فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۹۵۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۷-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۹۵۰۸۹
انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۷-۰۶-۱۴۰۴

این عادت غلط رایج باعث پوکی و شکستگی استخوان می‌شود

این عادت غلط رایج باعث پوکی و شکستگی استخوان می‌شود
گفته می‌شود صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است و یک مطالعه جدید می‌گوید که این موضوع در مورد سلامت استخوان‌ها کاملاً صادق است.

 محققان گزارش دادند افرادی که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر در معرض خطر شکستگی استخوان ناشی از پوکی استخوان هستند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، دکتر «هیروکی ناکاجیما»، محقق ارشد از دانشگاه پزشکی نارا در ژاپن گفت: «ما دریافتیم که نخوردن صبحانه و خوردن شام دیرهنگام با افزایش خطر پوکی استخوان مرتبط است.»

ناکاجیما در یک بیانیه خبری افزود: «علاوه بر این، مشخص شد که این عادات غذایی ناسالم با تجمع سایر عوامل خطرناک سبک زندگی مانند عدم فعالیت بدنی، سیگار کشیدن و خواب ناکافی مرتبط هستند.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های معاینه بیش از ۹۲۷۰۰۰ نفر در ژاپن با سن ۲۰ سال و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند.

این تیم به دنبال ارتباط بین سبک زندگی و خطر شکستگی لگن، بازو یا پا در افراد به دلیل پوکی استخوان بود.

نتایج نشان داد که نخوردن صبحانه خطر شکستگی استخوان ناشی از پوکی استخوان را ۱۸ درصد، سیگار کشیدن ۱۱ درصد و خوردن شام دیرهنگام ۸ درصد این خطر را افزایش می‌دهد.

محققان دریافتند که اگر فردی هم صبحانه را حذف کند و هم شام دیرهنگام بخورد، خطر ابتلاء به پوکی استخوان و شکستگی استخوان در او به ۲۳ درصد افزایش می‌یابد.

محققان گفتند که سایر عادات ناسالم که خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهند، شامل مصرف روزانه الکل، عدم ورزش و خواب بد است.

ناکاجیما گفت: «این نتایج نشان می‌دهد که پیشگیری از پوکی استخوان و شکستگی‌ها نه تنها به عادات غذایی سالم، بلکه به تلاش گسترده‌تری برای بهبود رفتارهای کلی سبک زندگی نیز نیاز دارد.»

محققان نوشتند: «افرادی که صبحانه را حذف می‌کنند، تمایل به مصرف ویتامین D و کلسیم کمتری دارند که نشان می‌دهد کمبودهای تغذیه‌ای می‌تواند در خطر ابتلاء به پوکی استخوان در آنها نقش داشته باشد.»

محققان نتیجه گرفتند: «این نتایج نشان داد که پوکی استخوان یک بیماری مرتبط با سبک زندگی است.

همچنین تحقیقات آینده برای بررسی رابطه بین شام‌های دیرهنگام و متابولیسم استخوان و همچنین مطالعات مداخله‌ای با تمرکز بر راهنمایی در مورد حذف صبحانه و شام دیرهنگام مورد نیاز است.»

ارسال به دوستان
بحران تنهایی سالمندان در کره جنوبی؛ عروسک‌های هوش مصنوعی جای خالی فرزندان را پر می‌کنند بعضی افراد به ورزش حساسیت دارند! روزنامه کیهان: تنگه هرمز را با دیپلماسی باز نمی‌ کنیم مقایسه دو متنی که در ایران و آمریکا از توافق منتشر شد؛ اینجا در «مهر» و آنجا در «آکسیوس» ارزش واقعی توافق خارج شدن کشور از سال ها بلاتکلیفی است تقویم روز نکات حسین موسویان درباره توافق ایران و آمریکا: تندروهای تهران و واشنگتن برای جلوگیری از اجرای آن متحد می شوند/ از "بده بستان های بزرگ" نهراسید رویترز : امارات 20 میلیارد دلار از دارایی های ایران را آزاد می کند/ قسط اول پرداخت شد: 3 میلیارد دلار پاسخ قالیباف به ترامپ: باید بدون هیچ بهانه‌ای به تعهدات داده شده، عمل شود گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد