فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۸
کد ۶۶۹۱۶۸
انتشار: ۱۰:۲۹ - ۳۱-۰۲-۱۳۹۸

شیردهی باعث سلامت قلب مادر می‌شود

شیردهی باعث سلامت قلب مادر می‌شود

مطالعات جدید محققان دانشگاه آتن نشان می‌دهد، شیردهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مادر را در سنین بالا کاهش می‌دهد و هرچه مدت شیردهی بیشتر باشد، این خطر کمتر است.

مطالعات مختلف بارها مزایای شیردهی برای نوزاد و مادر را تایید کرده‌اند. محققان سلامت قلب و سیستم عروقی زنان یائسه و همچنین سابقه شیردهی آنان را بررسی کردند. با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، وزن، عادت استعمال دخانیات و سطح کلسترول، نتایج نشان داد شیردهی خطر بروز بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. ادامه مطالعات نشان می‌دهد خطر بروز بیماری‌های قلبی به مدت زمان شیردهی وابسته است و هرچه زمان شیردهی طولانی‌تر باشد، احتمال بروز بیماری‌های قلبی کمتر است.

مطالعات تاثیر شیردهی بر کاهش افسردگی پس از زایمان و کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های خاص مادر را تایید کردند. همچنین مادران شیرده به راحتی به وزن سالم و سطح قند خون نرمال دست می‌یابند.

محققان احتمال می‌دهند مزایای سلامتی شیردهی به دلیل ترشح هورمون پرولاکتین در مادران شیرده باشد.

این هورمون احتمال بروز دیابت را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و ممکن است دلیل کاهش بیماری‌های قلبی نیز همین هورمون باشد.

بررسی علل کاهش بیماری‌های قلبی مرتبط با شیردهی نیازمند مطالعه و بررسی بیشتر است.

برچسب ها: شیردهی ، قلب
ارسال به دوستان
captcha
وقتی لوگوی مرسدس بنز، پوست را می‌سوزاند! عکس یادگاری کالسکه‌چی‌های ناصرالدین شاه در یکی از میدان‌های تهران آیا عطر زدن روی گردن خطر سرطان و ناباروری را افزایش می‌دهد؟ پاسخ متخصصان پشت‌سری صندلی چگونه آسیب گردن را در تصادف کاهش می‌دهد؟ منزوی ترین مردم جهان کجا زندگی می‌کنند؟ آشنایی با پاندای دنیای حشرات؛ جان این زنبور عسل در خطر است! محمدعلی شاه به همراه همسر و فرزندان اش در روسیه؛ دهه 1290 (عکس) موتورهای دیزلی چه معایبی دارند؟ نکاتی که کمتر شنیده‌اید چربی شکم و کمبود ویتامین دی؛ ترکیبی مرگبار که خطر مرگ را بیش از دو برابر می‌کند این علائم به شما می‌گوید کمبود یُد دارید/ ۱۰ نشانه شایع کمبود ید در بدن اسرار واکنش عجیب مغز به صداهای روزمره/ چطور یک‌صدای کاملا معمولی برای مغز غیرقابل‌تحمل می‌شود معبد زیرزمینی ژاپن چگونه سیلاب را از حومه توکیو دور می‌کند؟(+عکس) مریم مومن: زاپاس عشقی نمی شوم نجات ۳ مسافر گرفتار در غار یخی چما چهارمحال و بختیاری مشاور قالیباف: سران قوا تصمیم گرفته‌اند قیمت بنزین افزایش نیابد