فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۷۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۳-۱۱-۱۴۰۱
کد ۸۷۸۲۶۷
انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۳-۱۱-۱۴۰۱

این میوه خوشمزه سلامت قلب را تضمین می‌کند

این میوه خوشمزه سلامت قلب را تضمین می‌کند
تنها یک فنجان توت فرنگی در روز ممکن است اثرات مفیدی روی قلب داشته باشد.

توت فرنگی یکی از میوه های جذاب و دوست داشتنی برای همه سنین است و نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد:مصرف تنها یک فنجان توت فرنگی در روز می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

محققان در مطالعات خود موفق به کشف ارتباطی مستقیم بین خوردن توت فرنگی و سلامت قلب شدند.

پروفسور بریت برتون فریمن از موسسه فناوری لیلینویز، در این رابطه گفت: مطالعه بار جهانی بیماری ها نشان داد که رژیم غذایی کم میوه جزو سه عامل خطر اصلی بروز بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. برای رفع شکاف مصرف میوه باید میزان کل میوه های مصرف شده و همچنین تنوع آن ها را افزایش دهیم.  شواهد متعددی در مورد سلامت قلبی متابولیک نشان می دهد:تنها یک فنجان توت فرنگی در روز ممکن است اثرات مفیدی روی قلب داشته باشد.

بر اساس این تحقیقات، مزایای خوردن توت فرنگی ممکن است شامل کاهش کلسترول کل و لیپوپروتئین با چگالی کم  LDL ، آرامش و انعطاف عروقی بیشتر و همچنین کاهش قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و کاهش التهاب باشد.

دکتر آرپیتا باسو، دانشیار دانشگاه نوادا در لاس وگاس و از اعضای این تیم مطالعاتی نیز در رابطه با موضوع فوق گفت:  یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده متقاطع بر روی ۳۳ بزرگسال چاق نشان داد که مصرف دو و نیم فنجان توت فرنگی در روز به طور قابل توجهی مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: مطالعه ما از این فرضیه حمایت می کند که مصرف توت فرنگی می تواند خطرات قلبی متابولیک را بهبود بخشد. علاوه بر این، ما معتقدیم که این شواهد از نقش توت فرنگی در رویکرد غذا به عنوان دارو” برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی عروقی در بزرگسالان حمایت می کند.

گفتنی است، محققان طی مطالعات دیگر، شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد توت فرنگی ممکن است به محافظت در برابر برخی سرطان ها نیز کمک کند و علاوه بر این، خوردن توت فرنگی می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشد.

به همین دلیل توصیه می شود مصرف این میوه دوست داشتنی و مفید را جدی گرفته و حتما آن را در سبد غذایی خانواده قرار دهید.

منبع: سیناپرس

ارسال به دوستان
captcha
کاخ سفید: ۴۰ کشور با چین در دور زدن تعرفه‌ها همکاری می کنند ترامپ: ناو لینکلن با ناو دیگری جایگزین می‌شود شروع طوفانی استقلال با پیروزی 4 گله مقابل تازه‌وارد‌ها حملات موشکی انصار الله به بندر المخا چرا آلمان نازی دو بمب افکن را به هم چسباند؟ (+عکس) گران ترین ایستگاه متروی دنیا در محل برج های 11 سپتامبر: کبوتری از جنس نور و فولاد رویترز: عبور ۹ کشتی از تنگه هرمز در روز پنجشنبه با ترتیبات ایران  فرمان و پدال خداحافظ؛ تاکسی های خاص آمازون رسما وارد خیابان ها شدند (+فیلم و عکس) کانادا ۵ مقام ایران را تحریم کرد این تصاویر واقعی هستند / هنر معماری ژاپنی ها برای غلبه بر کمبود فضا ۶۰۰ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد؛ رکورد تازه در صنعت خودرو تراکتور ۲ پیکان صفر؛ نکو با برد آغاز کرد عملیات خنثی‌سازی مهمات عمل‌نشده در محدوده نظامی کنارک انجام می‌شود پس از رد توافق غزه از سوی اسرائیل؛ کوشنر راهی اسرائیل و مصر می‌شود فرودگاه قشم آماده ازسرگیری پروازها شد