۱۳ خرداد ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۶-۰۲-۱۴۰۳
کد ۹۶۱۳۱۷
انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۶-۰۲-۱۴۰۳

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپر غذای تقویت کننده مغز

به گزارش یورونیوز، یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

برچسب ها: روزانه ، تخم مرغ
ارسال به دوستان
حفرۀ مرموز مریخ به کجا راه دارد؟ (+عکس) ۵ جت جنگنده برتر شوروی در دوران جنگ سرد که خلبانان آمریکایی از آن ها وحشت داشتند (+عکس) علائم و علل گردش خون ضعیف قلعه‌نویی 26 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد؛ قلی‌زاده و عزت‌اللهی غایب «کره شمالی: بهشت مردم» (عکس) برنی سندرز : نتانیاهو به عنوان یک جنایتکار جنگی نباید به کنگره دعوت شود حمله رژیم صهیونیستی به بعلبک لبنان فرگوسن و الگری در کنار هم، نظاره‌گر نبرد دورتموند و رئال (+عکس) حملات سنگین روسیه به زیرساخت‌های اوکراین و قطعی سراسری برق سلب امتیاز از دارندگان سیم‌ کارت‌ های دارای بدهی یا بدون استفاده ممنوع شد سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل : اسرائیل با بررسی پایان جنگ برای آتش بس موافقت کرد پلیس فتا: مسدودسازی ۳۵ صفحه اینستاگرامی در اصفهان که اقدام به ترویج سبک زندگی غربی و انتشار محتوای نامناسب کرده بودند/ گردانندگان به مرجع قضائی معرفی شدند بیرانوند: بازیکنان ملی‌پوش با نصف پول پیشنهادی در پرسپولیس می‌مانند حسینی: جام آفسایدها مبارک پرسپولیس؛ استقلال قهرمان واقعی لیگ است کشف خرس و ۴۷۴ پرنده قاچاق از داخل خودروی سمند
وبگردی