فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۸-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۵۲۷۲
انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۸-۱۰-۱۴۰۳

این مکمل می‌تواند عمر شما را افزایش دهد و سلامت قلب، کلسترول و پوست را بهبود بخشد

این مکمل می‌تواند عمر شما را افزایش دهد و سلامت قلب، کلسترول و پوست را بهبود بخشد
پزشکان می‌گویند مصرف یک نوع مکمل غذایی می‌تواند بیش از چهار سال به عمر شما اضافه کند. این مکمل غنی از اسیدهای چرب ضروری مانند امگا-۳ است که فواید بسیاری برای بدن دارد و می‌تواند کیفیت زندگی را به‌طور چشمگیری بهبود ببخشد.

دکتر مایکل عزیز، پزشک نیویورکی که پیش‌تر اعلام کرده بود مصرف تائورین می‌تواند طول عمر را تا ۷ تا ۸ سال افزایش دهد، حالا از مکمل دیگری صحبت می‌کند که علاوه بر فواید مشابه، برای سلامت قلب، تنظیم فشار خون و حتی درخشش پوست نیز موثر است.

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، او که نویسنده کتاب «انقلاب بی‌پایان جوانی» است، می‌گوید: «می‌دانیم افرادی که ماهی مصرف می‌کنند بیشتر عمر می‌کنند، و دلیل آن این است که روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ است که برای سلامت قلب بسیار مفید است.»

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۲۱ توسط مؤسسه تحقیقاتی بیمارستان دل مار در بارسلون انجام شد، نشان داد که داشتن سطح بالاتری از اسیدهای چرب امگا-۳ در خون می‌تواند نزدیک به پنج سال به طول عمر اضافه کند.

دکتر الکس سالا-ویلا، نویسنده این مطالعه، توضیح می‌دهد: «سیگار کشیدن مداوم به طور متوسط ۴.۷ سال از طول عمر افراد کم می‌کند. جالب است که داشتن سطح بالای اسیدهای چرب امگا-۳ در خون می‌تواند دقیقا به همان میزان، یعنی ۴.۷ سال، به طول عمر اضافه کند.»

اسیدهای چرب امگا-۳ را می‌توان به سادگی از طریق مصرف ماهی‌هایی مانند تن، سالمون و میگو دریافت کرد. اما اگر رژیم غذایی شما حاوی مقدار کافی از این منابع نباشد، مکمل‌های حاوی امگا-۳ می‌توانند این کمبود را جبران کنند.

نوع ماهی که می‌خورید نیز ممکن است در میزان تاثیر آن بر سلامت شما تاثیر داشته باشد. مطالعه‌ای که اوایل امسال در ژاپن منتشر شد، نشان داد زنانی که ماهی‌های کوچک مانند ساردین را به‌صورت کامل (از سر تا دم) مصرف می‌کنند، خطر مرگ ناشی از سرطان و سایر بیماری‌ها در آن‌ها کاهش میابد.

دکتر عزیز می‌گوید روغن ماهی می‌تواند به حل بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله مبارزه با التهاب، افزایش سطح کلسترول خوب، پیشگیری از تشکیل پلاک در شریان‌های بدن و کاهش چربی کبد کمک کند.

به گفته او اسیدهای چرب غیراشباع موجود در روغن ماهی همچنین به کاهش التهاب در بدن و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند، که در نهایت باعث داشتن پوستی سالم و درخشان می‌شود.

 دکتر عزیز برای به حداکثر رساندن تاثیر این مکمل غذایی توصیه می‌کند که «سلنیوم» و «یوبیکینول» یا «کوآنزیم کیوتن» را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این مواد به حفظ طول تلومرها کمک می‌کنند که نقش مهمی در فرایند پیری دارند.

به گفته او: «تلومرهای بلندتر به معنای عمر طولانی‌تر است.»

برچسب ها: امگا3 ، افزایش عمر
ارسال به دوستان
ماجرای سرقتی که فیلم آن وایرال شد/ سارقان معروف سابقه کیفری نداشتند ورزشی برای تقویت قلب و کاهش استرس استرالیا ۲ - ترکیه ۰؛ کانگوروها با نمایشی حساب‌شده شگفتی‌ساز شدند بازیگر «زیر آسمان شهر» درگذشت فکت‌چک: آیا اسکاچ ظرفشویی آلوده‌ترین وسیله خانه است و باید هر هفته تعویض شود؟ تغییر زمان امتحانات دانشگاه‌ها در ایام تشییع رهبر شهید ترافیک در جاده هراز و ۲ آزادراه/ انسداد موقت جاده قدیم کرج-چالوس برای اجرای عملیات کارگاهی آغاز توزیع کارت آزمون‌های سمپاد و مدارس نمونه دولتی از فردا دوشنبه بی وای دی بازار را شوکه کرد؛ 100000 سفارش برای شاسی بلندی که هنوز عرضه نشده است (+عکس) ۱۰ نقل قول عمیق و تامل‌برانگیز از ۱۰ فیلسوف یونان باستان تاریخ به روایت تصویر / سربازان شوروی در دفتر هیتلر تحقق رؤیای انرژی نامحدود؛ زمین یک گام دیگر به شبیه‌سازی انرژی خورشید نزدیک شد اطلاعات: کسانی که علیه قالیباف و عراقچی شعار می دهند نمی دانند مذاکره و تفاهم به تصویب شورایعالی امنیت ملی و سپس رهبری رسیده است؟ منظرۀ شهر قزوین و یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های ایران در دوران قاجار تانک سورتمه ای شوروی؛ داستان عجیب ترین سلاح زرهی جنگ جهانی دوم (+عکس)