هزار تومان
هر ایرانی روزی ۱۰ هزار تومان میرسه
ماهی ۳۰۰
نصف ملت نصف دولت
ماهی ۱۵۰ به یارانه اضافه کنند
گمرکی خودرو هم صفر
از ۸۰ میلیون ۱۵۰ هزار تومن دولت حمل ونقل عمومی را افزایش دهید
حسن
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
دولتی که هیچ برنامه ای ندارد همیشه دستش تو جیب ملت است
Shahryar
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
این بحرانی که ایجاد شده در خصوص افزایش قیمتها تنها یک راه حل داره "اتصال به بازارهای جهانی". ما چون حتی به بازارهای منطقه ای متصل نیستیم و قیمتهامون نزدیک به هم نیست تا یک مشکل اقتصادی پیش میاد هم قاچاق زیاد میشه هم کالا کم میشه و....اتصال آزاد به بازارهای جهانی تنها راه چاره هست تا این مشکلات دوباره پیش نیاد.
ناشناس
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
واقعا در این شرایط که عقلانیت و تدبیر وجود نداره هر راه حلی محکوم به شکست هست .
مشکل اساسی تر از قیمت بنزین و سایر چیزهاست .
به نظر بنده یکی از بهترین راهها اینه که قیمت بنزین به نرخ آزاد دربیاد ولی برای هر نفر یه سهمیه مشخص در نظر بگیرند اینجوری همگی به نسبت مساوی از یارانه بنزین بهره مند میشند . همزمان حمل و نقل عمومی هم باید تقویت بشه
ناشناس
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
بنزین معمولی 1500 و سوپر 1700 سهمیه هم نمیخواهد . برای حل موضوع قاچاق باید اراده مقابله با قاچاق بنزین باشد که نیست .
این موضوع قاچاق را وسیله ای برای افزایش قیمت کرده اند . اما افزایش زیاد قیمت مشکلات بزرگتری ایجاد میکند .
ظاهر
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
با احترام به تمام مردم میهنم،با توجه به اینکه مردم ما برای هرچیزی که گران شود صف می کشند و وقت خودرا ساعتها وحتی روزها صرف ماندن در نوبت می کنندمثل صف شکر،گوشت و مرغ یخ زده،پیاز و گوجه و...بنزین، به نظربنده قیمت بنزین باید 20 هزار تومان شود.
باورکن اینقدر از دست این مردم که خودم هم بخشی از آنها هستم، عصبانی ام که حساب ندارد.پارسال برای رب گوجه فرنگی و نوار بهداشتی و...به فروشگاه ها حمله کردند و انگار قحطی آمده است.وهمین مردم وقتی در سواری یا اتوبوس و کوچه و خیابان سخنرانی میکنند واوضاع سیاسی اقتصادی را تحلیل می کنند که انگار کارشناسی ودکترایشان را از کالیفرنیا و فرانکفورت گرفته اند وهمه مثال عملکرد کشور ژاپن و آلمان و فرانسه را می آورند و می گویند: مردم کشورهای پیشرفته وقتی کالایی گران می شود، نمی خرند تا ارزان شود ولی وقتی پای عمل به میان می آید، خودشان یک پای ثابت تمام تورم های اخیرند.یادمان نرود که بخش عمده ای از جامعه ما اصولند دلال ارز و خودرو و ماشین هستند.زیرا ما اصولا مردمانی هستیم که تنبل هستیم و راحت طلب.اما باید کارافرینی و تلاش در اولویت باشد.آنها منافع عمومی را به منویات شخصی ترجیح می دهند.به نظر حقیر تا وقتی خود این مردم، رفتارشانو عملکردشان را در برابر اتفاقات و تغییرات بازار اصلاح نکنند، در بر همین پاشنه می چرخد.
محمدبهشتی
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
سلام سهمیه بندی براساس متغیرهای کارت سوخت ،مقدارمصرف و قیمت تصاعدی تعریف شود یعنی ابتداهرکارت سوخت برای یک پلاک ماشین تعریف شودسپس آن کارت بتواندتا60لیتر درماه با نرخ 10/000ريال بنزین مصرف کندواز60تا90لیتر با نرخ20/000ريال واز 90تا120لیت بانرخ30/000ريال واین روند ادامه داشته باشد به این ترتیب نرخ به صورت تصاعدی بالا رود تا پرمصرفهابهای بالاتری بدهند وکم مصرفها بهای کمترو امکان مدیریت مصرف نیز در اختیار مصرف کننده باشد به این ترتیب هنگام اعلام سهمیه بندی شاهد تشکیل صف نخواهیم بود
شهروند
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
باسلام
دستمزد ها با دلار پرداخت شود قيمت بنزين نيز دلاري محاسبه شود با توجه به مقاله اي که چند روز قبل منتشر کرده بوديد درصد نرخ پرداخت بنزين با درآمد کاملا" مشخص و منطقي است .
تعداد کاراکترهای مجاز:1200