فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۳۰-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۶۶۴۳
انتشار: ۰۸:۱۳ - ۳۰-۱۰-۱۴۰۲

افزایش عمر زنان با دریافت پروتئین از غذاهای گیاهی

افزایش عمر زنان با دریافت پروتئین از غذاهای گیاهی
مصرف بیشتر پروتئین گیاهی با سطوح پایین‌تر کلسترول بد LDL، فشار خون و حساسیت به انسولین همراه بود که همه خبر‌های خوبی برای سلامت قلب زنان هستند.

یک مطالعه جدید گزارش می دهد زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کنند، طول عمر بیشتری دارند.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش دادند زنان با رژیم‌های غذایی غنی از پروتئین- به ویژه از منابع گیاهی- به بیماری‌های مزمن کمتری مبتلا می‌شوند و به طور کلی از پیری سالم‌تر لذت می‌برند.

به طور کلی، زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می‌کردند، ۴۶ درصد بیشتر احتمال داشت که در سال‌های آخر زندگی‌شان سالم باشند.

«آندرس آردیسون کورات»، محقق ارشد از مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه تافتس در بوستون، گفت: «مصرف پروتئین در میانسالی با ارتقای سلامتی در بزرگسالی مرتبط بود.»

وی در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «ما همچنین دریافتیم که منبع پروتئین مهم است. به نظر می‌رسد دریافت بیشتر پروتئین از منابع گیاهی در دوران میانسالی، به علاوه مقدار کمی پروتئین حیوانی، برای سلامتی و بقای خوب در سنین بالاتر مفید است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های خود گزارش شده از بیش از ۴۸۰۰۰ زن شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ را تجزیه و تحلیل کردند.

این زنان بین سنین ۳۸ تا ۵۹ سال وارد مطالعه شدند و در ابتدا از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار بودند.

تیم تحقیق نظرسنجی‌هایی را که رژیم غذایی شرکت کنندگان را ردیابی می‌کرد، ارزیابی کردند و سپس این اطلاعات را با ابتلاء زنان به بیماری‌های مزمن یا از دست دادن عملکرد فیزیکی یا سلامت روان مقایسه کردند.

نتایج نشان می‌دهد که محققان به طور قابل توجهی بیماری قلبی، سرطان و دیابت را در زنانی که پروتئین بیشتری از منابعی مانند میوه‌ها، سبزیجات، نان، لوبیا، حبوبات و ماکارونی در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، کمتر یافتند.

به گفته محققان، زنانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف کرده بودند، زوال کمتری در سلامت شناختی و روانی خود داشتند.

با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد زنانی که پروتئین حیوانی بیشتری مصرف می‌کردند، با افزایش سن ۶ درصد کمتر احتمال داشت که سالم بمانند.

به گفته محققان، پروتئین حیوانی در سنین بالاتر با محدودیت‌های فیزیکی کمتری همراه بود، اما پروتئین گیاهی ارتباط قوی‌تر و ثابت‌تری با سلامت جسمی و روانی پایدار در آینده داشت.

به عنوان مثال، مصرف بیشتر پروتئین گیاهی با سطوح پایین‌تر کلسترول بد LDL، فشار خون و حساسیت به انسولین همراه بود که همه خبرهای خوبی برای سلامت قلب زنان هستند.

از سوی دیگر، به گفته محققان، مصرف بیشتر پروتئین حیوانی با سطوح بالاتری از این عوامل خطر مرتبط بود.

به طور کلی، یافته‌های این تیم از توصیه‌هایی حمایت می‌کند که زنان بیشتر پروتئین خود را از منابع گیاهی به همراه کمی ماهی و پروتئین حیوانی برای تأمین آهن و ویتامین B۱۲ دریافت کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
حمایت ترامپ از توافق مکه  تعطیلی ادارات مهران و دهلران در استان ایلام تحویل اولین جنگنده‌های پیشرفته چینی به ازبکستان بهاره رهنما: برایم پیش آمده ماه ها ندانم طرف زن دارد معاون سیاسی سپاه: رژیم صهیونیستی در حد و اندازه جنگ با ایران نیست توضیحات معاون سیاسی سپاه درباره احکام فرماندهان جدید نیروهای مسلح ممنوعیت تردد شناورهای اسرائیلی در خلیج فارس تصویب شد پایانِ «دورانِ مجوز» ؛ «بی‌داد» و تولد سینمایی دیگر انتقال رودری به بارسلونا؛ منچسترسیتی با پیشنهاد نهایی بارسا موافقت کرد قرار است مهر امسال چه تغییری در مدارس رخ دهد؟ جزئیات برنامه آموزش و پرورش  روسیه: کارخانه تولید قایق‌های بدون سرنشین اوکراین را نابود کردیم اعلام آمادگی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان اندونزی بقائی: کانادا به «تیم ذخیره» آمریکا در جنگ علیه ایران تبدیل شده است کشاورزان شمالی برای برداشت برنج عجله نکنند آتش‌سوزی عمدی در ارتفاعات دماوند؛ عامل حریق پیش از رسیدن نیروها گریخت