فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۱-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۶۳۷۲
انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۱-۱۱-۱۴۰۳

برای کاهش عوارض این بیماری مرگبار ۶ روز تخم مرغ بخورید

برای کاهش عوارض این بیماری مرگبار ۶ روز تخم مرغ بخورید
آیا تخم مرغ‌ها غذای محبوب شما هستند؟ محققان می‌گویند، خوردن مرتب آن‌ها ۶ روز در هفته به عنوان صبحانه می‌تواند شانس شما را برای پیشگیری از مرگ خاموش (سکته قلبی به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی) تا ۲۹ درصد افزایش دهد.

ایران یکی از کشورهایی است که از نظر آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی وضعیت نگران کننده‌ای دارد. به گفته دکتر علیرضا مهدوی، معاون سابق مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت حدود ۴۰ درصد موارد مرگ در ایران به علت بیماری‌های قلبی و عروقی است که با احتساب مرگ سالانه حدود ۳۵۰ هزار نفر در ایران، هر سال حدود ۱۴۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های قلبی فوت می‌کنند. البته به علل مختلف ممکن است در بیمارستانها علت فوت، برخی بیماری‌های زمینه‌ای دیگر مثل بیماری‌های تنفسی ثبت شود.

به گزارش همشهری آنلاین، به نوشته روزنامه سان، حدود ۷.۶ میلیون نفر نیز در بریتانیا با بیماری قلبی عروقی (CVD، شرایطی که بر قلب و عروق خونی تاثیر می‌گذارد) زندگی می‌کنند .عوارض قلبی و عروقی ممکن است عروق خونی را باریک یا مسدود کنند و منجر به حمله قلبی، آنژین یا سکته مغزی شوند.

البته این امکان نیز وجود دارد که بر دریچه‌ها یا ریتم قلب تاثیر بگذارند. اگرچه داشتن شرایط خاصی مانند کلسترول بالا یا دیابت می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد، اما این خطر می‌تواند تحت تاثیر عدم فعالیت یا سیگار کشیدن افزایش یابد.

اما محققان دانشگاه موناش در ملبورن می‌گویند خوردن تخم مرغ به طور منظم ممکن است شانس شما را برای مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش دهد. در مطالعه آن‌ها، افراد مسن‌تری که یک تا شش بار در هفته صبحانه تخم مرغ می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که هرگز تخم‌مرغ مصرف نمی‌کردند یا فقط یک یا دو بار در ماه می‌خوردند، ۲۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از عوارض قلبی بودند. همچنین افرادی که تخم مرغ دوست دارند ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به دلیل هر بیماری دیگر هستند.

نویسنده اول این تحقیق ، هالی وایلد، می‌گوید: تخم‌مرغ یک غذای مغذی است، این ماده غذایی خوشمزه و دوست داشتنی منبع غنی پروتئین و منبع خوبی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B، فولات، اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین‌های محلول در چربی (E، D، A و K)، کولین و عناصر معدنی و کمیاب است.

تخم مرغ همچنین منبع در دسترس پروتئین و تغذیه در افراد مسن است، تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده غذایی منبع پروتئینی ترجیحی برای افراد مسن است که ممکن است دچار افت فیزیکی و حسی مرتبط با افزایش سن شوند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اسرار سکونت هزار ساله در شهر زیرزمینی «قدبرا» الیگودرز قانون ۲۰ درجه برای کولر گازی چیست؟ روشی جدید برای درمان افسردگی ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران «کمی مفهومی» است کشاورز ژاپنی با هوش مصنوعی مزارع خود را متحول کرد درباره افاضات توهم‌پرداز معاصر، محمود نبویان: "روی سینه آمریکا نشسته بودیم و داشتیم کار را تمام می کردیم که مذاکره شد!" دختر «خانِ فرمانیه» با لباس عروس؛ 97 سال قبل (عکس) تفاوت موشک‌های سوخت جامد و مایع چیست؟ مکزیک ۲-۰ آفریقا جنوبی/ اینجا در مکزیک حال همه خوب است اولین دیدار امنیتی ایران - امارات بعد از جنگ احتمال توافق ايران و آمریکا / ترامپ: شنبه یا یکشنبه، توافق در اروپا امضا می شود / الحدث: قطری ها موافقت ایران را به آمریکا منتقل کردند/ تماس تلفنی امیر قطر و ترامپ / جزئیات توافق: کاهش تحریم ، لغو محاصره و بازگشایی تنگه هرمز بقایی: تفاهم نهایی نشده است رایزنی امیر قطر با ترامپ درباره ایران و کاهش تنش در منطقه فارس: ایران هنوز هیچ متنی را برای توافق تایید نکرده اردوغان: نتانیاهو در مسیر هیتلر حرکت می‌کند