کد خبر ۶۲۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۷
کد ۶۲۹۲۸۲
انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۷

یک ساعت نشستن می‌تواند مغز را از بین ببرد

یک ساعت نشستن می‌تواند مغز را از بین ببرد

نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان کالیفرنیا صورت گرفته نشان می‌دهد، یک ساعت نشستن مداوم می‌تواند سلول‌های مغز را از بین ببرد.

به گزارش ایلنا، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، یک ساعت نشستن مداوم می‌تواند سلول‌های مغز را از بین ببرد.

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، نشستن به مدت طولانی احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد؛ افرادی که بیش از هشت ساعت در روز می‌نشینند لازم است به منظور دفع خطر مرگ، روزانه 60 تا 75 دقیقه ورزش ملایم انجام دهند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند:‌ «نشستن طولانی مدت دقیقا بر بخش‌هایی از مغز که مربوط به یادگیری است، تأثیر می‌گذارد و در درازمدت آلزایمر پدید می‌آورد».

مطالعات جدید همچنین حاکی از آن است که نشستن به مدت طولانی خطر ابتلا به دیابت، حملات قلبی عروقی و یا ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش می‌دهد.

بررسی‌ها همچنین نشان داده است، نشستن طولانی مدت موجب کاهش جریان خون و کاهش کالری سوزی ، گرفتگی عروق، فشار و کلسترول خون بالا، مشکلات گوارشی، بیماری قلبی عروقی و کبد چرب می‌شود.

این بررسی در دیلی‌میل منتشر شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مغز ، نشستن
ارسال به دوستان
تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد بلژیک با درهم‌کوبیدن نیوزیلند برای رقبا خط‌ونشان کشید سایه سنگین اتفاقات ۱۹۸۲ بر دیدار اتریش و الجزایر انصارالله یمن: توافق لبنان و رژیم صهیونیستی، ائتلاف برای نابودی مقاومت است قهرمانی مقتدرانه تیم ملی فوتسال زنان ایران در کافا نبرد سرنوشت‌ساز کرواسی و غنا برای صعود در جام جهانی کنسرت‌ها تا پایان ماه صفر تعطیل شدند؟ عراقچی: ایران بزرگ‌ترین قربانی سلاح‌های شیمیایی است