فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۴-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۲۸۲۶
انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۴-۰۲-۱۴۰۵

۵ آزمایشی که انجام آن بعد از ۴۰ سالگی ضروری است

آزمایش خون
یک آزمایش خون ساده همچنان بهترین وآسان‌ترین راه برای اطلاع ازسلامت شما وهرگونه مشکلی است که ممکن است ازآن رنج ببرید.‌ البته نیازبه آزمایش‌های پیچیده وعجیب‌ نیست و تنها چک کردن چند مورد مهم می‌تواند پیش‌بینی درستی ازسلامت‌تان به شما بدهد.

یکی از کارهایی که بعد از ۴۰ سالگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند توجه به وضعیت سلامت جسمی است. یک آزمایش خون ساده همچنان بهترین وآسان‌ترین راه برای اطلاع ازسلامت شما وهرگونه مشکلی است که ممکن است ازآن رنج ببرید.‌

به گزارش خراسان، البته نیازبه آزمایش‌های پیچیده وعجیب‌ نیست و تنها چک کردن چند مورد مهم می‌تواند پیش‌بینی درستی ازسلامت‌تان به شما بدهد. تعدادی ازمتخصصان سلامت گفته‌اند۵ آزمایش وجود داردکه افراد باید پس ازچهل سالگی انجام دهند. بیایید آن ها را بشناسیم.

۱- آزمایش خون برای بررسی کلسترول

بیشتر ما می‌دانیم که کلسترول ‌خوب‌(HDL) وکلسترول ‌بد (LDL) وجود دارد. ‌اگر LDL بیش ازحد دارید، علتش تصلب شرایین است که می‌تواند باعث انسداد رگ‌های قلب شود. بعد از۴۰سالگی،کنترل سطح کلسترول اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا بدن شما شروع به ازدست دادن توانایی خود درحذف طبیعی کلسترول LDL از خون می‌کند و خطرحمله قلبی را افزایش می‌دهد.

۲- آزمایش خون برای بررسی عملکرد تیروئید

تیروئید غده‌ای کوچک اما قدرتمند است که درجلوی گردن شما قراردارد.این غده هورمون‌هایی تولید می‌کندکه متابولیسم، ضربان قلب ودمای بدن را تنظیم می‌کند. دانستن این‌که آیا به درستی کارمی‌کند، بسیارمهم است‌.‌ اگرعدد تیروئیدتان مشکلی داشت بهتراست برای کنترل و درمان تیروئید به متخصص غدد یا داخلی مراجعه کنید تا با دریافت درمان مناسب جلوی پیشرفت آن را بگیرید.

۳ -آزمایش خون برای بررسی سطح تستوسترون

متخصصان براهمیت تستوسترون برای پیری سالم، چه برای مردان و چه برای زنان، به ویژه پس از۴۰سالگی، تأکید کرده‌اند. مشکلات تیروئید، علاوه برپیری طبیعی، می‌تواند منجر به کاهش شدید سطح تستوسترون شود.‌

سطح تستوسترون درمردان بین سنین ۳۵ تا۴۰ سالگی به شدت کاهش می‌یابد. در زنان، این کاهش حدود۳۰سالگی شروع می‌شود. هردو جنس مشکلات سلامت روان و خستگی شدید را تجربه می‌کنندکه درنهایت به سطح پایین تستوسترون نسبت داده می‌شود. دانستن سطح تستوسترون خود مهم است زیرا با حمایت مناسب، می‌توان آن را دوباره افزایش داد، سلامت قلب خود را بهبود بخشید و ازافزایش وزن غیرضروری جلوگیری کرد.

۴ -آزمایش خون برای بررسی سطح ویتامین D

سطح ویتامین D هر فرد پس ازحدود ۴۰ سالگی کاهش می‌یابد، زیرا توانایی پوست در تولید آن ازطریق قرارگرفتن درمعرض آفتاب شروع به کاهش می‌کند.تا ۸۰ سالگی، ۵۰درصد از ظرفیت تبدیلی که در۲۰ سالگی داشتیم را از دست می‌دهیم.‌ ویتامین D برای سلامت استخوان، خلق و خو و پشتیبانی از سیستم ایمنی و پیشگیری از برخی بیماری‌های مزمن ضروری است. برای دریافت این ویتامین می‌توانید ازنورخورشید و گنجاندن مواد غذایی حاوی ویتامینD درسبد غذایی‌تان استفاده کنید.

۵- آزمایش فشارخون

فشارخون یک شاخص کلیدی برای سلامت شماست و نشان‌دهنده کیفیت رژیم غذایی و میزان ورزشی است که انجام می‌دهید و همچنین میزان استرس شماست که همه این‌ها می‌تواند منجر به مشکلات عمده قلبی شود. برای کنترل فشارخون علاوه بر آزمایش، می‌توانید به طورمنظم فشارخون خود را اندازه بگیرید و آن را یادداشت کنید تا اگراین عدد خیلی کم یا خیلی زیاد شود بتوانید به درستی آن را کنترل کنید.

برچسب ها: آزمایش ، 40 سالگی ، فشارخون
ارسال به دوستان
۵ حقیقت شگفت‌انگیز درباره زیردریایی‌ها که احتمالاً نمی‌دانستید چرا حمله ایران به اسرائیل قابل دفاع است؟ با مصرف این سبزیجات سلامت قلب‌تان را تضمین کنید بدبین کردن افکار عمومی به مذاکره، بازی در زمین اسرائیل است سفر ارزان از تهران؛ آخر هفته کجا بریم با کمتر از ۵ میلیون تومان؟(+عکس) شکار جنگنده‌های پنهان‌کار با فناوری جدید / اسلحه جدید چین این نشانه‌های ساده می‌توانند به تومور مغزی مربوط باشند زنگ خطر برای قاره سیاه؛ یک اقیانوس جدید در حال شکل‌گیری است عکس یادگاری «توپچی‌ها» در دوران ناصرالدین شاه تعریق بیش از حد؛ علامتی که خبر از یک بیماری می‌دهد وقتی تاج از شاه مهم‌تر بود! (+عکس) تولید گوشی‌های هوشمند چگونه باعث تشدید شیوع ویروس مرگبار ابولا می‌شود؟ همه‌چیز درباره J-35A، جنگنده نسل پنجم چین؛ رقیبی واقعی برای F-35 یا پروژه‌ای پرابهام؟ تکلیف سرمربی جدید استقلال هفته آینده مشخص می‌شود چمران: در ساختمان‌های بلند مرتبه پناهگاه احداث می‌شود