فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۷-۰۹-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۲۴۲۴
انتشار: ۱۰:۴۸ - ۲۷-۰۹-۱۴۰۳

خوردن این چایی ممنوع

خوردن این چایی ممنوع
مطالعات نشان می‌دهد افرادی که اغلب نوشیدنی‌های گرم می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر نسبت به افرادی که نوشیدنی‌های گرم مصرف نمی‌کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری هستند.

 مطالعه‌ای در دانشگاه کمبریج صورت گرفت که نشان می‌دهد نوشیدن قهوه یا چای داغ، خطر ابتلا به سرطان مری را تقریباً سه برابر بیشتر می‌کند. سالانه تقریباً ۱۰۰۰۰ نفر در بریتانیا به سرطان مری مبتلا می‌شوند. آخرین یافته‌ها نشان می‌دهد که افراد، با اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های گرم می‌توانند خطر ابتلا به این سرطان را کاهش دهند.

به گزارش خبرآنلاین، طی این مطالعات مشخص شد افرادی که اغلب قهوه و چای می‌نوشند، ۲.۸ برابر بیشتر از افرادی که علاقه‌ای به نوشیدن نوشیدنی‌های گرم ندارند، در معرض خطر ابتلا به سرطان مری قرار دارند.

در این کارآزمایی همچنین از شرکت‌کنندگان در رابطه با دمای مطلوب نوشیدنی‌شان پرسیده شد؛ اینکه دوست دارند نوشیدنی خود را با چه دمایی بنوشند؟ گرم یا بسیار داغ؟

مشخص شد کسانی که نوشیدنی را با دمایی همچون دمای معادل دمنوش (گرم) ترجیح می‌دهند، نسبت به کسانی که به‌کل نوشیدنی گرم مصرف نمی‌کنند، تنها ۲.۷ برابر احتمال ابتلا به سرطان مری دارند؛ در حالی که خطر ابتلا به سرطان مری در علاقه‌مندان به دمای خیلی داغ، بیش از ۴.۱ برابر است.

آسیب حرارتی، محتمل‌ترین خطری است که علاقه‌مندان به نوشیدنی‌های گرم را تهدید می‌کند

طبق گفته‌ی دکتر استفان برگس، نویسنده این مطالعه، و همچنین بر اساس نتایج منتشرشده‌ در مجله Clinical Nutrition، مصرف قهوه با دمای بالا، خطر ابتلا به هیچ سرطانی جز سرطان مری را در پی ندارد. شاید تنها نکته‌ی مثبت برای طرفداران قهوه همین باشد!

محققان می‌گویند هرچند که مصرف قهوه خطر ابتلا به سایر سرطان‌ها [به جز سرطان مری] را در بر ندارد، اما احتمالی‌ترین خطری که نوشیدن یک نوشیدنی داغ برای فرد به وجود خواهد آورد، آسیب به گلو و خطر تشکیل سلول‌های خطرناک است.

طبق باور کارشناسان، این آسیب حرارتی در مورد تمام نوشیدنی‌های داغ صدق می‌کند و تنها به مصرف قهوه و چای محدود نمی‌شود.

پرهیز از نوشیدن قهوه با دمای خیلی بالا، یک تمرین نتیجه‌بخش برای پیشگیری از خطرهای احتمالی است

اگر مادامی احساس کردید با نوشیدن مایعات داغ، گلوی شما دچار آسیب و اذیت می‌شود، در کنار مراجعه به پزشک، سعی کنید مصرف نوشیدنی‌های داغ را به حداقل برسانید. به تدریج شاهد نتایج مطلوب این کار خواهید بود.

منبع: telegraph

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چای ، چای داغ
ارسال به دوستان
در ساعات آخر قبل از توافق چه گذشت و ایران چه امتیازی در دقیقه 90 گرفت؟ شرکت BYD فناوری جدیدی برای شناسایی موجودات زنده زیر خودرو معرفی کرد خشم و سوگواری اعضای کانال تلگرامی 180 هزار نفری اسرائیلی: خدا ترامپ را لعنت کند ایستگاه حاشیه(۳)/ گرم است، خیلی خیلی گرم! شورای عالی امنیت ملی رسماً اعلام کرد: توافق ایران و آمریکا با تدابیر «رهبر عالی‌قدر نظام» نهایی شد برای کنترل گرسنگی برنج بخوریم یا سیب زمینی؟ / سالم‌ترین روش مصرف سیب زمینی هلند 2-2 ژاپن؛ شمشیر سامورایی در دقیقه ۸۹ لاله های نارنجی را برید! شورای عالی امنیت ملی: توافق پایان جنگ ایران و آمریکا اعلام رسمی توافق ایران و آمریکا ارزشمندترین شرکت ژاپن که بالاتر از تویوتا ایستاده است عکس عروسی نوۀ دختر ناصرالدین شاه؛ 90 سال قبل جنگ تمام شد/ اعلام رسمی توافق ایران و آمریکا / مراسم امضای توافق‌نامه روز جمعه در سوئیس/ محاصره دریایی ایران رفع شد/ بازگشایی تنگه هرمز ، بعد از امضای توافق/ کاهش قیمت نفت و تتر / ترامپ: ایران می تواند برای همیشه غنی سازی داشته باشد دیدگاه مردم آمریکا به ۲۱ کشور مهم جهان (+اینفوگرافیک) برج آزادی سرخ‌پوش شد ۳.۵ همت برای بازسازی پل B1 کرج برآورد شد