فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶-۰۴-۱۳۹۴
کد ۴۰۴۶۴۳
انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۶-۰۴-۱۳۹۴

سبزیجات برگ دار بخورید

سبزیجات برگ دار بخورید
این بررسی ها نشان می دهد توانایی های شناختی افرادی که در وعده های روزانه خود یک یا دو بار از این سبزیجات برگدار سبز استفاده می کنند، ۱۱ سال جوان تر از کسانی است که از این نوع سبزیجات مصرف نمی کنند.
سبزیجات برگ دار بخوریدپژوهش های اخیر گروهی از محققان آمریکایی نشان می دهد که وجود سبزیجات برگ دار سبز در رژیم غذایی روزانه به حفظ توانایی های ذهنی کمک کرده و زوال شناختی را کُند می کند.

برخی از غذاها توانایی بهبود قدرت حافظه انسان را دارا هستند. پژوهش های جدید نشان می دهد که خوردن سبزیجات برگدار سبز می توانند به حفظ توانایی های ذهنی کمک کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه راش ایالات متحده امریکا، به سادگی می توان با افزودن سبزیجات برگدار سبز همچون اسفناج، کلم پیچ، کاهو و برگ های خردل به رژیم غذایی، روند رشد زوال شناختی را در انسان کُند کرد.

علاوه بر این موضوع، تحقیقات فوق برای نخستین بار به بررسی مواد مغذی مسئول این اثر و ارتباط آن با مصرف ویتامین «K» در کُند کردن زوال شناختی پرداخته است.

«مارتا کلر موریس»، سرپرست تیم تحقیق، در این رابطه می گوید: «در حقیقت از دست دادن حافظه و توانایی های شناختی فرد یکی از بزرگترین ترس هایی است که افراد مسن را درگیر خود می کند. افزایش مصرف سبزیجات برگ دار سبز می تواند یک راه بسیار ساده، مقرون به صرفه و غیرتهاجمی برای محافظت مغز انسان در مقابل بیماری های آلزایمر و زوال شناختی محسوب شود.»

محققان این تیم پژوهشی برای دستیابی به نتایج فوق به بررسی رژیم غذایی و توانایی های شناختی بیش از ۹۵۰ نفر از افراد مسن پرداختند و آنها را به مدت ۵ سال تحا نظر داشتند. آنها در این بررسی ها با کاهش قابل توجه میزان زوال شناختی در افرادی که میزان بیشتری از سبزیجات برگدار سبز استفاده می کردند، برخورد نمودند.

این بررسی ها نشان می دهد توانایی های شناختی افرادی که در وعده های روزانه خود یک یا دو بار از این سبزیجات برگدار سبز استفاده می کنند، ۱۱ سال جوان تر از کسانی است که از این نوع سبزیجات مصرف نمی کنند.

هنگامی که اعضای این تیم پژوهشی ارتباط مواد مغذی را با کُند شدن روند زوال شناختی مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که به احتمال زیاد موادی مانند ویتامین K، لوتئین، فولات و بتاکاروتن به حفظ مغز سالم کمک می کنند.

برچسب ها: سبزیجات ، قدرت حافظه
ارسال به دوستان
محسنی اژه ای: سردمداران آمریکایی مفهوم غیرت و حمیّت ایرانی را درک نکرده‌اند معمای کرم‌هایی که علم را به چالش کشیدند / آیا می‌توان با خوردن یک قرص پیانو زدن یاد گرفت؟ هشدار نیروی دریایی سپاه: نزدیک شدن شناورها به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می‌شود حمله پهپادی ارتش علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اگر این خوراکی‌ها را نمی‌خورید، دچار کمبود پتاسیم می‌شوید نگاهی به معماری تاریخی ل‌آرتیستیک در شهر نیس فرانسه (+عکس) روزنامه خراسان: امیر کویت، خیلی وقیح شده؛ ایران باید او را سرجایش بنشاند! معماری جالب ساختمان یک پارکینگ در پرتغال (+عکس) سپاه: محل استقرار جنگنده های F35، F15، F16 آمریکایی منهدم شد درخواست ترامپ برای تصویب بودجه ۳۵۰ میلیارد دلاری پنتاگون تصاویر هوایی دیدنی از جاکارتا فروغ‌الدوله دختر ناصرالدین شاه به همراه دخترانش با لباس درویشی (عکس) حمله به پایگاه آمریکا در اربیل عراق تاریخ به روایت تصویر / ترکش‌های گلوله‌های ضدهوایی در آسمان جبهه غربی جنگ جهانی اول تاثیر شگفت‌آور چای بر سلامتی و افزایش طول عمر!