۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
فیلم بیشتر »»
کد ۱۹۹۱۰۹

سخنی با تماشاگران تراکتورسازی

عصر ایران ورزشی، اهورا جهانیان - محسن ترکی در مسابقه تراکتورسازی و استقلال، مرتکب خطایی فاحش شد و با اعلام پنالتی بی دلیل برای استقلال و اخراج احسان حاج صفی، ناخواسته، پایه گذار شکستی تلخ و تاریخی برای تبریزی ها شد.

ترکی در جامعه داوری ایران به سلامت و پاکی مشهور است. کسی او را به عنوان داوری مساله دار نمی شناسد.

حتی منتقدانی چون پرویز سیار هم معتقدند خطاهای فاحش محسن ترکی در مسابقه تراکتورسازی – استقلال، عمدی و با اراده قبلی نبوده است.

با این حال واقعیت این است که ترکی، در حساس ترین بازی فصل، که می تواند سرنوشت قهرمان لیگ برتر را تعیین کند، تراکتورسازی را از یک قدمی استقلال دور کرد و این تیم را که می توانست در صدر لیگ برتر قرار گیرد، به رده سوم لیگ فرستاد.

ترکی بی آنکه خصومتی با تراکتورسازی و فوتبال تبریز داشته باشد، الان به منفورترین داور ایران در شهر تبریز بدل شده است.

اگر ترکی در مسابقه ای دیگر و در شرایطی دیگر مرتککب این اشتباه می شد، شاید این همه جو منفی در شهر تبریز علیه خودش ایجاد نمی کرد اما او در بد شرایطی مرتکب آن اشتباه فاحش شد.

اما اشتباه محسن ترکی، هر چه بود، از اشتباه داور بازی آلمان و انگلستان در جام جهانی 2010 بیشتر نبود. داور آن بازی، گل صد درصد درست انگلستان را ندید و به جای اعلام گل، دستور به ادامه بازی داد.

اگر داور آن بازی، ضربه لمپارد را گل اعلام می کرد، انگلستان بازی 2 بر صفر عقب افتاده را به تساوی 2 بر 2 بدل کرده بود و قطعاً با توجه به روند روحیه بخشی که تا پایان نیمه اول طی کرده بود، در نیمه دوم می توانست بهتر از نیمه اول هم بازی کند. اما یک اشتباه داوری، آرزوهای ملتی را بر باد داد.

در بازی تراکتورسازی و استقلال هم اشتباه ترکی، زمینه ساز  صدرنشینی استقلال شد. به هر حال فوتبال همین است و مادامی که عنصر انسانی تصمیمات نهایی را در قبال صحنه های مشکوک بازی اتخاذ می کند، باید چنین خظاهایی را نیز انتظار کشید.

بی تردید این خطاهای داوری، تاکنون یکی از عوامل جذابیت فوتبال در سطح جهان بوده است.

اشتباهات داوری، موجب تراژیک شدن سرنوشت بسیاری از بازی ها و تیم ها شده است. چه اشک ها که از اشتباهات داوران فوتبال بر دیده ها روان شده و چه خنده ها که بر لب ها نشسته است.

 خاطره فینال جام جهانی 66 و گلی که مارادونا با دست به انگلستان زد، بی تردید جزو لحظات جذاب و به یاد ماندنی تاریخ جام جهانی است.

البته غرض از ذکر این نکته این نیست که تماشاگران تراکتورسازی تبریز شادمان باشند که خطای داوری در بازی تراکتور و استقلال، موجب به یاد ماندنی تر شدن این بازی خواهد شد!

آنچه در این یادداشت مد نظر است، توجه دادن تماشاگران تراکتورسازی به این نکته است که فوتبال در نهایت یک بازی است و شایسته نیست این همه نفرت نثار انسانی کنیم که صرفاً در یک " بازی " مرتکب اشتباه شده است.

تماشاگران تراکتورسازی شاید نارضایتی های بسیار از زمین و زمان داشته باشند، اما این منصفانه نیست همه این نارضایتی ها را بر سر محسن ترکی خالی کنند.

این روزها می گذرد و می رود. شاید تراکتورسازی امسال قهرمان لیگ برتر شود. شاید هم نه استقلال قهرمان شود نه تراکتورسازی. هر چه هست، این فصل از لیگ برتر ایران نیز می گذرد و فصل های آینده از راه می رسند. تراکتورسازی حتی اگر حقش هم در یک بازی حساس در این فصل ضایع شده باشد، اگر تیم بزرگی باشد، بالاخره می تواند حقش را در فوتبال ایران احقاق کند.

تماشاگران تبریزی این نکته را نیز نباید از یاد ببرند که فوتبال ایران یکی از ضعیف ترین فوتبال های جهان است. ما در بهترین حالت یک خط در میان به جام جهانی می رویم و در جام جهانی هم معمولاً جزو چهار تیم آخر جهان هستیم!

این فوتبال ضعیف و عقب مانده، به این همه دشنام و نفرت نمی ارزد. فوتبال مخدری برای فراموش کردن زخم ها و ناکامی ها نیست که بابت از دست رفتن احتمالی یک موفقیت در عرصه فوتبال، چنان به یک انسان نفرت بورزیم که گویی ما معتادانی هستیم که کسی ماده مخدرمان را به آتش کشیده است.

کسانی که ورزش فوتبال را ابدع کردند، برای زیباترشدن و انسانی تر شدن جهان این ورزش زیبا را ابداع کردند. نباید چنان تسلیم احساسات آنی ناشی از یک شکست ناگهانی شد که ورزش زیبای فوتبال در نهایت زمینه ساز خلق زشتی و پلشتی در این جهان به شتاب رونده شود.

این روزها می گذرد. تراکتورسازی تبریز باقی می ماند و تماشاگرانش و البته تاریخ این تیم ریشه دار و قدیمی. تماشاگران تبریزی اینک خشمگین اند اما اگر لختی به دور از احساسات برآمده از ناکامی اخیر تیمشان بیندیشند، درمی یابند که بهتر است رفتاری در پیش گیرند که تاریخ باشگاه تراکتورسازی تبریز را به دشنام ها و تمهمت های غیر قابل اثبات آلوده نکنند.

آیندگان از راه می رسند و درباره این حجم نفرت و تهمتی که تماشاگران تبریزی نثار محسن ترکی می کنند، داوری می کنند.

هر چند که رفتار امیر قلعه نویی پس از اشتباه داور بازی تراکتور – استقلال، همانند رفتار فابیو کاپلو بعد از اشتباه داور بازی آلمان – انگلستان نبود، ولی چه خوب است که تماشاگران تراکتورسازی تبریز گفتار و منشی والاتر از مربی تیمشان در پیش گیرند و از فابیو کاپلو و بازیکنان انگلستان در جام جهانی 2010 درس بگیرند.

 بزرگواری و نیک رفتاری را از هر کسی می توان آموخت؛ ولو از دن فابیو ایتالیایی و شاگردان انگلیسی اش که برخلاف امیر قلعه نویی، نه مسلمان اند نه شیعه و نه ایرانی.

 اگر آذری زبان های ایرانی، به هویت آذری – ایرانی – شیعی – سالمی خود غره اند، پسندیده است که منش بزرگوارانه فابیو کاپلو و شاگردانش را در این " روزهای تلخ تراکتور " در پیش گیرند و بدانند که پیروزی در یک مسابقه فوتبال، همه چیز نیست که برای از دست رفتنش، بخواهیم همه چیز را زیر پا بگذاریم.     




ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۷۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
430
562
بجاي اين اراجيف كادر فدراسيون فوتبال راتغيير دهيد تا اوضاع بهتر شود.
پاسخ ها
ابراهیم بلوکی
| United States of America |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
می دانم که با گفتن این حرف جواب من هم بهتر از جواب نویسنده نخواهد بود. ولی بالاخره باید از یک جایی همۀ ما یاد بگیریم که غلط یاد گرفته ایم.
دنیا به آخر نرسیده اگر تیمی ولو به اشتباه باخته است. منطق هم خوب چیزی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
مشکل فوتبال با کادر فدراسیون حل نمیشه شاید بهتر بشه ولی ایده ال نمیشه . اراجیف نظر جنابعالیه که هنوز درک صحیحی از ادب نداری و این متن رو نمیتونی هضم کنی.تو هم اگر مشکل داری اتوبوس اتیش بزن و صندلی های ورزشگاه رو از جا بکن . شما تبریزی ها که عادت دارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
نه اينكه شما تهروني ها عادت ندارين اين مقاله رو هم يك تهروني نوشته اگه اين اتفاق تو شهر ديگه مي افتاد جرات داشت بگه حالا مگه چي شده اشتباه كرده ............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
620
694
بخواب بینیم بابا!!
کم شعار بده ، اگه اشتباه بود اینهمه جنجال نداشت، قضیه عمدی بود.لطفا چشماتون رو باز کنین از این خوابی که خودتون رو به اون زدین بیدار شین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
ببم یواش تر !
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
583
650
آقای نویسنده این اشتباهات اولین بار نیست تماشاگران تبریز بهترین
مرد پارسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
630
519
شماها دقیقا با هویت به اصطلاح آذری تراکتور مشکل دارین. به امید روزی که فوتبال بدون سیاست داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
توهم منش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
هویت تیم شما تو تهران ساخته شده ؟ بی خودی از آب گل آلود ماهی نگیر ! آذر بایجان با نام ایران هویت داره !
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
336
313
این سخنان شما زمانی درست هست که واقعا ترکی اشنباه سوت زده باشه،اما اگه به عمد بوده باشه چی؟
پاسخ ها
محمد س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اگه اشتباه بوده باشه چی. کی از ذهن و فکر ترکی خبر داره. شما یا هواداران. کمی معقول حرف بزنیم. ترکی در قبال چه چیزی باید اینکارو بکنه.مشتی اسکناس و ای همه فحش و ناسزا. تو باشی کدومو انتخاب میکنی؟ تو ناراحتی منم بودم ناراحت بودم. اما قلعه نوعی تو سپاهان کم از این اشتباها سود برده که الان شاکیه؟ دنیا همینه، روزی با تو و روزی علیه تو. نه اون روز که باتوست بیش از حد خوشحال باش و نه در روزی که علیه توست بیش از حد ناراحت باش.
ابراهیم بلوکی
| United States of America |
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
آقا محمد من نه طرفدار آبی هستم و نه قرمز.ولی معتقدم مثل تو حرف زدن خیلی بهتر است تا حرف زدن مثل این چند تای قبلی.
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
17
510
ایرانی، مسلمان، شیعه؟؟؟؟!!!!!! توهم زدی داداش؟ مگه این روزها ایرانی مسلمان شیعه پیرو علی (ع) که بتونه عصبانیتش رو فرو ببره و در اوج عصبانیت ببخشه یا در اوج موفقیت فروتن باشه میشه پیدا کرد؟ اگر پیدا کردی گزارش بده ما هم آشنا بشیم.
فعلاً که هرچی خوبی و انسانیت و بزرگواری و بی ادعایی و منش پهلوانی هستش داریم از ولاسکو و کی روش و مسی و ژاوی و گواردیولا و ... که اجنبی و بی دین هستند یاد می گیریم!!!!!
پاسخ ها
انسانم آرزوست!!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
راستی این هایی که نام بردی چند واحد معارف دینی و اسلامی و اخلاق اسلامی و .... پاس کردند که اینقدر آدم هستند؟؟؟ بدون خوندن این درس ها که آدم، آدم نمیشه!!!
واقعاً خوندن این درس ها در مدرسه و دانشگاه چه نتیجه ای داره وقتی هیچ کس عمل نکنه؟! کاش به بچه هامون درس عملی معرفت و انسانیت و صداقت و اخلاق نیکو می دادیم، ای کاش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
229
275
بیخود ماستمالی نکن یک اشتباه نبوده چرا اشتباهات تاثیر گذار ترکی همش به نفع استقلال(تاج) میباشد بازی پرسپولیس واستقلال (تاج)پنالتی روی رضایی را مثل آب خوردن قورط دادواگذاری بخدا بهترین راهکاراست چون عزیز محمدی وهم سلفاش دوست دارند تاج قهرمان بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
4-5 تا بازی پشت سر هم دارین می بازین لابد همش گیر یک پنالتی خیالی برای رضاییه!
اون موقع که اینقدر وقت اضافه گرفتند که سپاهان را بردید و قهرمان شدید لابد داوری عادلانه بوده
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
اگه میتونستم هزار بار مثبت میزدم!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
من ميگم نه تنها آقاي تركي به عمد اشتباه كرد بلكه كمكش نيز خطا را مي بيند ولي به عمد حركتي براي اعلام خطا انجام نمي دهد خواهش ميكنم در اينگونه موارد از شرف و سعه صدر حرف نزنيد غذا هر چقدر هم حلال باشد در ظرف حرام خوردنش حرام است بايستي به فدراسيون بگيد كه اول صادق باشد سپس انتظار داشته باشيد از تماشاگران طرفداران كه مرد انتظار فدراسيون عمل كند.
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
239
241
همه اونایی که گفتی درست اما این وسط سوالی که برا من و خیلی ها پیش می یاد اینه که ایا اگه همین اتفاق یا حتی خیلی جزئی تر از این برا تیمهای پایتخت پیش می اومد باز هم باز هم نظرتون همین بود؟
انصاف و رعایت کنیم تو خیلی از بازیهای پایتخت حتی در صورتی که اشتباه فاحش هم در کار نبود تماشاگران زدند شکستند تهمت زدند و چه و چه اون موقع کسی خطاب به تماشاگرا چیزی گفت؟ حد اکثر کاری که رسانه ها کردند گفتند که تعداد انگشت شماری تماشاگرنماها این کارو کردند اما تو تبریز چی؟
حرف که زیاده اما به یک نکته بسنده کنم اونطور که من میبینم الان نسبت بین تهران به تبریز مثل نسبت امریکا به ایرانه (اگه کسی توضیح خواست من در خدمتم )
امیدوارم عصر ایران کاملا بی طرفانه همه نظرات کاربران رو منتشر کنه تا امروز که خوب بودی امیدوارم باز هم بی طرف بمونی
عصر ایران اگر در گوگل سرچ کنید، یادداشت "دشنام گویان بوقلمون صفت" را خواهید دید؛ یادداشتی که عصر ایران ورزشی در نقد رفتار تماشاگران پرسپولیس منتشر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
امثال شما فقط دنبال بهانه گرفتن هستید و حتی ذره ای از مردم تهران و فرهنگشون و همینطور مشکلاتشون آگاهی ندارید تا وقتی با نگاه به نوک بینیتون حرکت میکنید انتظار بیشتری از شما نیست من هم مثل شما به اتفاقات دیروز فوتبال معترضم ولی هیچوقت دم از دشمنی مردم دو شهر نمیزنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
من تو خطه شما درس می خونم. برخورد شما با فارسی زبانها بهتره یا برعکسش ! ی جو انصاف در وجود شما نی...!
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
315
396
برو جفنگیات خودت را به کس دیگر بگو اولین بار نیست که سر این تیم را میبرند.
پاسخ ها
محمد س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
ادب مرد به ز دولت اوست
مهرداد
Japan
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
266
423
بسیار نیکو نوشتید، متشکرم
یک تبریزی علاقه مند به اخلاق ورزشی و جوانمردی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
78
332
آیا خود آقای ترکی پذیرفته اند که اشتباه کردند؟ آیا از بازیکنان و تماشاگران تیم تراکتورسازی عذرخواهی کرده اند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
143
119
برو بابا با این داورتان
h
Australia
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
95
86
جناب جهانیان عزیز این صحنه ای که دروازه آلمان باز شد اشتباه کمک داور بود نه داور بازی!
سهند
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
85
111
درد اگر همين يك اشتباه بود كه خيالي نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
306
288
بابا یکی بیاد این عصر ایران ورزشی رو جمع کنه...بخدا به ضرر عصر ایران تموم می شه...اعتبار عصرایران سیاسی اجتماعی رو هم زیر سوال برده...

قضاوت ترکی دیگه داده رئیسشون رو هم در آورده که :

" حسين عسگري در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد قضاوت‌هاي هفته‌ بيست و سوم و بازي استقلال و تراکتورسازي اظهار کرد: متاسفانه ترکي که يکي از کم اشتباه‌ترين داوران ماست، در اين بازي روز موفقي را نداشت و فکر مي‌کنم که يکي از روزهاي بد خاطره براي او باشد چرا که او قضاوت بدي را انجام داد. در صحنه پنالتي اول استقلال مشخص است که توپ با دست بازيکن تراکتورسازي برخورد نکرده و به همين دليل اخراج بازيکن تراکتورسازي نيز اشتباه بوده است. البته اگر خطاي هند اتفاق مي‌افتاد، اخراج بازيکن درست بود، اما چون هندي در کار نبود، طبيعتا اخراج هم اشتباه است.
وي افزود: کارت قرمز احسان حاج صفي بخشيده نمي‌شود و امکان تکرار بازي نيز وجود ندارد، زيرا داور تصميم خود را گرفته است.
عسگري ادامه داد: پنالتي دوم استقلال کاملا درست بود و با پاي چپ روي بازيکن حريف خطا کرد. همچنين در دقيقه 60 نيز بايد به نفع تراکتورسازي يک پنالتي اعلام مي‌شد که ترکي اين کار را نکرد. فکر مي‌کنم که ديروز، روز بد ترکي بود و من تا به حال چنين قضاوتي از او نديده بودم."


شما هم به جای سخنی با هواداران تراکتور سازی بهتر بود سخنی با وجدان آقای ترکی می داشتید.
قافلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
231
341
نویسنده عزیزه من ضمن احترام به نظر شما.ذکر یک نکته را لازم می دانم و آن این است که شما در مرتبه ای قرار ندارید که بخواهید برای مردم تبریز تعیین تکلیف کنید.ضمنا این بار اول نیست که محسن ترکی در بازی هایی تراکتور و استقلال به ضرر تراکتور سوت می زند در بازی رفت پارسال نیز دو گل سالم تراکتور را مردود اعلام کرد درهمین بازی نیز یک پنالتی برای تراکتور نگرفت.من همیشه معتقدم داوران ما جزء سلامترین انسان ها هستند و باید حرمتشان حفظ شود . ولی با مروری به بازی های تراکتور و استقلال که محسن ترکی اکثرا قضاوت انها رابرعهده گرفته متاسفانه همه اشتباهات او به ضرر تراکتور و به نفع استقلال بوده است.
پاسخ ها
مازيار123
| Germany |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
شما هم درسطحي نيستيد كه بخواهيد در فوتبال ايران سياسي كاري كنيد
یا طاقان!
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
بابا همه فکر تیمت تو تهران کلید میخوره ! حتی کارخانه تراکتور رو هم تهرانیها ساختن ! جو گرفته ها!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
چرا بازي تيراختور-شيرين فراز رو نمي گيد (بازي اي كه بر اساس قانون من درآوردي كه فقط يك سال و اون هم بر عليه تيراختور برگزار شد)؟
توي اون بازي هم اين تركي سر تيراختور رو بريد‌ (طبيعتا حسب دستور).
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
124
152
همه دنیا می توانند اعتراض کنند ولی ما نمی توانیم. دستتان درد نکند با این متنی که نوشته اید. خیلی از درد دلهایتان در این متن مشهود بود. شما که همه چی گفتین یه کم هم به دردای دیگتون در رابطه با ما می پرداختین. شما رو واگذار میکنم به اون خدایی که اعتقاد دارین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
150
83
برو داغون بخاطر این نامردی ها یک تیم تو ایران به زور قهرمان میشه تیم ، جهان سومی هستیم نه انگلیس
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
211
117
خيلي ابتدايي گزارش مي نويسيد-انگار بچه كلاس پنجمي انشا نوشته
كمي سطح كيفي نوشته هاتونو بالا ببرين
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
میبینم که بد جوری بهت برخورد جیگر لیاقتش همین بوده جیگر بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
154
238
آقای اهوار جهانیان عزیز میدانید همین الان قلعه نوعی کجاست در بیمارستان شهید مدنی تبریز - میدانید چند نفر دیروز دچار حمله قلبی شدند نه نمیدانید - به خدا خیلی سخت است حقت را درروز روشن بخورند ونتوانی کاری بکنی من تا آخر عمرم این بازی را فراموش نخواهم کرد وضمنا کار ترکی کاملا عمدی بود در این مسئله شکی نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
لمپن فوتبال تو بیمارستان ها ها ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
این فوتبال ضعیف و عقب مانده، به این همه دشنام و نفرت نمی ارزد.به این همه حساسیت و ناراحتی هم نمی ارزد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
78
160
در صورت عمدي نبودن قضيه اين موضوع قابل قبول است .ولي وقتي اقدامات و تصميمات بعدي داور، نشان از عمدي بودن آن و شايد هم غرض ورزي باشد ابن برخورد هاي منفي وحداقل احساس نفرت از شخصي كه باعث تالم روحي طرفداران مي شود ناگزير است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
83
99
ترکی شیطون این متنو خودت نوشتی که خودتو تبریه کنی
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
284
480
چرا وقتی که تراکتور در تبریز بازی را می باخت و تماشاگران متمدن آدربایجانی تیم رقیب و داور را تشویق میکردند همه رسانه نه ها سکوت!! کردند. چرا وقتی در همه شهرها به قومیت اکثریت مطلق ایران توهین می شود فدراسیون، کمیته انظباتی و رسانه ها و صدا و سیما ملی!! و برنامه 90 مثل مرده ساکت بودند؟؟؟؟
و هزاران چرا....؟!
کاش کمی انصاف داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اگر اکثریت مطلقید و در تمام شهرها به شما توهین میشه پس لابد خودتونید که به خودتون توهین می کنید! ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
بابا انصافتو شکر دیگه بچه های 5 6 ساله تهرانی هم عیبی یوخ عیبی یوخ میگن انتظار دارید مثلا یه روزنامه 16 صفحه از روزنامش رو 30 روز در ماه اختصاص بده به تعریف از شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
من خودم یه رگ ترک دارم ولی انصافا ما کی شدیم اکثریت مطلق ایران؟ شما اصلا میدونی اکثریت چی هست؟
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
معنی اکثریت رو هم فهمیدیم.هیچی نگی میگن اکثریت دنیا آذرین!!!به مثبت هاهم نگاه نکنید.چون اکثرا اذری ها این مطلب رو میخونن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
کدام بازی عزیزم؟ مگه پرسپولیس باشه که هوادارای خودش تشویق می کنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
قومیت اکثریت مطلق! بی سواد یعنی با این حرفت میگی 51% مردم ایران ترک زبان هستند!! انظباتی هم نه انضباطی!!!
lمعلم املا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
به نظرم انضباطي درست تره البته شما اگر عنزباتي هم مينوشتيد ما متوجه ميشديم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
عصرایران لطفاً به این نظر پاسخ بده، حرف حساب زده...
رضا از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
83
211
اگر منصف هستی چاپ کن
مطلب خوبی بود ولی ما نه معتاد هستیم که مخدرمان را اتش زده باشن و نه ما در فضای فوتبال انگلیس و نه می گوییم که ترکی از جایی خط گرفته و.......
اگر این اشتباهات همیشه بوده و هست چرا تنها یک بار فقط یکبار به ضرر تیمهای دردانه پایتخت(استقلال و پرسپولیس ) نمی شود با با خودت و بزار جای ما اونموقع بشین مطلب بنویس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
صد تا پنالتی استقلال را زمان ناصر حجازی نگرفتند چون با ناصرخان مشکل داشتند
حالا تا نوبت تیم شما شد آسمون تپید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
کلا دردانه رو خوب اومدی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
ندیدی دو تا پنالتی تو بازی آخر پرسپولیس به نفعش گرفته نشده بود؟!
مرتضي اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
راست ميگه ديگه چرا فقط يک بار هم شده بر ضد اون دو تا تيم از اين اتفاق ها نمي افته در ضمن اگه اشتباه کرده چرا معذرت خواهي نکرده
araz
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
210
221
چند گرفتی به نفع ترکی مطلب بنویسی ؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
چند گرفتی این رو بگی ؟
davood
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
152
181
نمی توانین بین تماشاگران و امیرخان اختلاف بیندازین
یاشاسن امیرپاشا
deniz
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
32
137
ای کاش اشتباهات داور فقط داخل زمین بود متاسفانه از بیرون زمین گفته بودن نتیجه رو عوض کنه !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
127
255
آیا یک تیم تهرانی هم بود چنین مینوشتی عزیز 70 هزار تماشاگر به خاطر دیدن یک مسابقه جوانمردانه به ورزشگاه میایند با هزاران گرفتاری آیا نباید چنین مشگلاتی اشتباهات داوری به قول شما جلویش گرفته شود تا گی باید ما بر اشباهاتمان چشم پوشی کنیم در کشورهای همسایه اشتباه تیم و بازیکن و مربی و.... چشم پوشی نمیشود بلکه در رسانه مورد پیگیری قرا میگیرد و طرف مقصر عذرخواهی میکند نه اینکه توهین رسانه محترم عصر ایران من خودم رسانه ای هستم آیا ما فوتبال سالمی داریم ؟ چرا با تخلفات برخورد نمیشود شما هی از تیم های بزرگ حرف میزنید ولی ما باید بدانیم در کشورهای نامبرده از طرف شما پسی که اشتباه به قول شما میکند حتی اگر یک تماشاگر هم باشد ازش عزرخواهی میکنند چنین نیست ؟
فارتال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
125
107
کف قشنگه رو بزن برا مادر عروس
آراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
83
159
نمیدونم چرا این اشتباهات فقط به نفع استقلاله ! به هر حال خیلی خرج کرده!
sahand
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
157
107
ما همیشه در مقابل ظلم ها سکوت می کنین تا به اتحاد ملی لطمه ای وترد نشود !!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
سکوت رو خوب اومدی !
Turk
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
123
288
مطمئن باشید ترکی برای همیشه منفورترین باقی خوهد ماند! نه در بین آذری ها بلکه در اذهان تمام مردم با انصاف و عادل........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
یکم آب یخ بخور!
nima
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
330
407
چون که آلمانیها هم مثل فارسها ادعای این دارند که قوم برترند برای همین داور به نفع آلمان گرفت !!!!!!!!!!
پاسخ ها
سهيل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
چه ربطي داره عزيز من؟ چند تا بازيكن فارس تو تراكتور و چندتا بازيكن آذري تو استقلال هستن؟!
منم كاملا موافقم كه در حق تراكتور اجحاف شده، ولي اين ربطي به قوميت نداره. خود فتح‌ا...زاده هم كه مدير باشگاه استقلاله، آذريه.
TTTTTTTTTTTTTTTTTT
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
160
206
منظورتون از این مطلب چیه ؟؟!! میخواین بگین که ظلمی به تراکتور و آذربایجان نشده ؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
ظلم شده ولی تعمدی نبوده البته حق دارید اعتراض کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
78
108
چرا به نفع استقلال همش باید این اشتباهات رخ دهد !!!
tabriz
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
72
154
اتفاقا چون قلعه نوعی مسلمان است و شیعه میخواد در مقابل بی عدالتی وایسه !حدیث امام علی رو اجرا می کنه که باید در مقابل ظلم ایستاد و جنگید....
sabalan
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
113
120
با این حرفها نمی تونین قلعه نوعی رو خراب کنید
یاشاسن امیرپاشا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
19
47
آیا سازمان بی طرفی نیست به این مساله رسیدگی کنه که لازم بنبا شه امثال شما بفرمایند عیب نداره عزیزم.............
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
112
140
البته غرض از ذکر این نکته این نیست که تماشاگران تراکتورسازی تبریز بشکن زنان با دمشان گردو بشکنند که خطای داوری در بازی تراکتور و استقلال، موجب به یاد ماندنی تر شدن این بازی خواهد شد!.
این ادبیات اشکال وارده !
عصر ایران بله، حق با شماست. آن جمله اصلاح شد.
m
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
113
130
آخه عزیز جون دست به قلمتم که خوبه.
چراهمیشه همه اشتباهات فقط به نفع دو تیم تهرانی استقلال وپرسپولیس ختم به خیر می شود.
مثلاًاستقلال چه چیزی از تراکتور بیشتر داره که اشتباه داوری به نفعش میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
ببخشید پنالتی دیروز پرسپولیس چی شد پس؟
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
333
619
آقا یا خانم عصر ایران!
همه مطالبت خوب بوده همیشه اما به نظر من تو این مطلبت خوب ذات ت رو نشون دادی

اول مردم اینجا آذری زبان نیستن و تورک آذربایجانی هستند ؛ در ضمن خیلی از خودشون مردانگی و شرف تو این 3 فصل اخیر لیگ نشون دادن اما این کارا در قبال یه مشت مافیا که مثل خوره افتادن به جون فوتبال این مملکت ارزش پیدا نمیکنه!
خیلی از رسانه ها شاید خود شما هم از ظفرمندی آذربایجان و دیگر شهرستان ها ناراحت میشید اما حق ندارید بیایید به ما موعظه کنید! تو تو فوتبال نیستی که حرف های امیر قلعه نوعی را درک کنی که میگه دستهایی . . . ، یا اگه هم هستی داری مسائل رو وارونه جلوه میدی ؛ فابیو کاپلو و انگلستان رو به رخ ما نکش ؛اونا اندازه ی این مملکت مافیای بی وجدان دارن؟ ؛ اونجا اشتباه داوری برنامه ریزی شده نیست اما تو مملکت ما 100٪ مطمئنم که برنامه ریزی شده بود ؛ کجای این فوتبال ما درسته که شما فقط اومدی زوم کردی رو تراختور و آذربایجان و ازش غلط میگیری؟
اینم بدون که این تیم فقط مال تبریز نیست و مال کل آذربایجان! تبریز اردبیل زنجان ارومیه همدان کرج و . . .

میدنم چاپ نمیکنی ؛ اما اینو بدون ؛ اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
شما لازم نیست از طرف همدان، کرج و زنجان نظر صادر کنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
87
163
وای خیلی عالی بود
بخدا من خودم تبریزم؛از اتفاقات دیروزم خیلی ناراحتم ولی چیزی که مهمه اینکه اینیز بگذرد ...
هر چی بوده و شده درست .. ولی ما ها مهمیم که چطور با عقل و منطق و منشمان با این مسئله برخورد کنیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
همين حرفها رو زديم كه تو اين 100 سال هركي رسيد زد تو سرمون.
آقا جان من يكي كه "رقيب قدرتمند" بودن رو خيلي به "دوست پخمه" بودن ترجيح مي دم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
77
135
عصر ایران قرمز و آبی جدا دیگه اومدن و خبر از عصر ایران خواندن بیهودس همه مقاله ها جانب دارانه از قرمز و آبی سوگولی های...
آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
117
136
تماشاگران تبریز این چنین رفتارها را باید در حافظه خود نگه دارند و آنهایی که تا به امروز متوجه قضیه نشدان امیدوارم با این کارهای برنامه ریزی شده به خود بیایند
آذربایجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
144
305
شما در تبریز نیستید که ببنید این ها چه بلایی سر تراکتور و آذربایجان می آورند .آنان چشم دیدن تراکتور قهرمان را ندارند. اما فعلا همه چیز در دست آنهاست اما روزی ورق برمی گردد
این اولین باری نیست که طی یک برنامه از قبل طراحی شده تراکتور را بازنده می کنند و همه آذربایجان این را می داند و روزی جوابشان را خواهند داد
شما هم این را بفهمید آقای نویسنده ی مطلب بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
این تراکتور قهرمان فقط تو خواب قهرمان شده دیگه؟ عزیزجان اگه از 10 دوره لیگ برتر شما 7 دوره اش دسته 2 بازی می کردید و تحمل باخت ندارید مشکل ما نیست این همه حق تیم ها ی دیگر را داوران ضایع کردند کسی صدایش درنیامد حالا نوبت شما شده کل دنیا شدن مافیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
7
92
خودتون میگین فوتبالمون ضعیفه، بعد انتظار دارین رفتار فوتبالیمون در حد کاپلو باشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
3
44
يكي از ضعيف ترين تيم ملي ها را با شما موافقم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
89
277
نویسنده متن بجای اینکه مرهمی بر درد و زخم آذربایجانی ها بکذارد،با این حرفها به دنیال «ماله کشی» است.
ابتدا اینکه تمثیل «با دم گردو شکستن» در هر حال و زمانی بیش از هر کسی شایسته نگارنده متن است.لطفا در نوشتنفاخلاق را رعیات کنید.دوم اینکه به جای اینکه دیگران را توصیه و نصیحت و احیانا فرمان دهید،کمی خود را جای آنها بزارید.قلعه نویی اگر منش نداشت،همانند بسیاری ها چشمانش را می بست و دهانش را باز می کردفدقیقا به همان شیوه ای که گاهی شما قلم به دستان انجام میدهید.
چرا هر وقت چنین بلایی سر تراکتور می آید همه تان تبدیل به اخلاق نطق می شوید و توصیه های حکیمانه می کنید ولی در خلاف آن مواقع که کم هم روی نداده،مدعی العموم می شوید.مگر در تهران فحاشی عمومی به آذربایجانی ها نشد؟مگر در کرمان نشد؟مگر در رشت نشد؟چرا آن موقع ردای نطق به تن نکردید و در تقبیحو محکومیت آن اعمال از قلمتان مایه نگذاشتید؟پس چرا هر باید ونبایدها برای ماست و دیگران عاری هستند؟
کمی عدالت داشته باشید،اگر درصدی انصاف هم به قلم تعصبیتان هم وارد کنید،استقلالی و تهرانی ای از شما رنجیده خاطر نخواهد شد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
قلعه نویی استاد غوغاسازی و درگیری ست. تو این بازیم حداکثر و در بهترین حالت تراکتورسازی ی باخت ضعیف رو در مقابل ی برد ضعیف معاوضه کرده، بنابراین اصلا ارزش صحبت نداره تا چه برسه به اینهمه غوغا و درگیری.
ناشناس
Russian Federation
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
21
129
دوستان عزیز اینجا ایران است وقتی مسئول داوران در برنامه یکی از معیارهای درستی قضاوت داور را رد یک صحنه عدم اعتراض کادر فنی تیم مقابل و تماشاگران می ذاند ... میخواهید تماشاگران چیزی نگویند تا با منطق خودشان فکر کنند داوری در حد فینال جام جهانی دارند...... یا سالهای قبل مگر ندیدید تماشگران متین بودند چه حق سوزی ها می شد ...حداقل بگذارید تا مردم خودشان را خالی کنند تا حداقل نگویند چیزی نمی فهمند.... جان برادر اینجا ایران است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
467
544
هویت ما ترکی،شیعی ،ایرانی است.آذری باباته
پاسخ ها
behnaz
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
بخاط همينه كه اينقدر بي ادبي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
از اینی که نوشته آذری ناراحت نشین. خیلی ها فکر میکنن آذری مودبانه تر از ترکیه و وقتی میخوان به ترک ها عزت بذارن میگن آذری.من خودم هم تا چند وقت پیش همینطوری فکر میکردم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خدا پدر مادرتو بیامرزه باز نگفتی ترکی ترکی سنی ترکیه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
آذری با ترک فرق داره! یه نگاه به چهره آذریها و ترکهای مثلاً قزاقستان اینو نشون میده! اگه همزبونی رو نشان یکی بودن بدونیم پس پرتقالیها با موزامبیکی ها برادر هستند! جالبه که یکیشون سفیده و اون یکی سیاه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
66
167
ندیدنه یه صحنه و راجبش تصمیم نگرفتن خیلی فرق می کنه با ادعا و پافشاری روی یه صحنه ی اشتباه و تصمیمه اشتباه تر!
مقایسه تون کلا مشکل داره!
ضمنا این اولین باری نیست که علیه تراکتور اشتباه فاحشی اتفاق می افته؛ عصبانیت مردم بخاطره ادامه دار شدنه اشتباهاست
علیزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
22
94
اشتباه داریم تا اشتباه (آقای ترکی ) اگه چند بازی ار قضاوت محروم شوند داوری ایشان و سایر داوران بهتر خواهد شد
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
11
118
باید عذر خواهی کند
پاسخ ها
Barış
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
عزیزم اینجا ایران است و شما تا بحال دیده اید که یک نفر مسئول از مردم عذرخواهی کند ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
16
304
مردم هرجی بگن حق دارن، تا کی حقمونو بخورن و هیچی نگیم، به فوتبال که دیگه میشه اعتراض کرد. حق با تراکتور و مردم آذربایجانه.
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
7
250
رسانه عصر ایران شما آنقدر آیا آیا گفتید ما هم بگوییم آیا نباید جناب آقای ترکی بعد از اتمام بازی که فهمیده بود اشتباه کرده معذرتخواهی میکرد چرا ما فرهنگ عذرخواهی نداریم باشه این به جای خود پینالتی که برای تراکتور نگرفت چی باز اشتباه بگوییم باشه توپ به دستش هم خورده باشه عمدی نبوده دیگه پینالتی میگیرند نه اخراج بازیکن حتما شما زیبایی فوتبال را به این میگید سالهای دیگر هم بیاید چنین است
در مورد نسلهای آینده گفتید نسلهای آینده نمیگویند چرا شما فرهنگ وجرات گفتن حقیقتو نداشتید رسانه عصر ایران نمیگند کو فرهنگ معذرت خواهی از 70 هزار نفر و......
رضا محمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
19
129
ديروز براي امير قلعه نويي خيلي دلم سوخت ولي اميرخان از شما بعيد بود به تيمي بري كه غير ممكنه بگذارند قهرمان بشه.امسال برنامه اينه كه استقلال قهرمان بشه
ناشناس
Netherlands
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
9
73
تراکتور قهرمان لیگ بشه یا نشه برای ما همیشه قهرمانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
36
53
آقای جهانیان اسمتم بلد نیستی بنویسی باز مقاله دادی؟ اهوار!
مقاله مزخرفت درباره نقش دایی بس نبود؟ از 120 تا نظر 110 مخالف بودند.
بعدم تو اون 45 دقیقه که 11 نفره بودند کدوم خطر را ایجاد کردند که در 45 دقیقه دوم بخوان ایجاد کنند؟ که اینطور شیون راه انداختید که صدرنشینی را از تراکتور گرفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
47
67
متاسفانه هواداران تراکتورسازی نه تنها در این مورد بلکه تو بقیه اتفاقاتی که برای تیمشون افتاده خیلی تند موضع میگیرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
66
64
متاسفانه هواداران عزیز تراکتورسازی فقط اشتباهات داروری رو برعلیه خودشون می بینن. مگر همین دو هفته پیش نبود که پنالتی استقلال مقابل مس کرمان گرفته نشد و استقلال تو آزادی باخت!؟
مگر تماشاگران استقلال صندلی شکستن؟! مگر سنگ و آشغال به طرف داور پرت کردن!؟ آیا با ماموران انتظامی که بیشتر اون بنده خداها سرباز وظیفه هستن درگیر شدن!؟
خدایی ناکرده سو برداشت نشه ولی به نظر من تیم تراکتورسازی از هوادارانش لیگ برتری تره.
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
86
13
همیشه علیه استقلال گرفتن یدفعه هم به نفعش.تماشگران تبریزی هم همیشه به همه فحاشی میکنن.عادت کردن نباید بهشون اهمیت داد.بزار بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
60
37
دلم ازت به هم خورد خانم عصر ایران
رسانه= طرفدار حق
رسانه=طرفدار حق علی ع عدالت علی
شما دارید برعکس میرید
رسانه شما = توهین کوچک کردن و.....
در ضمن ما نیازی به نصیحت .توهین شما نداریم من این متن شما را در ذهنم هست و تا زنده ام فراموش نمیکنم این هم یکی دیگه از تبعیض نژادی های شما
sun
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
49
39
جالبه.درجواب اين متن كه دعوت به اخلاق شده چقدر جواب حاوي كلمات بي اخلاقي مشاهده شده است بعضي پاسخ گوينده ها انگار به عمرشان فوتبال نديده اند يا لاقل تفسير قضاوت ها وبرنامه 90را نديده اند.آنچه كه مشهود است اعتراضات به اين قضاوت بسيار سنگين بود ويه نوعي فرق رفتار حاميان اين تيم را با تيم هاي ديگه مي شود مشاهده كرد .اما برادران ترك يادتان نرودكه :
1.بخشيدن جاسم كرار آن زمان كه درتراكتور سازي بود با توجه به رفتار زشتي كه با داور داشت بي سابقه بود و حضور او باعث حذف استقلال ازجام حذفي شد اما استقلالي ها اينقدر سر وصدا به راه نينداختند
2.قضاوتهاي زيادي به نفع تراكتور درهمين فصل وفصل هاي گذشته شد كه توصيه مي كنم برنامه ها ورزشي را ببينيد.
3.كلا تعصب زيادي باعث ميشه قضاوت منطقي نداشته باشيد هيچ وقت برنامه نود رو كه نظرسنجي در مورد طرفداري تيم ها بود فراموش نمي كنم كه اعتراض تراكتوري هاغير منطقي بود وطرفدارهاي تراكتور فكر مي كردند كه درهمه جاي ايران مثل تبريز طرفدار دارند وحتي اين تعصب باعث شده بودكه به يك درصدگيري ساده هم اعتراض كنند.
یک ترک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
114
155
عصر ایران من نمی دونم اصلا" در مورد آذربایجانیهاو ترکها و رابطه آنها با تیم تراکتورسازی چی فکر میکنید یا اینکه کلا" خودتون را میزنید به اون راه ؟!
1- فقط در این بازی نبود که داور به ضرر تراکتور و بر عکس به نفع تیم رقیب صوت زد!!!
2- در خیلی از بازیهای گذشته خارج از خانه به ترک زبانها ،فحشهای رکیکی دادند و انواع توهینها را کردند پس چرا شما و امثال شما که این همه از اخلاق فوتبال حرف میزنید کاری نکردید؟!
3- کندن سر کبوتر بینوا و پرت کردن لاشه خونین آن به طرف هواداران تراکتور در استادیوم آزادی که فیلمش را همه دیده اند از جانب چه کسانی بود و اگر این کار آنها ناپسند بود مگه چگونه تنبیه شدند؟!
به نظر من شما خود خواه نا خواه از عوامل پشت پرده هستید که چون میبینید کار داور دیروز عمدی و به قول خودتون اشتباه فاحش بود و باعث شده که الآن میلیونها ایرانی عصبانی شوند با نوشتن همچین یادداشتی سعی در فرو نشاندن خشم مردم شوید که صد البته موفق نخواهید شد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
34
46
من مطمئن هستم كه اشتباهي در كار داوري نبود و كاملا عمدي بود ومن جزئ كساني بودم كه از نزديك شاهد اين جريان بود و داور بدون اينكه نزديك به صحنه باشد وحتي صحنه را مشكوك ببيند اقدام به اين كار كرد اي كاش روزي برسد كه حق را به حقدار بدهند
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
66
89
تبریز نه او در کل آذربایجان منفور شد
بابک از تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
6
63
اینایی که نوشتید فرض کنید درست. اما یه داور درجه 1 ایرانی در یه بازی چند اشتباه فاحش می تونه انجام بده. بنظر من حداقل ترین کاری که برای التیام غم بزرگ طرفداران تراکتورسازی میشه انجام داد اینه که آقای ترکی و فدراسیون از آذری ها عذرخواهی حسابی بکنند تا این نفرت ها کمی کمرنگ بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
82
48
اگرم داور اشتباه نمیکرد استقلال صد در صد می برد چون تراکتور به جز اوت دستی تاکتیک دیگه ای نداشت!! حالا هم که اینجوری شده الکی مظلوم نمایی نکنید تراکتور در هر صورت بازنده بود.
رشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
35
78
در فوتبال ایران سه عنصر "مافیای کثیف دلال بازی ، بی عدالتی و بی نظمی" تعیین کننده همه اتفاقات هستند. تاکتیک تیمی و خلاقیت فردی بازیکنان در درجات بعدی تاثیر قرار دارند.همین باعث می شود که فوتبال در کشور ما برای فوتبالیست ها ابزار کسب شهرت بعلاوه درآمدهای آنچنانی و برای تماشاچیان و طرفداران مایه اعصاب خوردی و دشمنی های قومیتی بشود. ضمن اینکه دوستان هموطن من ، گذشت آن زمانی که تیم های ورزشی و بخصوص فوتبال هر شهر مرکب از بازیکنان همان شهر بود . روزی بود که در رختکن تیم های خوزستانی ، تبریزی ، تهرانی و غیره مکالمات هم بازی ها و مربی و کادرفنی با گویش همان منطقه بود و کلا هر تیمی ، آیینه تمام نمای آن شهر و آن منطقه بود.الان هیچ چیز در این فوتبال رنگ و بوو اصالت ندارد. همه چیز شده است پول. علیزاده بچه رفسنجان میشود تراکتوری فیکس وقلعه نویی بچه تهران( که هیچکدام دو کلمه ترکی بلد نیستند) میشود سرمربی متعصب ترکها و فصل دیگر در یک تیم دیگر رودرروی همین تراکتور می ایستند و از جان و دل آرزوی ناکامی و شکست تراکتور را میکنند. و همین طور در مورد بازیکنان و مربیان استقلال و بقیه تیم ها. دیروز قبل از اینکه جباری پنالتی اول را بزند (با اینکه من استقلالی هستم) از صمیم قلب از خدا خواستم به دل جباری بیندازد حالا که خودش و همه میدانند که این پنالتی ناحقه ، ضربه اش را به آرامی تقدیم دروازه بان تراکتور کنه تا بازی روند عادی خودشو طی کنه به این امید که اون روح مردانگی و مروت و انصاف که مدتهاست برامون مثل قصه شده ، دوباره رنگ واقعیت بگیره...ولی افسوس که جباری هرگز اونقدر لیاقت نداشت و اونقدر بزرگ نبود که بتونه با این کار اشک شوق رو از چشم همه ما ایرانی ها جاری کنه... در ورزشگاهی که به نام جهان پهلوان تختی مزین است ، دیروز همه چیز نشان از حق کشی و نامردی و پستی داشت...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
114
65
تبريزي ها هم شورش رو درواردن...90% اين جنجال ها رو طرفداراي تيم ته جدولي كه با 16 امتياز اختلاف پايين تر از استقلال هستن درست كردن...اون موقع كه حق استقلال رو خوردن و تو بازي هاي پياپي پنالتي هاي مارو نگرفتن چطور كسي صداش در نيومد؟؟!!! هميشه شعبون يك بار هم رمضون...
مسعود
Switzerland
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
56
24
چرا چرت و پرت مینویسین ؟ اگه اشتباه بود چرا توو یه بازی همه اشتباها علیه تراختور بود ؟ قبل از اینکه توپ بره کرنر خطای فاحش بازیکن استقلال و نگرفت و بعد از کرنر هم توپ اصلا به دستش نخورد ، حالا اگه به فرض داور اشتباها فکر کرده توپ به دستش خورده توو اون شرایط بازم هند نمیشد . یه پنالتی صد در صد هم که به نفع تراختور بود نگرفت . تیم تراختور 9 نفره مقابل تیم 12 نفره استقلال مردونه وایستاد . شما بازم بگین هیچ عمدی در کار نبود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
5
1
اهواز که جهانیان بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
145
157
اشتباه فدراسیون اینه که قلق تبریزیها رو نمیدونه باید از همون سالی که تراکتور برگشت به لیگ اول هر فصل یه کاپ قهرمانی بهشون میدادن تا یه هفته هم رسانه ها تمجیدشون میکردن بعد میرفتیم سراغ مسابقات از تیمی که تو اولین بازگشتش ادعای محبوبترین و بهترین تیم رو داشته باشه بیشتر از این انتظاری نیست
احسان از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
25
17
سلام
دوستان آذری
حالا بعدا شاید آقای ترکی رو بهترین داور هفته انتخاب بشه از طرف عسگری
این دپارتمان داوری آبرویه فوتبال ایران را خدشه دار میکنه
حسام از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
37
52
آقای رضا از تبریز مثل اینکه خیلی فراموشکار هسنی ، اگر فقط بازی سال گذشته استقلال و پاس را دیده باشی که احتمالاً فقط بازی تراکتور را نگاه می کنی ، و بازی های دیگر را ندیده ای ، در آن بازی بازیکن پاس توپ رو از اوت آورد تو زمین و آن توپ نیز گل شد و استقلال آن بازی را 2-3 به پاس باخت و طرفداران استقلال مثل تبریزی ها ورزشگاه را خراب نکردند و این همه به داور توهین نکردند .
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
25
25
آقای جهانیان اگر شما هم یادت باشه من در آن یادداشت یا یادداشت مشابه دیگری تحت عنوان "تماشاگران اسف انگیز" که شما نگارنده آن بودید چندین بار دلیل آوردم که شما یک ضد پرسپولیسی یا بهتر بگم یک استقلالی هستید چون چند هفته پیش بود که بعد از دو باخت استقلال تماشاگران استقلال مظلومی را مورد عنایت قرار دادند اما شما مقاله ای در مذمت این رفتار تماشاگران ننوشتید که خود دلیلی بر استقلالی بودن شما و آنهم از نوع بی منطقش هست!
عصر ایران نویسنده این یادداشت به همه تیم های فوتبال ایران بی علاقه است؛ چه پرسپولیس، چه استقلال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
11
83
اولا ما ترک زبان هستیم نه آذری زبان.

دوماً آقای ترکی اگر خوب صحنه رو ندیدند چرا تصمیم به این مهمی رو(پنالتی و اخراج) ، اونم در مسابقه به این مهمی گرفتن- در نهایت اگر خیلی شک داشتند می تونستند از کمکشون بپرسند.
حالا که معلوم شده صحنه اشتباه است آیا کارت قرمز حاج صفی رو می بخشند؟
00905310845752
Germany
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
107
89
پیروزی در یک مسابقه فوتبال، همه چیز نیست که برای از دست رفتنش، بخواهیم همه چیز را زیر پا بگذاریم.) درست آفرین ولی)
پس چرا شما شرفتان و ...همه چیزتان را فروختید تا این متن ا بنویسید خواهشا تو خالی شعار ندید تماشاگران نه از این بازی نفعی میبرند نه دچار بند بازی ومافیا هستند فقط یک بازی جوانمردانه میخواستند به اونهایی باید بگی که با یه تلفن نتیجه بازی رو عوض میکنند یکمی فرهنگ و اطلاعات مقاله نویسیتو ببر بالا تا هم بتونی مفهوم درست را به خواننده ات برسونی و هم به فرهنگ کسی توهین نکنی تو میدونی مخاطبت با یک ملت ترکه من به عنوان یک دانشجوی ترکیه با دوستای دانشگاهم اینو ترجمه کردم وواقعا نارحت شدیم من نمیدونم چی بگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
75
92
باباخودتونو نكشيد امسال قهرماني روبه استقلال خواهند داد چه بخواي چه نخواي
سید علی از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
35
84
آقای نویسنده از شما سوالاتی دارم که لطفاً پاسخ دهید:
1- آیا تا به حال از ته دل تیمی را دوست داشته اید؟
2- آیا می دانید جمعیت هفتاد هزار نفری که به شوق فوتبال جوانمردانه به تشویق تیمی می پردازند یعنی چه؟
3- آیا تا به حال در سرمای -8 درجه به جایی بیرون خانه رفته اید تا فقط قدم بزنید؟ چه برسد بروید به استادیوم با هزاران زحمت و مشقت به پای پیاده تا ظلم کنند و حقتان را بخورند؟
4- اگر کسی در حق فرزندتان ناعدالتی کند صدایتان در نمی آید؟
5- اگر کسی در فوتبال بزند دم گوش فرزندتان سخنی نمی گوئید؟
6-آیا اصلاً از غیرت و سختیها سخنی به میان می آورید یا شما هم به فکر مغلطه کردن هستید؟
7- آیا نمی گوئید که ای مردم من اشتباه کردم و شما 70 هزار نفر اشتباه نکردید؟
8- آیا سطح فکر شما با70 هزار نفر برابری می کند که این چنین سخن می گوئید؟ یا شما هم دچار خود برتر بینی مضاعف هستید؟
9-متاسفانه در جامعه ما همه خودشان را برتر می دانند و شما هم همینطور. آیا کمی هم به جوانان مردم حق می دهید و یا از جمله کسانی هستید که فقط به فکر فرزندان خود هستید؟
10- هزاران سوال که مطمئن هستم در فکر مردمی که این مقاله را می خوانند نقش بر می بندد که شما یارای جواب دادن را ندارید.
پس اگر نمی توانید جلوی ظلمی را بگیرید لا اقل به آتش دامن نزنید و بنشینید و ببینید حق با چه کسی هست!!!!!
ساکت بنیشینید و به مردم درس ندهید که مردم خودشان از شما بیشتر و بهتر می دانند چون 70 هزار نفرند و نه مثل من و شما یک نفر!!!!!
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
60
147
من خودم طرفتار تیم استقلالم ولی اگه خدا را در نظر بگیرم وطرف حق واقعا به تراکتور جفا شد بردن در یک مسابقه به چه قیمتی نمیدونم من تیم استقلالو دوست دارم میخوام اینو بگم آیا این تیم بره تو آسیا یا ... آیا اونجا هم میتونند این بند بازیها رو انجام بدن پس بیاییم واقعا جوانمردانه برنده شویم روی تیم کار کنیم آقای مظلومی و........مسولان باشگاه و.......مسولان فدراسیون .و.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
عمرا اگه استقلالی باشی.اشتباه داوری همیشه بوده هست خواهد بود چه واسه ترک چه واسه فارس ،چه ربطی داره؟امیدوارم واسه تهمت عمدی بودن حرکت روز قیامت برهان رو کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
154
262
عصرایران به جای اینکه از ترکی بخواهی حداقل بیاد عذرخواهی کنه این اراجیف رو میگذاری؟!!!
این متن ناشی از نگاه از بالا به ترک هاست که اون هم ناشی از رسوبات نژادپرستی که توی شما هست
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
4
108
با سلام خدمت خبرنامه عصر ایران. مقاله نوشته شده فوق در مقایسه رفتار اروپایی ها و ایرانی ها در قبال اشتباهات داوری به درستی عمل نکرده است.
یکی از داوران فوتبال انگلیس در یک رسانه غیر رسمی از طرفداری خود از یک تیم نام می برد و توسط فدراسیون فوتبال این کشور به طور مادام العمر از قضاوت بازی های آن تیم ویا هر دیداری که نتیجه بازی آن می توانست به تیم محبوب داور کمک کند محروم می گردد.
وجود تبانی در فوتبال ایتالیا باعث می شود تا یونتوس به دسته پایین تر سقوط کند و از چند تیم صاحبنام امتیاز کسر می شود.
با توجه به عملکرد اروپاییان در قبال تخلفات،ذاتا شائبه تبانی در اشتباهات داوری در ذهن تماشاگران شکل نمی گیرد.
با توجه به گفته آقای مهدوی کیا(برادر مهدی مهدوی کیا) در برنانه 90 کمک داور معرفی برای دلال فوتبال چای می اورد و ....
حال این پرسش مطرح است که با توجه به وجود فضای ناسالمی که در فضای فوتبال مطرح است و هیچ عزم جدی در زدودن آن صورت نمی گیردچگونه می توان دامان داوران (حتی درستکار ) را از شایعه تبانی در تمامی میدانها پاک نمود؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
45
70
همه اينا درست،ولي اين فدراسيون ايران با تمام افرادش شيعه و مسلمان نيستن مگه كه اينجوري فوتبال رو به فساد كشيدن،ما آذري ها ديگه به اين متمايزات عادت كرديم تراكتورسازي 8 سال در دسته يك نگه داشتن و ميدونستن تنها رقيبشون تراكتور و آذريهاست.اينا نميتونن قبول كنن بغير از تهران شهرهاي ديگه اي هم هست و من ميگم اشتباه تركي 100% عمدي بود.شما خودتونو خسته نكنيد با اين نوشته هاي تكراريتون اگه بلدين جلوي اين مافياهارو بگيرين.
سید حسین عالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
51
139
من یه ترکه و آذری باغیرت هستم این حر ف هایی رو کی زده؟ الان بیای تو تبریز به هر کی بگی محسن ترکی یعنی چی؟فقط میگه: بی شرففففففففف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
59
162
به کجاتون بر می خورد اگه این دفعه یه مطلب در حمایت از مردم آذربایجان می نوشتید. متاسفانه شما آلوده فضای رسانه ای هستید که در این قضایا مستقیم و غیر مستقیم از پایتخت در مقابل شهرستانها دفاع می کنید به ویژه اینکه طرفتان آذربایجانی ( اگه ایراد نگیرید واجازه بدید بگم ترک) باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
83
198
من آذری نیستم تخصصم هم جامعه شناسی است . این فضای ضد آذربایجانی ها در رسانه ها ( نه فقط در عرصه ورزش ) برایم زیاد قابل درک نیست. به نظر بنده یک جور رقابت همراه با حسادت در بین فعالین رسانه ای علیه آذریها وجود دارد. البته این یک فرضیه می تواند باشد و نیاز به تحقیق مفصل دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
43
126
عزیز امروز اعلام شد با باشگاه تراکتورسازی و هوادارنش برخورد میشه و محرومیت به دنبال داره
محرومیت واسه چی؟
واسه شکستن صندلی ورزشگاه؟
ایا تا به حال دربی وجود داشته که صندلی نشکنه یا اتوبوسی به اتیش کشیده نشه؟
کدام محرومیت ها برایشان تدبیر شد؟
امیدوارم اگر محرومیتی باشه عرضه و جنم اینم داشته باشین که بیاین و این رو هم علم کنین و با وجدانتون مقاله بنویسین
ضمنا شاید چند نفر، نهایت چندین نفر اشتباه کنن و خط گرفتن ترکی رو از روی غرض اعلام کنن، اما میلیونها هوادار هرگز یک جا اشتباه نمی کنن
70هزار تماشاگر ورزشگاه و میلیونها نفر در مسیر فرودگاه همین حرفو تو روی ترکی فریاد زدند
اقا جان من شما مگه از خود عصر ایران نیستین؟
عزیز مگه به خودتونم شک داری؟
حرف ما رو قبول نداری امار نظرسنجی که خودتون گذاشتین چی می گه و در مورد اون چه نظری داری؟
ناشناس
United States of America
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
76
64
چرا وقتی این مسائل در مورد تیم های تهرانی (استقلال و پرسپولیس) رویکرد کاپلویی انتخاب نمی کنین حالا که نوبت تراکتور شد این موضوع ها پیش می آید.آذری ها هنوز خاطره 8 سال موندن دست 2 رو فراموش نکردن.نمی دونم این کار معنای بجز خرد کردن تبریزی ها داره!!!؟؟؟؟واقعا متاسفام برای این فوتبال.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
54
16
اگر تیم های شهرستانی تیم رسانه ایی ورسانه به اصطلاح ملی وبرنامه نود را در اختیار داشتند اینقدر بهشون ظلم نمی شد واقعا تا بازی این دو تیم مقابل تیم های دیگر پخش می شود انگار تیم ملی مقابل تیم های خارجی بازی داره از گزارش بازی بگیر تا نشان دادن صحنه های مشکوک و خیلی موارد دیگه اگر همین اشتباه در مورد این دوتیم اتفاق می افتاد داور از زندگی اش پشیمون می شد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
22
اشتباه داوری اصلی از بازی تیم های شهرستانی است
تركي
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
28
27
اين بار اگه درست وحسابي جبران كردند كه هيچ ولي دفعه بعد تيم داوري فقط پيراهنشون به تهران باز خواهد گشت
saeid
Australia
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
51
98
اگه یادتان باشد همین تماشاگران در تبریز به سپاهان 3 بر صفر باختند و تیم خودشان و تیم میهمان را تشویق کردند.پس ما ترک ها غنی از فرهنگ هستیم ولی وقتی عیان هست که دستور باخت تراکتور از قبل صادر شده دیگر تحمل اجحاف سخت میشود.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
57
86
واقعا خجالت آوره. در سرمای 8 درجه زیر صفر، چند ساعت زیر برف وایستی و به حق خوری تیمت تماشا کنی.
عجب. همیشه باید ترکها منش بزرگواری داشته باشند . فراموش کنند.
خجالت بکشید. از این اراجیف ننویسید. نه بنویسید. چون شما که به ما اهمیت نمی دهید.
بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
48
70
در این که به تراکتورسازی ظلم شد شکی نیست اما از هواداران تراکتور خواهش و تمنا می کنم به عقده پراکنی های نویسنده ی این مطلب توجهی نکنند چون در این نوشته ها عقده گشایی نسبت امیر قلعه نوعی موج می زند . این ها گرگ هایی در لباس میش ند که تظاهر به دلسوزی می کنند ولی در اصل قصد تخریب تراکتور و بخصوص سرمربی موفق آن ( امیر قلعه نوعی ) را دارند . هواداران تراکتور مصاحبه های قلعه نوعی را دوباره مرور کنید تا به خیلی چیزها دست پیدا می کنید . ضمنا برای عصر ایران و نویسندگانش متاسفم . و در آخر می گویم شرافت فقط در اصالت خانوادگی و سر سفره پدر و مادر ( همان چیزی که قلعه نوعی اشاره کرد ) یافت می شود و نه جایی دگر . امیدوارم آقایان این نظر را چاپ کنند تا حداقل بفهمیم قدر ناچیزی از کار رسانه ایی می دانند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
5
20
خسارت زمين بازي را بايد از تركي بگيرند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
4
69
ترکی بد کردی
خدا تورا نبخشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
3
72
اقای اخلاق ! چرا به ترکی توصیه اخلاقی نمی کنی و ازش نمی خواهی معذرت خواهی کنه ؟! نکنه معذرت خواهی تو فرهنگ کشور ما غیراخلاقیه و راضی به ظلم شدن اخلاقیه
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
4
20
چندين سال پيش يادمه مصطفوي مي گفت استقلال و پرسپوليس را داوران ما قهرمان مي كنند...
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
7
12
کل این مقاله برای این است که تمام نفرت ها(بقول خود نویسنده)متوجه داوحقیروبیخبرازشخیت وعرضه ومفاهیمی این چنینی بشود.متاسفانه اذربایجانی میبیند میشنود درک میکند تفسیر وتحلیل میکند.متاسفانه شماهاهنوزدردوره ان پدروپسرزندگی وفکرمیکنیدونقشه میکشید.اگرهنوز بیست یاسی درصدی بصیرت داریداین نظرراچاپ کنید.نترسیدطوری نمیشود!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
42
22
عصر ایران ورزشی به شدت ضعیف عمل میکنه. خواهشا رسیدگی کنید.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
14
59
اولا با اشتباه ترکی برد استقلال را زیرسوال نبرید. دوما با اگه اگه گفتن نتیجه بازی مشخص نمیشه.سوما اشتباه عمدی شده فقط واسه قلعه نویی؟با اشتباه داوری چند سال پیش سایپا قهرمان شد نه استقلال اهواز،ازاون بالاتر؟ قلعه نویی تو استقلالم بود دستای پشت پرده تو باختاش مقصر بودن.خود تراکتور جلو داماش و شهرداری با اشتباه داوری برد چرا اونو نگفت دست...؟خدا را شکر که دست قلعه نویی واسه ما استقلالیها رو شده،ایشون جز پول به هیچ چیزدیگه فکر نمی کنه، اصلا هم به استقلال تعصب نداره.یاد ناصر عزیز گرامی که با دیدن قلعه نویی بیشتر از رفتنش غصه می خورم.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
2
69
تماشاگران تبریزی این نکته را نیز نباید از یاد ببرند که فوتبال ایران یکی از ضعیف ترین فوتبال های جهان است.
این فوتبال ضعیف و عقب مانده، به این همه دشنام و نفرت نمی ارزد.

حرف دل یه ملتی رو زدی.هرچی میکشیم از این فوتباله
یاشار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
64
46
بازی آلمان و انگلیس داوری داشت که نه آلمانی بود و نه انگلیسی و این اشتباهات به صورت متعادل برای هز دو طرف است. نه اینکه داوران فارس به ضرر تیراختور سوت بزنند
آيدين
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
30
41
مطالب شما همش درست آخه برادر من تو كدوم بازي فوتبال در دنيا يك داور هفت اشتباه تاثيرگذار را بر عليه يك تيم مي كند؟!!!
نیما
Kazakhstan
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
167
114
اینکه ترکی اشتباه کرد درست ، اما واقعا تراکتور و هوادارانش توهم توطئه دارند.یک نفر از اکثریت مطلق ایران !! حرف میزند ، یک نفر آذری را به مثابه سخنی نادرست گرفته و آن را به پدر محترم نویسنده نسبت میدهد ، یک نفر فارس ها ( در واقع غیر ترک ها) را با نازیها مقایسه میکند...آقایان چه خبر است ؟ اینجا ایران است شما هم شهروند ایران هستید.ناراحتید ؟ اهلا و سهلا.
آلپای
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
6
87
به نظر بنده تصمیمات ترکی همانند بازی تراکتور - شیرین فراز کاملا عمدی بود.
ناشناس
Japan
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
7
52
حساب قلعه نوعی از تماشاگران جدا کنید ، تماشاگران ایرانی همه همینجورند فقط امیدوارم تماشاگران فریب این آدم نحورند سال آینده با یک قرارداد ذیگر جای دیگر !
قلعه نوعی هر وقت می بره دم از اراده خدا و اخلاق میزنه و شاکرم شاکرم میکنه ،اسم تختی میاره اما هر چی هم تلاش میکنه خودش آدم اخلاق مدار نشان بده فایده ای نداره چون چهره واقعی خودش بعد از اولین باخت نشان میده هنوز یادمان نرفته یک روز که جلالی باعث بردش شد گفت جلالی مرد است و یک روز دیگه گفت این یارو !
من حتی سکته این آقا را نمایش می دانم
رستم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
38
14
باکمک حاج فتح الله و فدراسیون استقلال قهرمانه و این موضوع ربطی به مردم نداره آقای نویسنده
ناشناس
Japan
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
120
101
شما تبریزی ها از خود نمی پرسید چرا تراکتور نسبت به فجر و شاهین و... اینهمه از بودجه بیت المال نصیبش شده گرانترین مربی ایران گرفته این اراده پشت پرده نمیتونست از این کار جلو گیری کنه ؟ کمی فکر کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
35
104
بادم نمیره که در سال گذشته در تبریز سپاهان سه گل به تراکتور زد و مردم چنان باآرامش ورزشگاه رو ترک کردن که مورد تحسین هم واقع شدن اما در بازی دیروز هم آنچه که قضیه رو مشکوک می کنه تکرار اشتباه داور بود داور هم مثل هر انسانی اشتباه می کنه اما چرا چند بار آنهم همه به نفع استقلال؟!
امیر تیراختورچی
Germany
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
47
109
اما اشتباه محسن ترکی، هر چه بود، از اشتباه داور بازی آلمان و انگلستان در جام جهانی 2010 بیشتر نبود.

چه جوری اینو ثابت می کنی؟
می خوای یه نظر سنجی بذار ببین مردم کدام گزینه را بدتر برای یک تیم می دانند.

1- اخراج بازیکن + پنالتی در نیمه اول
2- عدم فبول گل تیم توسط داور

80 درصد پنالتی ها گل میشوند و یک تیم 70 دقیقه با 10 بازیکن ضیر دمای -5 درجه بازی کند.
شما هم یکی مثل ترکی هستین و بس
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
3
15
آقای محترم ندیدن و سوت نزدن اشتباه داوری است ولی غلط دیدن و با قاطعیت پنالتی گرفتن و اخراج کردن اشتباه نیست بلکه عمد است. یعنی اون داور گل را ندید و سوت نزد ولی این داور با رفتارش محلی برای ادعای اشتباه بودن مسئله نمیذاره. ایشون با قاطعیت تمام پنالتی گرفت و اخراج کرد یعنی به دست حاجی صفی خوردن را دیدم و به عمد بودن آن مطمئنم.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
26
115
آقای جهانیان عزیز شما که اینقدر دست به قلمتون خوبه بهتره اینو هم یاد بگیرید که من بعد بگوئید ترک زبان
از شیعه گری سخن میرانید و تاریخ نگاری جعلی کسروی ضد اسلام رو به خوردمان میدهید ؟
اولین بارمه در عصر ایران کامنت میگذارم و میدونم که تایید نخواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
71
50
اشتباه امدی نبود
توی اون شلوغی که داور ممکنه اشتباه کنه بخصوص رنگ یک دست تیم تراکتور و اینکه دست بازیک دیگه از تراکتور هم در مسیر دید داور و توپ قرار داشت
به هر حال رفتار تماشاگران دور از جوانمردی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
17
88
آش آنقدر شور بود كه صداي آشپز نيز در آمد.
گندكاري تركي آنقدر كثافت داشت حتي صداي عسكري دگم يكدنده نيز درآورد
جلالی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
5
21
خواب خرگوشیت بخیر عزیز دل بابا این واقعا نهایت لطف جنابعالی هست اینها را تحویل کی میدی؟
نسترن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
5
68
این فوتبال ضعیف و عقب مانده، به این همه دشنام و نفرت نمی ارزد.
ناشناس5
Spain
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
158
79
واقعا برای مردم تبریز متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
20
83
اگه به قول شما ما آذري هستيم پس ازين به بد به اين آقاي تركي بي وجدان بگيد آقاي آذري !
AFSHAR
Seychelles
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
83
53
اکثر کسانی که نظر دادند بدون اینکه در مورد چیزی مطمین باشند صحبت می کنند. از عصرایران خواهش می کنم آمار اشتباهات داوری به ضرر استقلال و تراکتور را منتشر کند ببینیم کدوم تیم بیشتر ضرر کرده مطمین باشید استقلال بیشتر ضرر کرده
علی
France
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
81
42
مطلب خوب بود ولی بی انصافی زیاد بود .
در 30 دقیقه اول همه تهاجم ها با تراکتور بود .
کسی از بازی جوانمردانه تراکتور چیزی ننوشت!!! دروازه بان استقلال که با مدافع هم تیمی خودش برخورد داشت و نقش زمین بود , تراکتور نخواست به دروازه خال شلیک کند.
تازه گلوله برفی زدند نه چاقو . اتوبوسی آتش نزدند . در شهر آشوبی نشد .
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
144
102
ظاهرا آقای نویسنده فراموش کرده زمانیکه تراختور میخواست به لیگ برتر صعود کنه چه بلایایی سر این تیم آوردند اکنون هم که تیم در حال آسیایی شدن است میخواهند همان بلا را سر تیم بیاورند عزیزان مشکل تراکتور نیست تراختور است !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
43
102
جالبه چرا به پنالتی اشتباهی که ترگی در بازی شیرین فراز و تراختور گرفت اشاره نمی کنید. در آن بازی هم آقای ترکی با یک پنالتی سبب باخت تراختور و حذف این تیم گردید. آیا آنجا هم فقط اشتباه خالی بود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
49
81
تا حالا هر وقت تركي داور بوده استقلال پرسپوليسو به لطف ايشون برده.كلاً استقلاليه اين يارووووووووو.اينطور بردنا و قهرمانيا به درد جرز لا ديوارم نميخوره باباااااااااااااااااا
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
23
72
به جای مقایسه قلعه نویی و کاپلو ومحسن ترکی با داور بازی و بافتن این همه چرندیات و استفاده از الفاظ قلمبه و سلمبه فکری به حال داور و داوری بکنید تا با آبرو و سرمایه یک ملت متمدن و بزرگ اینگونه بازی نشود و به مسخره عده ای چون شما آقایان گرفتار نشود در ضمن از این چرندیات هم برای فدراسیون و آخای ترکی هم بنویسید
وبگردی